FZ Poll: Hur stor andel av dina spel har du klarat?

Medlem

Har klarat måånga spel. Gjorde en lista en gång *gräva, gräva*
Här! För tillfället har jag, totalt klarat (d.v.s som t.ex som Oblivion har jag klarat Mainquesten i första hand)

85 spel. (som jag kan komma ihåg )

/flex


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

skäms nästan över att jag inte klarat HL2: Episode 2 än.. Episode 1varvade jag på en dag : <

Medlem

99% av mina spel har jag avklarat. Ogillar att lämna något spel som jag har hemma oavklarat, 99% är det också bara för ett spel orkade jag inte spela mera trots att jag hade kommit till sista banan :/

Medlem

Brukade vara lätt 110% Men nu är jag MMO beroende så när väl knappt 20% tröskeln


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker frågan är lite felställd då det finns så många spel som inte går att "klara av".
Men av de spel som man kan klara av ligger jag väl runt 51-75% nedre del. Ofta tröttnar jag när jag håller på att klara spelet eller så vill jag göra om något tidigare i spelet. Typexemplet skulle vara Oblivion där jag känner suget av att göra en ny karaktär nästan varje gång jag startar spelet så det har jag verkligen inte klarat


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

90% av alla spel skulle jag tro.

Medlem

Av alla spel jag har så har jag väl klarat ut ungefär 85% av dom, nu på senare tid köper jag mest bara konsoll spel och dom spel jag köper är sådana spel som jag verkligen är intresserad av, brukar alltid fastna i historien i spelet och måste spela ut dom för jag vill ju veta hur det slutar

Medlem

bara en liten del a mina tusentals spel men många är det.

brukar ledsna på spel rätt fort så

Medlem

Hmm är inte så många spel jag spelar igenom helt. Senaste var väl Crysis faktiskt. Många spel bjuder på underhållning utan att man klarar allting, t.ex. Burnout-spelen. Många timmars bilkörning där men de sista banorna är nästan omöjliga.

Skrivet av Frazz:

På Nintendo 8bit/16bit tiden låg jag säkert på 90%, Men med dagens skit till spel tog jag 26-50% och ligger nog närmare 26% än 50%!

Nja, dels var det ju många spel på den tiden som gick att spela igenom på en eftermiddag, runt 3 timmar eller så. Numera är spelen längre och djupare, och när man måste spela över flera dagar så är det större risk att det aldrig blir av.

Sen har man ju ett liv numera, och sitter inte och nöter exakt samma moment i veckor bara för att man _måste_ klara spelet. Finns annat man kan göra också. Själv tröttnar jag jäkligt fort efter 10 försök eller så.

Medlem

Om definition av ett avklarat spel är ett spel där alla bonusgrejor och hemligheter är upplåsta och alla tidsutmaningar är avklarade så har jag nog inte klarat ett enda spel. Jag ser bara sådant som extra fluff, för mig är ett spel avklarat när alla "huvudbanor" är avklarade


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag köper sällan skitspel så jag har hög andel avklarade spel.

Medlem
Medlem

Jag klarar flesta av mina spel upp till 100% Men achievement-pointsen räknar jag inte med då dom är onödiga. Speciellt då man aldrig får nånting ut av dem. Mass Effect och Dead Rising är väl två spel där man får nånting mer ut av achievement-pointsen.


signatur

Mucha shaka paka

runt 80% av mina spel är klarade.


signatur
Medlem

När jag röstade så tänkte jag "runt 60-70% kanske?", men nu, lite senare (och mycket piggare), så räknade jag på det och jag har allt för många skitspel i min hylla och dem orkar jag inte lira länge, därför har jag runt 30-40% skulle jag tro.

Medlem

Mer än hälften har jag klarat iaf, har dock en del spel som man nästan skäms att man inte spelat, som Dreamfall till PC, Shenmue 2 till Xbox och Star Ocean 2 till PS1... sen ökar man bara på spelförådet och de kommer ÄNNU mer i skymundan

Medlem

Jag har spelat ut alla spel jag har så långt jag kan minnas.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Varvar alla spel som inte är gratis!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Spelar nästan aldrig spelen singleplayer ^^ Multiplayer is teh shit

Inaktiv

jag tror faktiskt att jag ligger på typ 78-95%

Medlem

80-85% skulle jag tippa på. Tyvärr har man köpt en del skitspel.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

26 - 50% tror jag, svårt å säga faktist. Har så många spel som ligg i hyllan och "ska spela det när jag inte har nått att göra"
Men jag spelar ut spelen jag påbörjar, om jag gillar det dvs


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jaha man har väll klarat av ca 60% av sina spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag har nog klarat close to 100%. Det enda solklara undantaget är Resident Evil 4 som var helt åt helvete på PC (utan handkontroll). Fy f*n säger jag bara!


signatur
Medlem

Jag lirar ju istort sett bara mp-spel så det blir ju inte så många spel som klaras av...

Inaktiv
Skrivet av Frazz:

På Nintendo 8bit/16bit tiden låg jag säkert på 90%, Men med dagens skit till spel tog jag 26-50% och ligger nog närmare 26% än 50%!

håller med!

Medlem

har alltid kört med att klara ut ett spel innan jag köper ett nytt, funkar oftast men kan var svårt ibland då man spelar på flera plattformar + att man spelar en del multiplayerspel, dock nu på senaste tiden blir det lite spelande och lite spelköp pga småbarn blivigt till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Trots att jag nästintill bara köper spel som fått höga betyg i recensioner har jag inte klarat av särskilt många av dem. När man kommer till ett svårt moment bli det tråkigt, jag tänker att jag ska ta en paus och försöka igen senare, men ofta blir ikonen orörd sedan. Jag har inte orkat klara av spel som Bioshock, Crysis, Medieval 2: Total War, Dark Messiah of Might and Magic, Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Company of Heroes, och inte ens Portal orkade jag köra igenom!

När man var mindre skulle man alltid klara av ett spel om man fick det, hur tråkigt det än var. Likförbannat funderar jag ändå på att köpa nya spel hela tiden. Men jag vet hur det kommer bli, ett svårt moment och man blir uttråkad, sen blir det bara Team Fortress 2 istället. Får nog fan hålla mig till det.

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Tassel:

Jag har en pinsamt låg nivå när det gäller avklarade spel i min ägo.
Men likt fasen springer jag iväg och köper nya lir i tid o otid.

Jag lider av exakt samma sjukdom hehe. Nu har jag gett mig fan på att ta mig igenom dom spel jag köper men jag har fortfarande en halv container med äldre titlar som behöver spelas också.

Det är inte lätt att vara gamer.

skrämmande, samma här!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

beror ju lite på hur man räknar, om man klarat sp kampanjen, eller som i 360, fått alla achievements?
svårt att "varva" sportspel t.ex.

123
Skriv svar