GTA IV säljer massivt

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

"Pop-ups" och sena texturer förekom mycket oftare, på varierande avstånd, vilket inte känns av alls på PS3.

Spana in mitt tidigare inlägg i denna tråd så finner du en video som visar gott om pop-ups i PS3-versionen.

Skrivet av retry:

tänker inte ens titta på någon trailer! tror aldrig på att en så vek maskin som xbox 360 skulle vara bättre än ps3:an, inte ens om jag fick bevisen upptryckta i ansiktet på mig.

det är ingen idé att ge reply på vad jag skrev, kommer ändå inte tro på några tattiga xbox-fanboys

Min gamecube är kraftfullare än din PS3, fanboy!

Medlem

Har inte flugit helikopter särskillt mycket, så det har jag inte jämfört något på. Jag syftade mer på när man åkte bil, då det tom hände att lådor, kontainrar och dylikt ploppade upp 10m framför dig. Det har jag aldrig kännt av i PS3-versionen. Det är ju skillnad på statiska och rörliga objekt.

Vad gäller "Get a Life"-huset så ser det snarare ut som en tillfällig grafikbugg Har aldrig sett att en hel skyskrapa har försvunnit på så kort avstånd.

Medlem

Trevligt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kul att det säljer bra, riktigt skönt lir.. nu kanske dom snart kan "ge" bort det på pc-marknaden också utan att gå back allt förmycket men samtigt blidka deras fan's.

Man får väl bränna sig en kopia då. När det kommer till PC alltså

Alla PC gamers är ju pirater som äter Gorbys piroger...

Till skillnad från de tuffa ps3 ägarna som köper sina spel och äter Oxfile...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Skönt att det kommer in nya exemplar nu så man kan få ett också så man inte känner sej utanför!:p

Inaktiv

Hade inget problem alls att få det under release dagen, åkte till siba väldigt lugnt runt 17.00 tog ett och betala.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Man får väl bränna sig en kopia då. När det kommer till PC alltså

Alla PC gamers är ju pirater som äter Gorbys piroger...

Till skillnad från de tuffa ps3 ägarna som köper sina spel och äter Oxfile...

*RAAAP*
Efter den oxfilén är det dags för lite GTA IV på ps3an!

Poängen kvarstår dock, de gör de grövsta pengarna på 'de andra' plattformarna.

Inaktiv

Inte svårt att förstå att det säljer som satan, fick hem mitt 360 och GTA IV idag sjukt vad roligt det är!

Medlem
Skrivet av Astrality:

Spana in mitt tidigare inlägg i denna tråd så finner du en video som visar gott om pop-ups i PS3-versionen.

Såg faktiskt bara Get-a-Lifehuset.

Skrivet av Mr. Bravo:

Vad gäller "Get a Life"-huset så ser det snarare ut som en tillfällig grafikbugg Har aldrig sett att en hel skyskrapa har försvunnit på så kort avstånd.

Inte jag heller.

Medlem

Så länge inte Rockstar försöker följa EAs taktik och "Mjölka" GTA franchisen utan fortsätter att släppa spelen med några års mellanrum och tar god tid på sig med att förnya spelet.

Deras taktik att släppa PC versioner 8 månader senare tycker jag är riktigt smart. Får folk att tro att dom inte kommer släppa en PC version, alltså köper folk spelet till sin konsoll. Släpper dom sen GTA 4 med massivt multiplayer stöd för PC så kommer säkert folk köpa ännu en kopia.

Medlem
Skrivet av Astrality:
Skrivet av Mr. Bravo:

"Pop-ups" och sena texturer förekom mycket oftare, på varierande avstånd, vilket inte känns av alls på PS3.

Spana in mitt tidigare inlägg i denna tråd så finner du en video som visar gott om pop-ups i PS3-versionen.

sedan att du referera till gametrailers som hatas för sitt sätt att framhäva xbox360 så kan jag inte ta dem seriöst. Att de sedan går mot samtliga recensenter som påpekar att PS3 versionen är bästa alternativet struntar du också i. Samt av egen erfarenhet så på xbox360 upplever jag en mängd pop ups, skiftande bilduppdatering och som Mr.Bravo säger texturer som inte hinner laddas in.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av retry:

tänker inte ens titta på någon trailer! tror aldrig på att en så vek maskin som xbox 360 skulle vara bättre än ps3:an, inte ens om jag fick bevisen upptryckta i ansiktet på mig.

det är ingen idé att ge reply på vad jag skrev, kommer ändå inte tro på några tattiga xbox-fanboys

Du är en riktig man du, mot vad visa andra är.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Astrality:
Skrivet av Mr. Bravo:

"Pop-ups" och sena texturer förekom mycket oftare, på varierande avstånd, vilket inte känns av alls på PS3.

Spana in mitt tidigare inlägg i denna tråd så finner du en video som visar gott om pop-ups i PS3-versionen.

sedan att du referera till gametrailers som hatas för sitt sätt att framhäva xbox360 så kan jag inte ta dem seriöst. Att de sedan går mot samtliga recensenter som påpekar att PS3 versionen är bästa alternativet struntar du också i. Samt av egen erfarenhet så på xbox360 upplever jag en mängd pop ups, skiftande bilduppdatering och som Mr.Bravo säger texturer som inte hinner laddas in.

Ja eller hur...kolla på filmen själv. Tror du att dom har "förbättrat" 360 versionen, gjort tvn jätte suddig bara för och jävlas med alla ps3 fans... eller???

