Stephen King om spelvåld

Robot
Medlem
Stephen King om spelvåld

... MEN HAN LÄRDE SIG SKJUTA I ETT SPEL!!!!!!

Kul att se att Stephen king verkligen är en vettig person (vilket jag iofs aldrig tvivlat på), för att lära sig skjuta ett vapen måste man skjuta med vapnet ifråga, för att skjuta en människa (och sen fortsätta) kräver antingen att man verkligen är i en situation som är "han eller jag" alternativt ett sjukt sinne, vilket Cho Seung-Hui hade.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem

Stephen the man!

Medlem

hmmm jo eller hur

Medlem

Tur att det finns en del som tänker efter i alla fall.

Medlem
Skrivet av Greger:

... MEN HAN LÄRDE SIG SKJUTA I ETT SPEL!!!!!!

Kul att se att Stephen king verkligen är en vettig person (vilket jag iofs aldrig tvivlat på), för att lära sig skjuta ett vapen måste man skjuta med vapnet ifråga, för att skjuta en människa (och sen fortsätta) kräver antingen att man verkligen är i en situation som är "han eller jag" alternativt ett sjukt sinne, vilket Cho Seung-Hui hade.

Jepp, han hade ett "sjukt sinne" och hade tillgång till vapen. Ta bort ett alternativ av de ovanstående och du har....
Rätt gissat, ett "sjukt sinne" utan tillgång till vapen. Eller i alla fall utan tillgång till skjutvapen. Vapen kan man ju alltid få tag på, tex kökskniv har ju alla hemma :/
Personer som har någon typ av psykisk störning finns det tyvärr fler av än man vill erkänna. Se bara på Anna Linds mördare (för att ta något exempel här ifrån Sverige). Vem vet vad han hade kunnat ställa till med om han hade fått tag på en pistol? Jag ryser bara jag tänker på det.

Medlem

Det finns vapenlobbyister i usa som på fullt allvar tycker att: "om alla bär ett vapen så kan man stoppa dessa galningar som far runt och skjuter på oskyldiga".

Ja jisses.

Var det inte Bill Clinton som försökte få till ett förbud mot helautomat vapen? Alltså vanliga enkelskotts vapen skulle få finnas , dock inte helauto.
Det blev i alla fall ett liv utan dess like på folk.
"Bla bla bla, man ska ha rätt att försvara sig , bla bla bla, en gammal lag sen stenåldern (som ingen förstått innebörden) av säger, bla bla osv. osv.


signatur

Jäh!

Medlem

I USA styr Gud och Konstitutionen, ingen president vågar röra dem.

KoP
Medlem

Och hurra för att vapenlobbyisten Charlton Heston är död! Det han förespråkade har jag väldigt svårt för.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och hurra för att vapenlobbyisten Charlton Heston är död! Det han förespråkade har jag väldigt svårt för.

Är han död!? Det var en nyhet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och hurra för att vapenlobbyisten Charlton Heston är död! Det han förespråkade har jag väldigt svårt för.

Är det inte lite magstarkt, känslokallt att hurra för att någon är död oavsett vem det än må vara?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av KoP:

Och hurra för att vapenlobbyisten Charlton Heston är död! Det han förespråkade har jag väldigt svårt för.

Är han död!? Det var en nyhet.

Han dog igår enligt wikipedia. Så det var faktiskt en nyhet.

Heja Stephen!

Medlem
Medlem

Fan så jävla rätt sagt av Steven.
Alltså fattar de verkligen inte , de jävlar nötterna det är tillgången av vapen som skapar allt... om varenda dryg liten snorunge eller yippi-yo-hood fantasterna här i svergie skulle kunna få tag på vapen så lätt skulle det nog ske ett och annat också med de som har kortast temperament och mest problem...

Svergie är typ top 5 av säkraste länder att bo i i världen och med i närheten av bäst social försäkrning/omhändertagande av samhället.
We should be proud

Medlem

Stephen King<3


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det står i konstitution som var från INBÖRDESKRIGET att alla har rätt att bära vapen, tider förändras - det gör inte USA.
När jag läste titeln till nyheten trodde jag att det åter skulle bli bashande av datorspel, för inte särskilt många kända profiler vågar stå upp för en sådan sak.

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av KoP:

Och hurra för att vapenlobbyisten Charlton Heston är död! Det han förespråkade har jag väldigt svårt för.

Är det inte lite magstarkt, känslokallt att hurra för att någon är död oavsett vem det än må vara?

