Vegas 2 pc-patchat

Medlem
Vegas 2 pc-patchat

NU är det perfekt!, Buy & Patch!

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vegas2 har ett jävla copy-protection skydd så det går inte att spela ihop med Daemontools. Jag var tvungen att fixa det på ett illegalt vis för att kunna starta spelet. Skiten fortsatte säga att skivan inte var i cd-romen fast jag hade den i och det gick att installera spelet med skivan så.. Jävla skum lösning Ubisoft kommit på.

Medlem

Eller så stänger du bara daemontools

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Jag har inte haft några problem ändå har jag daemon aktiverat då och då. Men så har jag ju också en laglig kopia av R6Vegas2. Kan ha att göra med det

signatur
Medlem

Hmm, är jag blind eller finns det inget patch i filarkivet? Hittar bara massa filmsnuttar!?

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Vegas2 har ett jävla copy-protection skydd så det går inte att spela ihop med Daemontools. Jag var tvungen att fixa det på ett illegalt vis för att kunna starta spelet. Skiten fortsatte säga att skivan inte var i cd-romen fast jag hade den i och det gick att installera spelet med skivan så.. Jävla skum lösning Ubisoft kommit på.

Sånt här som gör att ja bytt till konsoll helt o hållet

Medlem
Skrivet av SWE_Smisk:

Hmm, är jag blind eller finns det inget patch i filarkivet? Hittar bara massa filmsnuttar!?

Den laddar väl ner senaste patchen själv? Eller har jag fel för mig?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem

Lite smådumt att skriva att filen lämpligast laddas hem från FZ's filarkiv då det inte verkar finnas någon fil där...

Jag som är blind eller laddar spelet hem uppdatering automagiskt?

signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Skrivet av mini-mus:

Lite smådumt att skriva att filen lämpligast laddas hem från FZ's filarkiv då det inte verkar finnas någon fil där...

Så sant så.

signatur
Medlem

Tycker att de borde fixa hur terrorister spawnas i terrorist hunt, börjat bli enormt trött på hur de ena sekunden inte är där och nästa sekund så är det 1-3 stycken som skjuter hål i dig.

Inaktiv
Skrivet av corporaln0ll:

För dom som piratkopierat funkar spelet utan problem med deamon tools blev straffad på samma sätt när jag köpte raven shield för något år sen

Medlem
Skrivet av Petah:

Tycker att de borde fixa hur terrorister spawnas i terrorist hunt, börjat bli enormt trött på hur de ena sekunden inte är där och nästa sekund så är det 1-3 stycken som skjuter hål i dig.

Jaså har de inte löst det än? Det var ju en jobbig grej i Raven Shield liksom

Medlem
Skrivet av Maekh:
Skrivet av corporaln0ll:

För dom som piratkopierat funkar spelet utan problem med deamon tools blev straffad på samma sätt när jag köpte raven shield för något år sen

För de som KÖPER spelet så fungerar det också utan problem.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag har inte haft några problem ändå har jag daemon aktiverat då och då. Men så har jag ju också en laglig kopia av R6Vegas2. Kan ha att göra med det

Jag har en laglig kopia av spelet, jag fick spelet i tisdags. Men jag var tvungen att fixa ett crack till min lagliga version för att ens kunna starta spelet. Har testat att stänga av daemontools och allt annat. Men ändå så fungerar inte min lagliga version ut av R6:V2.

Skrivet av redmac:
Skrivet av Maekh:
Skrivet av corporaln0ll:

Redmac jag har köpt spelet. Fick det i tisdags från webhallen. Men jag kör med ett crack för jag kan inte starta spelet normalt..

En till bild på exemplaret
Så här ser det ut när jag startar spelet utan crack

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag har en laglig kopia av spelet, jag fick spelet i tisdags. Men jag var tvungen att fixa ett crack till min lagliga version för att ens kunna starta spelet. Har testat att stänga av daemontools och allt annat. Men ändå så fungerar inte min lagliga version ut av R6:V2.

Skrivet av redmac:
Skrivet av Maekh:
Skrivet av corporaln0ll:

Redmac jag har köpt spelet. Fick det i tisdags från webhallen. Men jag kör med ett crack för jag kan inte starta spelet normalt..

En till bild på exemplaret
Så här ser det ut när jag startar spelet utan crack

Kan bara säga att det är DT som ligger och spökar även fast du stänger av det. Eftersom det är installerad en virtuel dvd så kan den mycket väl bråka med kopieringsskyddet.

Men jag måste säga att personligen har jag ALDRIG haft problem med mina spel då de är köpta. Tråkigt att du ska råka ut för det. Men som sagt, det måste bero på DT.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Hoppas att det kommer en patch till 360 snart som fixar fps-dropparna i co-op-läget (och kanske i single player -- har inte provat). Det blir rent av ospelbart då och då, till synes utan anledning. Najs spel, men det är rätt buggigt just nu.

Va samma sak till PS3 sjuka frame drops, gick knappt att lira imellanåt.... synd på ett så pass roligt spel!

Medlem

Forstätter nog med cracket tills nästa uppdatering kommer. Om ja fortfarande kan spela då med samma crack så. Annars får ja väl testa avinstallera DT.

Medlem

Jag skulle lämna tillbaka spelet om det började strula pga vilka program jag har installerade. Dom kan ta sina kopierings skydd och köra upp dom... Jag blir så trött på att det är vi betalande kunder som får lida - en pirat ser ju för fan inte röken av nåt skydd.

