Grid-demo till dator dröjer

Robot
Medlem
Grid-demo till dator dröjer

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUCK!

Medlem
Medlem

PC Ägare hamnar i skymundan återigen. Detta är totalt hopplöst. Jag har grymt svårt att tro att det beror på en liten bugg att PC Demot inte hamnat hos oss ännu. Det beror såklart mer på att XBOX360 och PS3 Ägare prioriteras.

Och att ens ljuga ihop en historia om buggar... pfff.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

älskar grid. bästa ever.

Medlem


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av b0ne:

PC Ägare hamnar i skymundan återigen. Detta är totalt hopplöst. Jag har grymt svårt att tro att det beror på en liten bugg att PC Demot inte hamnat hos oss ännu. Det beror såklart mer på att XBOX360 och PS3 Ägare prioriteras.

Och att ens ljuga ihop en historia om buggar... pfff.

Nja skeptisk,
Alltså du får ju ändå räkna med att utveckla till PC är mer komplicerat då det finns tusentals olika kombinationer av Hårdvara som folk kan ha, dessutom är online delen mkt enklare och hacka osv vilket tydligen var vad buggen handlade om.

Medlem

Sitter och tankar Grid till PS3:an nu


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av b0ne:

PC Ägare hamnar i skymundan återigen. Detta är totalt hopplöst. Jag har grymt svårt att tro att det beror på en liten bugg att PC Demot inte hamnat hos oss ännu. Det beror såklart mer på att XBOX360 och PS3 Ägare prioriteras.

Och att ens ljuga ihop en historia om buggar... pfff.

Nja skeptisk,
Alltså du får ju ändå räkna med att utveckla till PC är mer komplicerat då det finns tusentals olika kombinationer av Hårdvara som folk kan ha, dessutom är online delen mkt enklare och hacka osv vilket tydligen var vad buggen handlade om.

Vart hittade du den informationen?
Jag har sett följande här på FZ ( och även andra spelsiter)

"We found a problem with keyboard input stalling single threaded PCs due to a lack of time allowed for the keyboard update to run. A by product of our recent preformance tuning I'm afraid. We could not realease a demo with this problem in it, but it's now been fixed and the demo is being prepped as I speak. Just waiting for the final nod from QA, which I suspect will come early tomorrow morning GMT."

Källa:
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?p=39970...

Medlem

Utveckla till pc är inte mer komplicerat för att det finns olika hårdvara, det finns något som skiljer hårdvara och mjukvara åt nämligen det som heter operativsystem. Utan operativsystem vore det faktiskt jobbigt. Men det är skillnader mellan olika plattformar så det är klart olika buggar kan uppstå, jag tar hellre ett färdigt spel än ett med buggar alla dagar. Pc ägare hamnar i skymundan för att pc ägare har en tendens att inte köpa lika många spel som konsolägare, inte konstigt alls med andra ord, och jag pratar inte om marknaden i sverige.

Medlem

Demo till dator? Det lät konstigt Konsoler är väl också datorer om jag inte är helt ute och cyklar.

Medlem

Då var det nog av misstag demot fanns att tanka på en annan spelsida tidigare idag. Jag tankade ner det, men länken jag använde fungerar inte längre. Står att demot är ifrån den 7:e så jag antar det är den buggade versionen.

Fungerar iaf klockrent för mig, å andra sidan så har jag en quad-core cpu och kör med en 360 gamepad... kanske därför jag inte känner av buggen.

Spelet är iaf exakt vad jag trodde, grymt kul och fantastisk grafik. Drifting läget är roligare än vad jag trodde, riktigt utmanande att försöka hålla igång combon med små drifts här och där.

Medlem

Det kommer idag , 8pm för alla er som blev besvikna , folket på codemasters har jobbat som faan idag :P.

Medlem

Måste säga att spelet är ganska tråkigt. Jag kan inte spela arkad spel längre, GT5: prologue är det man ska spela och inget annat. Iaf för mig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det kommer idag , 8pm för alla er som blev besvikna , folket på codemasters har jobbat som faan idag :P.

8:00 BST (British Summer Time) är 21:00 för oss svenskar!

Länk:
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?s=81d55...

jigglybean (Senior Community Manager) skriver:

Firstly, thanks to all of you for your patience today. We all know how frustrating it is when waiting for something that you can't wait to get your hands on.

Well the great news is, that you CAN! As mentioned earlier, the team here at Codies have worked flat out to fix the issue in the earlier demo and they have succeeded. The PC GRID demo will go LIVE today, at 8pm BST.

The reason for the time delay is to allow our mirrored sites to grab the demo from us and prepare it for you to download. As there are now so many of you waiting, we want to ensure that you have a painless process getting the demo and we have lined up lots of excellent sites for you.

We will post links later today with all the mirror sites and of course, you can add to this as you find more. Don't forget you can also win a rare GRID T-Shirt in our forum competition

Thanks again!!!!

Codies Community Team.

Medlem

Tack ännu en gång för infon Improved

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Tack ännu en gång för infon Improved

Nemas problemas m8

Medlem

Spelet i sig är ju skit, testade demot igår. Kass körkänsla.

Medlem
Skrivet av SirMauser:

Utveckla till pc är inte mer komplicerat för att det finns olika hårdvara, det finns något som skiljer hårdvara och mjukvara åt nämligen det som heter operativsystem. Utan operativsystem vore det faktiskt jobbigt. Men det är skillnader mellan olika plattformar så det är klart olika buggar kan uppstå, jag tar hellre ett färdigt spel än ett med buggar alla dagar. Pc ägare hamnar i skymundan för att pc ägare har en tendens att inte köpa lika många spel som konsolägare, inte konstigt alls med andra ord, och jag pratar inte om marknaden i sverige.

Det var tagit direkt från Community managern han nämnade att det är mer komplicerat och jag bara antar att han har mer koll påt än du.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SirMauser:

Utveckla till pc är inte mer komplicerat för att det finns olika hårdvara, det finns något som skiljer hårdvara och mjukvara åt nämligen det som heter operativsystem. Utan operativsystem vore det faktiskt jobbigt. Men det är skillnader mellan olika plattformar så det är klart olika buggar kan uppstå, jag tar hellre ett färdigt spel än ett med buggar alla dagar. Pc ägare hamnar i skymundan för att pc ägare har en tendens att inte köpa lika många spel som konsolägare, inte konstigt alls med andra ord, och jag pratar inte om marknaden i sverige.

Det var tagit direkt från Community managern han nämnade att det är mer komplicerat och jag bara antar att han har mer koll påt än du.

Har också läst att det är så. Alla varianter av hårdvara ställer till det för utvecklarna. Detta problem sägs också vara en anledning till varför fler går över till utveckling av spel för konsoler.

Medlem

Demot finns att hämta nu i alla fall för dem som är intresserade.
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=27871...


signatur

Nothing is power without Control

Demot till PC finns ju tillgängligt på GameZone.com

Direkt-länk ( bör funka ) : http://www.gamezone.com/start_dlm.php?filename=grid_demo-zip....

Medlem

Ville bara länka, sen får folk välja vilken mirror de känner för (lär ju vara några som tankar nu i början menar jag)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

mm snart tankat klart , skall bli redigt intressant detta

Medlem

Lite fler mirrors.

Race Driver: Grid PC Demo
http://www.gamershell.com/download_25620.shtml

Medlem

Det var rätt häftigt till 360

Medlem

I liked it, var lagom svårt å drifta också.

Gillar inte bmw f.ö, hade varit skoj å köra någon bil med roligare styrning.

Mustang gillade jag inte alls dock, kändes "plastigt" i lägre hastigheter.

Medlem

äh nå skräp ändå inget att slösa tid på

Medlem

äh nå skräp ändå inget att slösa tid på

dp...doububle penetration

Medlem

Betyg:

Grafik 9/10
Fysik 9/10
Config Möjligheter 1/10
Gameplay 4/10
Multiplayer 1/10

Alltså, demot var som i betygen innan helt otroligt snyggt osv, men absoult ingen körkänsla ÖVERDRIVET ARKAD även om man inte kan räkna med REALISM så var i alla fall DIRT ett skönt spel att köra.

Spelet är otroligt konsolifierat det känns nästan menings löst att köpa det till PC, menyerna har som vanligt storlek 92 i text för man ska se och tar upp halva skärmen, dessutom ingen mus och heller ABSOULT INGA tweak möjligheter till server eller större options riktigt kasst.

Först av allt så har de endast en "quick join" funktion och en "custom match funktion" som är bara ett vanligt jädra filter.. så jäkla löjligt och konsoligt.. så man kan inte köra med någon man känner eller arrangera matcher.

För det andra så laggar det mycket .. o jag man kan inte ens kicka folk eller se pingen och eftersom det är PEER to PEER så bådar det för LAGG tyvärr,,, de borde tänkt på dedicated server och lite options för typ halv realism till PC användarna typ... COCKPIT-ALWAYS ON etc.

Slutligen snyggt spel med kassaste multiplayer ever och överdrivet arkadigt, man kan säga att de gjorde en AIRBORNE helt okej singleplayer man multiplayer var nog skapat på MARS.:down:

12
Skriv svar