Word.

Det var dock lite starkt av honom att säga att det var helt vrickat att en 17-åring kan gå och se Hostel: Part II 20 gånger men får inte gå och köpa San Andreas och spela ens en timme. Tänkte på att han var inblandad i skräckgenren i filmer men inte ett dugg engagerad i spel.
Nåväl go Stephen King!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Vapenlagarna är åt helvete i USA, men ifall han inte hade fått tag på en pistol hade han säkert använt en kniv eller byggt en bomb istället.
Roten av problemet måste fixas också.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fan så jävla rätt sagt av Steven.)

StePHen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Stephen King äger. Alltid gillat den killen. Jag menar, även om denna killen inte spelade datorspel, så använde han skjutvapen. Han skulle fått samma idé från sin egen fantasi att han skulle göra det han gjorde. Det är pågrund av att det är lättare att få tag i ett vapen i usa än det är att få tag i en folköl här, som såna här saker händer.

Så fruktansvärt svårt är de ju inte att få tag i vapen här i sverige heller.
DVS om man är en desperat själ som behöver hävda sig, bara att åka till förorten.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Det är mycket svårare än i USA. Du måste gå ganska långt här för att få tag i ett vapen. I Usa går du till en vanlig affär... Ungefär om att handla folköl som jag sa. Det är stor skillnad mellan att få tag i vapen här och i USA.

Medlem

Äntligen någon som fattar! King for President!


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Vapenlagarna är åt helvete i USA, men ifall han inte hade fått tag på en pistol hade han säkert använt en kniv eller byggt en bomb istället.
Roten av problemet måste fixas också.

Du har rätt, det är inte alls svårt att få tag på skjutvapen i USA, bor man i ghetton så finns det sjuk mycket med spritbutiker samt vapen affärer vid nästan varje gatuhörna. Sen skyller dem på gäng osv när det är dem själva som lagt till problemet! Vem är det som bygger dessa butiker/affärer? Ja juste, dem som styr samhället, deras egna regering. Dem vill bara att folk ska utplåna varandra, sen har dem mage att klaga på de det dom har skapat? Klart dem måste klaga, dem leker snälla fåren, vänder på steken, när dem egentligen är vargar utklädda till får. Hade dem inte klagat och spelat beskyddare så hade folket vänt sig mot dem... Men utplåna deras egna folk kan dem...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Jag skulle gärna se ett väpnat uppror i unionen.

Tänk vad mycket nya film- och spelidéer det hade kunnat ge - och frihet.

Medlem
Skrivet av Greger:

... MEN HAN LÄRDE SIG SKJUTA I ETT SPEL!!!!!!

Kul att se att Stephen king verkligen är en vettig person (vilket jag iofs aldrig tvivlat på), för att lära sig skjuta ett vapen måste man skjuta med vapnet ifråga, för att skjuta en människa (och sen fortsätta) kräver antingen att man verkligen är i en situation som är "han eller jag" alternativt ett sjukt sinne, vilket Cho Seung-Hui hade.

Hur menar du med att han lärde sig att skjuta i ett spel? Spelar man NHL 2008 så lär man väl sig inte hur man åker skridskor? Spelar man Golf på sin 360 så lär man sig knappast hur man spelar på riktigt?
Samma sak här. Att skjuta i verkligheten och i spel är helt olika saker.


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:
Skrivet av Greger:

... MEN HAN LÄRDE SIG SKJUTA I ETT SPEL!!!!!!

Kul att se att Stephen king verkligen är en vettig person (vilket jag iofs aldrig tvivlat på), för att lära sig skjuta ett vapen måste man skjuta med vapnet ifråga, för att skjuta en människa (och sen fortsätta) kräver antingen att man verkligen är i en situation som är "han eller jag" alternativt ett sjukt sinne, vilket Cho Seung-Hui hade.

Hur menar du med att han lärde sig att skjuta i ett spel? Spelar man NHL 2008 så lär man väl sig inte hur man åker skridskor? Spelar man Golf på sin 360 så lär man sig knappast hur man spelar på riktigt?
Samma sak här. Att skjuta i verkligheten och i spel är helt olika saker.

Jag märker att du är ny på Internet och har aldrig stött på ironi innan. Välkommen.

Medlem

Helt rätt riktad kritik iaf, synd bara att de dära konservativa fånen aldrig kommer överge/ändra konstitutionen

123
Skriv svar