Datorn har fått eget liv!

Inaktiv
Datorn har fått eget liv!

Hjälp. Min dator vaknar till liv av sig själv. Ibland när jag kommer hem eller går upp på morgonen så står datan igång! Vad kan det vara för fel? Jag har bockat av starta om automatiskt i systemegenskaper och ställt in disable på bios alla wake funktioner. Kan någon hjälpa mig?

Asus P5B Premium Vista Edition, P965
Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB
Asus GeForce 8800GTX 768MB GDDR3
Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz

Medlem

Dra ut strömen från el-uttaget eller skaffa en el-dosa där du kan stänga av strömmen.

Inaktiv

du har missat någon wake-funktion. exempelvis den som drar igång datorn vid tgbtryckningar...

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

kanske en terminator kom från framtiden och ville busa med dig ?

Medlem

om du verkligen är säker på att du stängt av allt sånt i bios så kan du ge dig in i burken och flytta jumprarna. tangentbordsjumpern sitter ovanför processorn till vänster och usb wake up sitter på två olika ställen, kolla manualen

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Bah, vi vet alla här att det är Skynet!

signatur

Videomupp

Medlem

näh, du är ute och cyklar. skynet är mycket mer välorganiserat, alla datorer kommer påverkas samtidigt.

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

min dator går ibland igång när jag stänger bildskärmen precis efter att datorn gått i stängningslägen. Om jag inte missminner mig gäller samma sak när jag först sätter på bildskärmen.
Det kan hända även när vga kabeln inte är ikopplad, så det har antagligen nåt att göra med nätagget, eller grendosan.

signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

näh, du är ute och cyklar. skynet är mycket mer välorganiserat, alla datorer kommer påverkas samtidigt.

hans är kanske testburken innan produktionsättningen..

signatur

thank you, come again

Inaktiv

Dr Falken är igång igen.

1
Skriv svar