Inaktiv
Interface Lagg

Tja har spelat wow i ungefär 1 år och har aldrig haft något så irriterande som interface lag. Det brukar mest vara i en instance när jag ska byta stance så blir det 0.5 till 1 sek delay villket är riktigt jävla irriterande. Kan också hända när jag ska charga i pvp att det blir delay där med villket gör att t.ex. en warlock hinner dotta mig (no first charge for me) Vad kan detta bero på några tips? Fick det nu efter TBC

Medlem

Jag får 0.5-1sec lagg när jag byter "action bar page" som jag har på mouse scrollen. Kan det vara så att du har change stance/charge på just scroll knappen på musen?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

Hög latency?

Medlem

Jag har kring 100ms och har ändå problem med lagg, funderar på om packetloss har ökat efter expansionen?
...och var kommer lootlagget ifrån? >.<

Medlem

Kör ni utdaterade Addons så är detta ett mycket vanligt problem. Blizzard har dock klantat sig någonstans runt 2.0.1 med itemswaps, när man byter items så får man en kort freeze, vilket blir förjävligt för de som använder typ stancesets.

Testa ta bort era addons / använda endast de som är uppdaterade för 2.0.6, så ska det där lagget nog ge med sig. Jag testade installera ett par gamla discord unitframes, vilka funkade perfa, dock fick jag en 0.5-1 sec freeze när jag targetade någon/något.

Medlem

Oh! Detta måste provas!

Inaktiv

Jag använder ej addons och latecy är normal runt eller under 100. Jag får extrem delay när jag använder spells i instancer.

Inaktiv

Det händer bara i instancers. Byta stance etc är fördröjt plus att spelet kan heltplötsligt freeza och jag måste starta om datorn. Någon som vet vad felet kan vara?

1
Skriv svar