Flagship Studios stänger

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ElyziuM:

Haha...efter besvikelsen Hellgate så är jag inte förvånad.
Skule testa spelet nån månad efter releasen för se om det var spelbart men spelet hackade fortfarande apa och buggade sig lika mycket som på release-dagen.

Så du tror att dom kan fixa alla buggar och optimera allt på en månad, när dom själv sagt att dom skulle behövt minst 3-4 månader till innan spelet var färdigt att släppas?
Det var tyvärr släpp nu eller aldrig som det var för Flagship Studios, så dom fick lov att släppa det i icke färdig form (nackdelen när man finansieras av något annat företag, kan inte släppa "when it's done" hur mycket man än vill det).
Detta har hänt med många andra spel genom tiderna, Sacred är ett praktexempel på det, skulle ha behövt ett år till av utveckling och buggtestning innan det släppts, släpptes säkert 10 patchar innan det blev någorlunda stabilt att kunna spelas normalt.
När man blir tvingad att släppa något ofärdigt är det inte så mycket utvecklaren själv kan göra annat än att försöka fixa allt i efterhand och hoppas att spelarna har nog tålamåd att stå ut med det.

Men visst, det var buggigt i början, men jag upplevde det aldrig som att det hackade apa (annat än i Vista med DX10 påslaget då, fast där hackar ju allt apa så inte så konstigt ^^).
Jag har då inte spelat något annat spel på senare tid som är lika beroendeframkallande (sen Diablo 2) som Hellgate: London iallafall.
Måste bara döda den där bossen en gång till, måste bara ta nästa level, måste bara hitta det där vapnet i bättre variant, måste bara etc etc...

Jag skrev nån månad dvs mer änn en (tror det var nästan 3 månader efter iaf när jag tänker efter mer).
Jag körde det med XP på datorn i sign och jag var nere på typ 5fps på många ställen av ingen orsak alls (plus att spelet crashade typ en gång i timmen för den åt upp all ram).
Jag och två polare till tänkde spela igenom spelet under en helg men vi gav snabbt upp för det buggade sig för mycket (såg inte varandra rätt ofta m.m.).
Rent gameplay mässigt så tycker jag hellgate var en besvikelse mot för vad man hade förväntat sig, melee klasser hade dom sjukaste och rent utsagt udda moves som inte ens var inärheten att kunna nå nån men ändå så träffade dom, hade hoppas på ett mer star wars jedi academy känsla med melee klasserna.
Chatten var fruktansvärd, totalt oförstålig att kommunicera genom så hela online känslan försvann direkt bara där när folk knappt kunde snacka med varandra.
Spelade bara spelet över internet, aldrig testat offline.
Testade det med Vista nån gång också med dx10, fick varken mer eller mindre fps då.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Var inte HG:L typ över hypat? Har aldrig spelat det men läst mycket om det och alla bara blö blö kommer bli skit bra men sen blev det skit kass?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Tycker det fortfarande är ett kul spel men inte tillräckligt roligt för att man sitter o nöter det utan man spelar lite då o då , prestandan har aldrig varit nått större problem förutom precis i början.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Skurmedel:

Så många dryga kommentarer här. Tänk på att det är någons arbete ni sågar rätt av, om de nu verkligen lägger ner innebär det att en hel massa folk blir av med sina jobb och jag kan inte se hur de "förtjänar" det.

Om ett bageri säljer skitäckliga bakelser så förtjänar de väl att stängas?

Hellgate var ett tråkigt spel, och om man inte levererar kvalitet så får man "skylla sig själv", hur "drygt" det än nu låter.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

På vilket sätt visar ett drygt en månad gammalt inlägg att detta inte är sant?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av MugiMugi:

På vilket sätt visar ett drygt en månad gammalt inlägg att detta inte är sant?

Yes, mitt liv är på fot igen!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Meh, "and nothing of value was lost". Vill man spela flagship spel så är det bara att dra fram en lista över liknande b-spel från 1999. Samma grafik och ungefär samma kvalitet...

Roper borde sluta göra spel överhuvudtaget och gå på något tråkigt som redovisningskurser.

Medlem

Fan det var inte bra hellgate ger jag inte mycket för har det själv i hyllan men det är riktigt synd om mythos skulle bli nerlagt också,det är ju ljusår bättre än det förbannade wow.....


signatur

Antec Sonata 3 Asus Commando Asus Physx Q6600@3600mhz@Vattenkylning 4Gb dominator 8500 SAPPHIRE HD4850 Dlink DGL4300 Ikari Laser

Medlem

verkar vara officiellt även om inget står på hemsidan

http://ve3d.ign.com/articles/news/39866/Flagship-Studios-Clos...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

VE3D var dom som började hela röran, och inte förrän det kommer något officellt från Flagship Studios som det verkligen ÄR officiellt, tills dess bryr jag mig inte speciellt mycket om vad alla andra sidor säger (efter så gott som alla andra sidor bara postat samma nyhet som den på VE3D, ingen annan info alls).
Själv gillar jag Hellgate: London och vet att det är många många spelare som spelar det fortfarande och kommer att fortsätta spela det så länge det går.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar