Bethesda daterar Fallout 3

Robot
Medlem
Bethesda daterar Fallout 3

nice

Medlem

Tycker det är rätt uppenbart att det inte kommer göra de gamla spelen rätta. Spelade precis igenom F2 igen för typ hundrade gången ( dödade harrigan för kanske 15 minuter sen) och fy fan vad det spelet är bra, några klapare som bethesda kan aldrig om de så skulle få 100 år på sig göra något hälften så legendariskt.

Medlem

Spikat i kalendern!


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Sweet as fuck !

Medlem
Medlem

När dom har olika release datum på det här viset, så uppmanar ju det en hel del till piratkopiering, tyvär.
Skiljer bara 3 dagar, men det räcker=/

Medlem
Skrivet av Cane:

Tycker det är rätt uppenbart att det inte kommer göra de gamla spelen rätta. Spelade precis igenom F2 igen för typ hundrade gången ( dödade harrigan för kanske 15 minuter sen) och fy fan vad det spelet är bra, några klapare som bethesda kan aldrig om de så skulle få 100 år på sig göra något hälften så legendariskt.

Det han sa.

Skrivet av X-TroNiC:

När dom har olika release datum på det här viset, så uppmanar ju det en hel del till piratkopiering, tyvär.
Skiljer bara 3 dagar, men det räcker=/

hmm låter misstänkt...
Så du menar att man inte kan vänta 3 dagar då?


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Cane:

Tycker det är rätt uppenbart att det inte kommer göra de gamla spelen rätta. Spelade precis igenom F2 igen för typ hundrade gången ( dödade harrigan för kanske 15 minuter sen) och fy fan vad det spelet är bra, några klapare som bethesda kan aldrig om de så skulle få 100 år på sig göra något hälften så legendariskt.

Måste säga att jag är riktigt rädd att du har rätt, chansen att de lyckas göra något i klass med de första två spelen känns för mig väldigt avlägsen. Tror vi i bästa fall får se ett spel liknande Fallout Tactics.

Medlem

Hösten är riktigt ljuv från en gamers synvinkel

QRT
Medlem

De screenshot jag sett på dialog ifrån spelet är skrattretande, lika illa som dialogen i Shivering Isles.

Medlem

Mums. Tid att boka pensionat åt hunden och köpa några DS spel till min fru.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tycker det ser för dystert ut! Tänk om dom hade gjort det lite mer färgglatt, vad det hade sålt bättre då.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Jag tycker det ser för dystert ut! Tänk om dom hade gjort det lite mer färgglatt, vad det hade sålt bättre då.

Jo, för en postapokalyptisk värld som den i Fallout är nog väldigt färggrann.

Medlem

Oj, så snart. Synd att spelet inte intresserar mig. Älskar denna typen av spel, men att döma från bilder och filmer så känns det som att spelet saknar något otroligt viktigt. Vet inte vad det är, men det känns bara så tråkigt att jag hellre tittar bort.

Aja, man lär ju prova det ändå förr eller senare. Tror dock inte att det kommer bli någon hit.

Skrivet av Mr. Bravo:

Oj, så snart. Synd att spelet inte intresserar mig. Älskar denna typen av spel, men att döma från bilder och filmer så känns det som att spelet saknar något otroligt viktigt. Vet inte vad det är, men det känns bara så tråkigt att jag hellre tittar bort.

Aja, man lär ju prova det ändå förr eller senare. Tror dock inte att det kommer bli någon hit.

Håller med dig här.


signatur
Inaktiv

jag ska köpa det fast tror att det blir stor besvikelse tyvärr..
älskar 1an o 2an fast man vet ju aldrig,

bethesda har ju gjort en del RPG fast jag har aldrig kännt det speciella som får i vissa bra RPG.
som i fallout eller t.o.m som i SSIs gamla rollsspel.

tror det blir platt fall..

Personligen ser jag fler likheter mellan Fallout 3 och Fallout:Brotherhood of Steel än Fallout 1/2. RPG-light och mycket action med slafs. Moralisk val(frihet) som sällan utvecklas mer än bunta-ihop-och-slå-ihjäl-dem/fatta-händer-och-sjunga-we-shall-overcome utan några gråskalor emellan.