Lägg istället dom pengar som skyddet kostar på att göra en produkt som faktiskt är VÄRD att köpas. Jag blir lika besviken varje gång man kommer hem och hittar ett fladdrigt litet häfte (där dom beskriver hur man stoppar skivan i burken på femtielva olika språk) istället för en vettig manual. Och i nio fall av tio så är spelet i så risigt skick när det släpps att det är ospelbart - om man över huvud taget får igång det. Bara att vänta på patcharna.

Inte undra på att folk laddar hem spelen istället - man känner sig fan rånad när man har betalat 5-600 kronor och sen kan man inte starta det för att dom snokar runt bland dina privata grejer i datorn och misstycker om nåt program man har installerat. Dom kan behålla sitt jävla spel.

signatur
Medlem

Testa att installera daemon tools pro, på nåt sätt gömmer det sig bättre. vissa skivor går inte att köra när man har vanliga, men funkar perfekt med pro. Och om du oroar dig för crack på den patchade versionen så finns det ny crack ute

Medlem

Daemon Tools Pro gör att du kan lägga till IDE-enheter istället för SCSI-enhet. Det är SCSI-enheten som R6:Vegas reagerar på.

Har du bara IDE-enheter så bryr den helt enkelt sig inte.

Inaktiv

Spelet patchas ju automatiskt..

Medlem
Skrivet av Petah:

ehm de reagerar på ljud olika mycket beroende på svårighets graden... samt de spawnar itne som du säger de kommer dit!

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag skulle lämna tillbaka spelet om det började strula pga vilka program jag har installerade. Dom kan ta sina kopierings skydd och köra upp dom... Jag blir så trött på att det är vi betalande kunder som får lida - en pirat ser ju för fan inte röken av nåt skydd.

Lägg istället dom pengar som skyddet kostar på att göra en produkt som faktiskt är VÄRD att köpas. Jag blir lika besviken varje gång man kommer hem och hittar ett fladdrigt litet häfte (där dom beskriver hur man stoppar skivan i burken på femtielva olika språk) istället för en vettig manual. Och i nio fall av tio så är spelet i så risigt skick när det släpps att det är ospelbart - om man över huvud taget får igång det. Bara att vänta på patcharna.

Inte undra på att folk laddar hem spelen istället - man känner sig fan rånad när man har betalat 5-600 kronor och sen kan man inte starta det för att dom snokar runt bland dina privata grejer i datorn och misstycker om nåt program man har installerat. Dom kan behålla sitt jävla spel.

Har du ens testat original spelet på en bra dator?
Man köper Vegas 2 för att det är det bästa coop spelet till PC just nu.... Protection är samma som på BF2 och har inga problem med emulations program som Deamon tools eller Alcohol...

För de som frågade om patchen så dras den ner automatiskt så fort ni startar spelet...

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av Petah:

ehm de reagerar på ljud olika mycket beroende på svårighets graden... samt de spawnar itne som du säger de kommer dit!

Fienden spawnar, av en trigger som du går förbi nånstans på kartan.

Medlem
Skrivet av mini-mus:

Nä du är inte blind. Spelet laddar ner patchen automatiskt. Men det var inte det som var frågan, eller? :\

Personligen tycker jag rainbow six 2 är det roligaste i serien än så länge. Tråkigt med alla som har problem med det. Ett tips är ju att ladda ner en "hmmm" kopia först för att testa spelet och sedan köpa det om man gillar det. Vid det laget brukar spelat vara patchat så det fungerar någorlunda och man kan hoppa på online läget.

Bara en tanke...

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Har du ens testat original spelet på en bra dator?
Man köper Vegas 2 för att det är det bästa coop spelet till PC just nu.... Protection är samma som på BF2 och har inga problem med emulations program som Deamon tools eller Alcohol...

För de som frågade om patchen så dras den ner automatiskt så fort ni startar spelet...

Jag har varken köpt eller tankat hem det här spelet - och inte kommer jag göra det heller - men det är inte första gången ett spel rotar runt bland folks privata grejer så min svada var mer riktad till spelbranschen som helhet. Det finns fan gränser för vad folk ska behöva tåla.

signatur
Medlem

Det här är långt ifrån första spelet som får totaldamp om du har Daemontools igång, första gången du förmodligen hör om det eftersom dom flesta som använder Daemontools vet hur man gömmer det

Och till killen som klagade på Terrorist Hunts spawn, prova stoppa på en ljuddämpare och smyg runt, du kommer inte bli zergad. Dom reagerar helt enkelt på ljud. Vart riktigt försiktig dock vart du siktar, missar du och dom ser saker flyga/skotthål i väggar/kulor som viner förbi deras huvuden så börjar dom rota runt

Medlem
Skrivet av Puffin:

Det här är långt ifrån första spelet som får totaldamp om du har Daemontools igång, första gången du förmodligen hör om det eftersom dom flesta som använder Daemontools vet hur man gömmer det

Hehe, jag satt dagligen på isonews.com när daemon tools föddes för hundra år sen. Även så - jag ska inte behöva gömma program för att få nåt jag har betalat för att fungera. Vad jag har installerat på min dator ska dom fullständigt skita i.

signatur
Medlem

Har försökt hitta en trainer bra länge nu. Finns en på cheathappens.com men den kostar pengar. Tycker fuska är lågt nog, tänker fan inte börja betala för de.

Hur som helst, nån som vet vart man kan hitta en trainer så man kan låsa upp alla vapen?

12
Skriv svar