Devil May Cry 4

Robot
Devil May Cry 4

Den fjärde delen i Capcoms populära Devil May Cry-serie, som tidigare var Playstation-exklusiv, har följt trenden och blivit en multiplattformstitel. Kan det ha förlorat något på det? Vi har testat Xbox 360-versionen och har väldigt svårt att tro det.


Medlem
Provfajtat - Devil May Cry 4

Rikigt Najs spel detta inte kunnat slita mig från TVn sen det damp ner i brevlådan för ett par dagar sen

Det självklara spelköpet för Februari månad


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Är sjukt sugen på det här. Demot var lockande och recensionen minskade inte suget direkt.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Än en gång suckar jag över att jag inte har ett 360 .


signatur

O'rly? Ya'rly!

Redaktör

Det finns till Playstation 3 också, och en pc-variant är på gång. Mer om det i #vår speldatabas.


signatur
Medlem

Otroligt bra spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Bra men så jävla svårt.....:S iaf för om man kör för de som redan lirat mode. För många bossar också, hehe.

Medlem

ZOMG! Ni kan ju gissa vem som kommer vara först på att boka PC versionen! Jag har snackat lite med en som jobbar på Capcom och det verkar lovande version! Jag har också beställt en XBOX360 handkontroll och sen så har jag en värsting dator!

Jag är beredd på detta kickass super badass spel!

Jag vill också tacka Capcom att dom är så generösa och tänker på oss PC spelare! Tack Capcom! Tack!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Mycket bra spel. Karaktärerna är dock millimeterdjupa storymässigt. Men det har dom alltid varit och kommer förhoppningsvis fortsätta vara. Hurra för superb arkitektur, musik, massslakt, storväxta bossar och hjärndöd action =).

Medlem

jag personligen gillade verkligen inte ljusstyrkan i spelet...min stackars projektor gick ifrån knallvitt till nattsvart ibland...men det var skitbra spel...älskade dante

Medlem

Tyvärr tyckte jag det var som alla andra DMC lir, har man spelat ett har man spelat alla. Visst det är snyggt och så men var något som fattades för mig. Får se, snor la polarns ex när han spelat klart, kanske får mig på andra tankar.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Låsa upp svårighetsgrader är tamefan något av det dummaste som drabbat spelvärlden. Speciellt då väldigt få spel har har någon direkt replay value. Inte ens mass effect är ju speciellt annorlunda om man spelar god eller något mindre god. Men endå så "måste" man spela igenom spelen både en och två gånger innan man kan få spela på svåraste. WHY?!?!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Helt otroligt att du lyckades skriva det här med papper & penna


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Nice nice.. väntar dock på reapris för ca 299, då jag inte köpt något DMC spel till fullpris

Medlem
Medlem

När man var å köpte spel för några dagar sen då såg man Devil May Cry 4 Limited Edition , nåt sånt hette den,
är det nån skillnad på vanliga och Devil May Cry 4 Limited Edition ?

Medlem

Straxdax. Du menar Collectors edition, enda skillnaden är att du får med en Plåtbox-fodral sak som är ganska sweet, och Art of the devil bok. Det är lite bilder på dante och nero och lite monster i spelet. ingen skillnad alls köp vanliga versionen


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Inaktiv

Hopp så var det bara att vänta på pc-versionen "8 juni enligt gamespot" SUCK


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Sjukt bra spel, och de bästa är ju att de släpps till alla platformar, ja förutom Wii då, så många kan ta del av detta fantastiska lir.

Medlem

Spelet levererar det man vill ha, feta jävla bossfighter och stenhårda normal encoutners. men Ljussättnignssystemet, speciellt på djungelbanna är bland det sämsta jag någonsin sätt, helt olidligt att titta på, kontrollsystemet är så där, kan bugga upp sig rätt så ordentlgit specielt vid snabba riktningsförändringar, ninja gaiden är ett bättre exempel som borde bli industristandard, annars grymt bra spel inte lika Wow zomg wtf jag pissar blod så bra det är ninjagaiden, men jävlgit bra ^_^


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Sirinx:

Straxdax. Du menar Collectors edition, enda skillnaden är att du får med en Plåtbox-fodral sak som är ganska sweet, och Art of the devil bok. Det är lite bilder på dante och nero och lite monster i spelet. ingen skillnad alls köp vanliga versionen

Jo plåtlådan var grymt snygg, synd bara att priset inte var lika snyggt...

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

Än en gång suckar jag över att jag inte har ett 360 .

så rackarns dyr är inte 360 längre, det går väl att få tag på en 360 för cirka 2.500 ?

Medlem

Jag har bara spelat första spelet i serien och återspelningsvärdet (eller hur man säger) var inte på topp då heller. Frågan är dock hur man skulle kunna förhöja det i en serie som Devil May Cry. Kanske co-op online skulle tillföra något. Att spela deathmatch mot varandra lär ju dock inte funkat något vidare?


signatur
Inaktiv

Köpte det i Lördags och kunde inte slita mig! Vill inte påstå att jag va kass på att hitta saker, men när listan för poängräkning går från 1-1000 och jag hade 400.000 poäng mindre än den som låg på 1000:e spotten så börjar man undra..haha... Fattar inte hur japanen som ligger i top (eller top 100 för den delen) kan ha så sjukligt mycket poäng! Eller adderas det när man spelar om spelet "40" gånger?

Medlem
Skrivet av KM:

Köpte det i Lördags och kunde inte slita mig! Vill inte påstå att jag va kass på att hitta saker, men när listan för poängräkning går från 1-1000 och jag hade 400.000 poäng mindre än den som låg på 1000:e spotten så börjar man undra..haha... Fattar inte hur japanen som ligger i top (eller top 100 för den delen) kan ha så sjukligt mycket poäng! Eller adderas det när man spelar om spelet "40" gånger?

Nej, men poängen multipliceras efter diverse formler,
bl. annat dom du ser efter du klarat ett uppdrag (tid, style, och samlade orbs).
Dessutom får man bonus om man inte tar skada.

Dom som ligger högst på listorna klarar säkerligen de flesta uppdragen med S i alla kategorierna +att dom säkerligen inte blir träffade alls, typ 1.25x poängen bara där.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av straxdax:
Skrivet av Sirinx:

Straxdax. Du menar Collectors edition, enda skillnaden är att du får med en Plåtbox-fodral sak som är ganska sweet, och Art of the devil bok. Det är lite bilder på dante och nero och lite monster i spelet. ingen skillnad alls köp vanliga versionen

Jo plåtlådan var grymt snygg, synd bara att priset inte var lika snyggt...

Eh, jag lämnade in Cod4 och Uncharted och fick DMC4 collectors edition


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

1
Skriv svar