Dawn of War II visar upp sig

Medlem

maffigt!
vill ha...NU!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Hoppas tyranids.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Medlem

Nice!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av hyfer:

FET level design och tyranids (hoppas)! Gimme DoW II!

Om tyranids ska vara med är det nog sjutton bäst att de gör shooting bättre i DoW2 ... det var ett skämt i ettan såvida man inte equippat heavy weapons. Vill man använda kraftiga melee units får man trixa lite tycker jag.

eller skrota det lama realtime och gör spelet turn-based ... mina 5

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

eller skrota det lama realtime och gör spelet turn-based ... mina 5

Det har redan gjorts ett turbaserat 40 K spel för ett bra tag sedan. Det var förjävligt må jag säga.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av HataMoto_:

eller skrota det lama realtime och gör spelet turn-based ... mina 5

Det har redan gjorts ett turbaserat 40 K spel för ett bra tag sedan. Det var förjävligt må jag säga.

Du menar Chaos gate? Det var gjort på en klumpig motor, spelet i sig var det inget som helst fel på

Medlem

goodie.. dock ett år kvar..

Medlem

Fan vad bra. var så trött på alla expansioner!

Även om jag personligen skulle vilja se ett nytt namn istället för Dawn of War 2.

Men iafall, jävligt skönt att se att det är under utveckling!


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Obs. Det skrivs WAAAGH! Men det kommer att bli bra i och med att utvecklarna har lyssnat på fansen.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Fan vad bra. var så trött på alla expansioner!

Även om jag personligen skulle vilja se ett nytt namn istället för Dawn of War 2.

Men iafall, jävligt skönt att se att det är under utveckling!

Varit under utveckling sedan 2006, så därför de kan visa upp ingame footage.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Du menar Chaos gate? Det var gjort på en klumpig motor, spelet i sig var det inget som helst fel på

Finns faktiskt en hel del turordningsbaserade 40k-spel.
Däremot är DoW det enda spelet i realtid, och också det enda 40k-spelet som haft en stor framgång, så jag tycker det är garanterat att de fortsätter som RTS.

http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=179
http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=2409


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av HataMoto_:

Du menar Chaos gate? Det var gjort på en klumpig motor, spelet i sig var det inget som helst fel på

Finns faktiskt en hel del turordningsbaserade 40k-spel.
Däremot är DoW det enda spelet i realtid, och också det enda 40k-spelet som haft en stor framgång, så jag tycker det är garanterat att de fortsätter som RTS.

http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=179
http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=2409

Final liberation och Rites of war var ju mer baserade på Epic iofs ... Final liberation är faktiskt riktigt kul skall tilläggas Black library gjorde några riktigt fina cut-scenes till det.
Space crusade är ju en klassiker, men bygger på samma primitiva regelsystem som brädspelet.

Medlem
Skrivet av stream:

Aaah.. detta ser jag verkligen fram emot!

Synd bara att de inte gjorde MMO.t på 40k universumet istället. MMO i forntida fantasymiljö känns på något sätt rätt gammalt...

Fast det kommer ju ett WH40k MMO också. Det är ju utannonserat, men i har än så länge inte sett något från det.


signatur

Videomupp

Medlem

Rites of War?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Åhh vad vackert!! :'(

..hehe Blizzards SC2 blev ju precis överkört med hästlängder..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

"A suspicious mind is a healthy mind."

Hoppas det blir ett kul spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu får dom fasen ha med Tyranider. Annars känns det rätt meningslöst.

Mmmm... Tyranider i ett DoW spel. Det vore något.

Medlem

Off topic... men när kommer filmen då? Fetare filmlicens får man leta efter.

Skrivet av asdf2:

Off topic... men när kommer filmen då? Fetare filmlicens får man leta efter.

mmm.. bara inte Bollen får vantarna på det, skulle vara riktigt intressan om Peter Jacksson gjorde quadrolgi på detta.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av asdf2:

Off topic... men när kommer filmen då? Fetare filmlicens får man leta efter.

Då 40k universumet inte har någon direkt god faktion som hollywood kan glorifiera så tror jag inte de är så sugna. De kan möjligen få Imperiet att framstå som värsta goda killarna, men då skulle alla 40k spelare bojkotta filmen mest troligt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

plus att GW inte kommer att ge producenterna den frihet dom vill ha, dom är lite lätt paranoida verkar det som.

men det finns ju en tysk fan film som tyvärr aldrig kommer att visas för allmänheten.....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

plus att GW inte kommer att ge producenterna den frihet dom vill ha, dom är lite lätt paranoida verkar det som.

men det finns ju en tysk fan film som tyvärr aldrig kommer att visas för allmänheten.....

De har släppt en hel del på det där de senaste åren och Relic fick bland annat rätt stora friheter med att hitta på ett eget chapter och egen historia för det, och en hel del egna enheter till raserna.

Hittade förresten en gammal GW-sanktionerad film, som vi diskuterade här;
http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=2717


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av dico55:

Obs. Det skrivs WAAAGH!

Hehe, detta är i sanning någonting nytt under solen - en orkisk språkpolis

Medlem

haha hybris! första gången jag hör talas om den här "filmen"... men kvalitén kan nog diskuteras....:S

på tal om nya enheter, jag har ännu inte sett en enda enhet i DoW som inte GW har med i något av sina bordspel eller i sina noveller


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Synd att de kommer totalkvadda det gamla DoW gameplayet och göra DoW till nån slags RTT(real time tactics) WC3 hybridklon. Nåja, den som lever får se. Har inte några stora förhoppningar på detta spel just nu dock:(


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

På frågan om "film av Warhammer40K" så kunde de ju göra en, baserad på "Horus Heresy" böckerna.


signatur

Where are we runnin'?

12
Skriv svar