Att Bethesda vid varje presentation hittills enbart pushat för grafiken och våldet utan beröra RPG-biten nämnvärt är en stor varningsflag. Speciellt när de faktiskt viftat med NDA hårt och mer eller mindre tvingat preview-recensenter inte beröra det heller.

Det är nästan så jag hoppas det blir Oblivion with guns. För då kan moddarna förhoppningsvis styra upp saker och ting precis som med den titeln.
Om nu inte frestelsen sälja massa "paid bonus content" blir för stor och förhindrar släppet av moddverktyg...

Medlem
Skrivet av Cane:

några klapare som bethesda kan aldrig om de så skulle få 100 år på sig göra något hälften så legendariskt.

Jo, för Bethesdas två tidigare titlar har ju fått så dåligt mottagande...
Det roliga är att ingen började skrika ut att Bethesda (Nu säger jag inte att du gör det) är värdelösa och en rad andra skällsord, innan de annonserade ut att de skulle skapa Fallout.

Då sjönk de plötsligt från ett företag som mer eller mindre varit med och skapat RPG- och actiongenren till att vara några randomutvecklare som snott en spellicens för att tjäna pengar.
Man får inte glömma att Bethesda även har gjort betydligt mer än bara Oblivion. (Som enligt många Fallout-fans suger, och 'bara' fick 94% i medelbetyg!)

Medlem

Det enda problemet för mig kommer säkerligen vara AI'n. Den var otroligt idiotiskt i Oblivion och det skrämmer mig att dom använder samma motor för Fallout 3.
Visserligen är den uppdaterad men har hört ett par rykten.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Cane:

några klapare som bethesda kan aldrig om de så skulle få 100 år på sig göra något hälften så legendariskt.

Jo, för Bethesdas två tidigare titlar har ju fått så dåligt mottagande...
Det roliga är att ingen började skrika ut att Bethesda (Nu säger jag inte att du gör det) är värdelösa och en rad andra skällsord, innan de annonserade ut att de skulle skapa Fallout.

Då sjönk de plötsligt från ett företag som mer eller mindre varit med och skapat RPG- och actiongenren till att vara några randomutvecklare som snott en spellicens för att tjäna pengar.
Man får inte glömma att Bethesda även har gjort betydligt mer än bara Oblivion. (Som enligt många Fallout-fans suger, och 'bara' fick 94% i medelbetyg!)

Morrowind var ett bra spel men oblivion var långt ifrån bra enligt mig iaf, fruktansvärt dåligt UI, tråkiga karaktärer, dålig AI, repetetivt gameplay. Låt oss säga så här det roligaste jag fick ut ur det spelet var att hoppa från ett högt berg och det säger allt. Förövrigt har jag alltid tyckt oblivion sugigt även innan bethesda fick ansvaret att göra fallout 3.

Faktumet kvarstår att Black isle som gjorde fallout 2 även gjort en hel del massa spel och konstigt nog brukar de flesta top3 CRPG bara innehålla spel från black isle ( eventuellt sett troika också vilket kvittar då stor del av black isle -> troika).
Tror du helt ärligt talat att några personer som de i bethesda ens har en suck på att göra fallout rätta?

Inaktiv

Inte långt kvar då. Jag väntar med glädje på FZ:as recension, därefter blir det beslut om köp eller ej.

Medlem
Skrivet av Cane:

Morrowind var ett bra spel men oblivion var långt ifrån bra enligt mig iaf, fruktansvärt dåligt UI, tråkiga karaktärer, dålig AI, repetetivt gameplay. Låt oss säga så här det roligaste jag fick ut ur det spelet var att hoppa från ett högt berg och det säger allt. Förövrigt har jag alltid tyckt oblivion sugigt även innan bethesda fick ansvaret att göra fallout 3.

Kan bara hålla med. Oblivion var en episk besvikelse.

Jag ger dom dock "the benefit of the doubt" och väntar med att tycka något om Fallout innan jag har testat det. Jag hoppas (och tror) att dom tagit åt sig av den kritik som Oblivion fick - trots alla 10/10 betyg.


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:

Tror du helt ärligt talat att några personer som de i bethesda ens har en suck på att göra fallout rätta?

Helt ärligt? Ja. De flesta licenser som dessa brukar köpas upp av stora utgivare, och utvecklas "in-house". (Där man oftast inte vet VILKA utvecklarna är, då de går under utgivarnas namn)
Här har vi en redan erfaren studio, som faktiskt bevisat sig tidigare. Om du tyckte att Morrowind var bra, och Oblivion dåligt, vet du ju i varje fall att bethesda har kapaciteten att göra något BRA. Eller hur? Att man gör ett antal missar i Oblivion gynnar väl ändå bara Fallout, så att dessa inte återupprepas?

Visst, jag förstår att det kanske inte gör Fallout rättvist ändå, utan Black Isles charm - men att säga på förhand att det kommer att vara KASST (När vi vet att de kan prestera 'bra' och högre) är enbart trångsynt. (Nu har du förvisso inte uttalat dig om att det är kasst, vad jag vet)

Medlem

Jag litar på Bethesda och hoppas detta blir bra. Lyckas dem lika bra som med morrowind så är jag mer än nöjd

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Cane:

Tror du helt ärligt talat att några personer som de i bethesda ens har en suck på att göra fallout rätta?

Helt ärligt? Ja. De flesta licenser som dessa brukar köpas upp av stora utgivare, och utvecklas "in-house". (Där man oftast inte vet VILKA utvecklarna är, då de går under utgivarnas namn)
Här har vi en redan erfaren studio, som faktiskt bevisat sig tidigare. Om du tyckte att Morrowind var bra, och Oblivion dåligt, vet du ju i varje fall att bethesda har kapaciteten att göra något BRA. Eller hur? Att man gör ett antal missar i Oblivion gynnar väl ändå bara Fallout, så att dessa inte återupprepas?

Visst, jag förstår att det kanske inte gör Fallout rättvist ändå, utan Black Isles charm - men att säga på förhand att det kommer att vara KASST (När vi vet att de kan prestera 'bra' och högre) är enbart trångsynt. (Nu har du förvisso inte uttalat dig om att det är kasst, vad jag vet)

Nej tyvärr, bethesda kan uppenbarligen inte det dära med bra story, bra dialog och sådanna saker som är huvudingredienser i ett RPG. Har man någonsin spelat något från black isle t.ex. kan man inte mer än häpnas över hur fruktansvärt bra de lyckas med RPG biten. Nog fan kan bethesda göra Action "RPG" men absolut inget djupare än diablo när det gäller RPG delen och tyvärr så ska inte fallout vara ett action RPG vilket det nu tyvärr kommer bli. Det man sett av dialogerna redan ( officiella och läckta screenshots) är patetiska ursäkter för Fallout dialoger och det kan ingen förneka.

Medlem

jag tycker personligen story och dialog inte är lika viktigt som utforskande, interaktivitet, massor av föremål och att ha en "levande" värld (dvs det Black Isle inte riktigt fixar på något plan). Kanske mest för att jag ändå aldrig imponeras av vare sig dialoger eller story i RPG's (inkl baldurs gate-spelen), vill jag ha bra story/dialoger och karakäter jag inte glömmer så ser jag helt enkelt på film eller läser en bra bok (som i ärlighetens namn ändå ALLTID är bättre på detta plan).

Visst vore det jättekul om det någon gång kom ett spel med lika påkostat manus, lika fantastiskt skådespeleri osv som en rikigt bra film, men knappast under vår livstid, eller iaf lär det dröja (gäller att någon höjer ribban, men vi ser snarare en tillbakagång iom "konsoliseringen").. Jag vill istället njuta av spel på det sätt som spel faktiskt har ett övertag mot film och andra medium; interaktivitet, utforskande, att det kan vara olinjärt på ett sätt som inte böcker eller film kan vara. Det är därför jag spelar


signatur
1
Skriv svar