Medlem

Happ ingen idé att sticka till Elgiganten imorn då

Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Kul att det säljer bra, riktigt skönt lir.. nu kanske dom snart kan "ge" bort det på pc-marknaden också utan att gå back allt förmycket men samtigt blidka deras fan's.

Man får väl bränna sig en kopia då. När det kommer till PC alltså

Alla PC gamers är ju pirater som äter Gorbys piroger...

Till skillnad från de tuffa ps3 ägarna som köper sina spel och äter Oxfile...

haha.. nu var det ju Wii ägarna som käkar Gorby's eftersom dom inte har någon smak eller sinne för kvalitet.

Pc-ägarna käkar nog åtminstonde fläskfile eftersom dom aldrig spenderar något på spel iaf.

..Flame On! ..This Is Living! 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Allt rekordet säger är att beeep är dumma i huvudet, jag köper fan inget inget mer utan demo först.

Medlem

Nej, PC skall det vara, annars får det vara bra!

Medlem

Dom kommer nog tjäna mer än någon annan Hollywood-film gjort. Dels för att spel är dyrt och dels för att det är GTA IV.

Inaktiv

Tro inte på allt skitt som ni ser och hör ! det hära spelet är inte så bra som det verkar ! den innehåller inget nytt och har mycket mindre saker än va San Andreas hade ! jag har spelat klart spelet nu och man kan inte göra nåt skitt ! inte äns köpa hus, flyga flygplan eller ha gäng krig ! alltså med några ord den suger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Astrality:
Skrivet av Mr. Bravo:

"Pop-ups" och sena texturer förekom mycket oftare, på varierande avstånd, vilket inte känns av alls på PS3.

Spana in mitt tidigare inlägg i denna tråd så finner du en video som visar gott om pop-ups i PS3-versionen.

sedan att du referera till gametrailers som hatas för sitt sätt att framhäva xbox360 så kan jag inte ta dem seriöst. Att de sedan går mot samtliga recensenter som påpekar att PS3 versionen är bästa alternativet struntar du också i. Samt av egen erfarenhet så på xbox360 upplever jag en mängd pop ups, skiftande bilduppdatering och som Mr.Bravo säger texturer som inte hinner laddas in.

Mycket bra poäng där redmac, håller med dig fullständigt.

Inaktiv
Skrivet av Serop23:

Tro inte på allt skitt som ni ser och hör ! det hära spelet är inte så bra som det verkar ! den innehåller inget nytt och har mycket mindre saker än va San Andreas hade ! jag har spelat klart spelet nu och man kan inte göra nåt skitt ! inte äns köpa hus, flyga flygplan eller ha gäng krig ! alltså med några ord den suger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tror inte på all skit jag hör men jag tror på det jag ser å det jag ser är det bästa GTA spelet genom tiderna. Va inte så inskränkt i ditt lilla medvetna, titta på alla detaljer som dom har jobbat på, hur folk beter sig i staden, spelet är grymt bearbetat. Sen så tror jag Rockstar har lite mer koll än vad du har på vad ett bra next-gen spel är å inte är.

Medlem
Skrivet av neonille:

Ja eller hur...kolla på filmen själv. Tror du att dom har "förbättrat" 360 versionen, gjort tvn jätte suddig bara för och jävlas med alla ps3 fans... eller???

Vem vet? Men detta handlar ju om personliga intryck som man direkt märker av om man är van vid den ena versionen. Att bilden skulle vara suddigare på det sättet på PS3 har inte jag märkt av alls. Och vad gäller pop-ups så vet jag inte vad dom har gjort för att det ska bli så omfattande som det är på deras "PS3"-version. Jag tror iaf mer på min egen erfarenhet och vad andra spelare upplever på forumen än någon enstaka spelsida. I princip allt jag har läst och hört säger raka motsatsen till vad GT's film visar.

Skrivet av Serop23:

Tro inte på allt skitt som ni ser och hör ! det hära spelet är inte så bra som det verkar ! den innehåller inget nytt och har mycket mindre saker än va San Andreas hade ! jag har spelat klart spelet nu och man kan inte göra nåt skitt ! inte äns köpa hus, flyga flygplan eller ha gäng krig ! alltså med några ord den suger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med tanke på hur "liten" spelvärlden är jämfört med SA så kan jag förstå varför dom skippade flygplan. Sen var det ju många som gnällde på hur tråkigt det var att ha dessa hjärndöda gängkrig och hur lönlöst det var att kunna köpa dyra hus överallt som man aldrig använde ändå. Så Rockstar har väl prioriterat sitt arbete på vettigare saker helt enkelt. Mobilen man har i spelet ersätter och förenklar ju många grejer från de tidigare GTA-spelen på ett mycket trevligt sätt. Sen kan man ju alltid lattja med 911-fordon och dylikt.

Det enda jag har att klaga på är nog att det är på tok för lite affärer, resturanger, gallerior och liknande ställen att upptäcka/råna Lite mer val att pimpa till sin karaktär hade inte heller varit fel. Och var är militären!?

J-kligt kul att det säljer så bra! Har dock varken PS3 el Xbox så jag har inte kunnat skaffa det själv. Får vänta tills det släpps på PC.

Inaktiv

Det skulle ju vara kanon om det fanns i hyllorna med. Asså denna bristen på spel kan ju inte vara bra för siffrorna eller har de gjort det med mening för att bygga på trycket efter det?

Medlem

Efterfrågan och hype.. Dessutom tror jag fortfarande att Webhallen har det på lager. Ut på nätet och fynda...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar