Red Faction III utvecklas av Volition
Det bästa med Red Faction var att man kunde förstöra nästa allting.
Tyckte det var väldigt lite man kunde förstöra i det.
Att man kunde förstöra grejer var ju den stora grejen med spelet. Men när jag väl spelade igenom det så var den en massa oförstörbara grejer överallt.
Tyckte inte de tog till vara på spelmotorns kapacitet pga av det. Det var även relativt få ställen där man behövde förstöra något.
Gillade railgun i Red Faction 1 - den hade ett värmekamerasikte som gjorde att man kunde se igenom väggar med - och såklart skjuta genom dem också. (Den var inte så übermäktig som den kanske låter).
Grymt kul med förstörbar terräng/väggar även om man var väldigt låst i singleplayer (det var mer undantag att man stötte på "mjuka" väggar som man kunde spränga sig igenom). De flesta multiplayerbanorna gick däremot att spränga sönder så pass att dem till slut mest liknade wireframe-konstruktioner. Sweet!
Red Faction 2 däremot tyckte jag var betydligt sämre, så jag hoppas att 3:an blir mer som 1:an med mycket mer destrukterbara saker och schysst fysiksim.
Det bästa med Red Faction var att man kunde förstöra nästa allting.
Tyckte det var väldigt lite man kunde förstöra i det.
Att man kunde förstöra grejer var ju den stora grejen med spelet. Men när jag väl spelade igenom det så var den en massa oförstörbara grejer överallt.
Tyckte inte de tog till vara på spelmotorns kapacitet pga av det. Det var även relativt få ställen där man behövde förstöra något.
Menar du första spelet? Där kunde man förstöra sjukt mycket vill jag minnas. Kunde ta galna genvägar på vissa banor och hoppa över delar av spelet. Förövrigt ett väldigt bra spel, få som känner till precis som Chaser som jag också tyckte var bra