1C tillkännager Men of War, premiärbilder hos FZ

Robot
Medlem
1C tillkännager Men of War, premiärbilder hos FZ

Nice, äntligen kan man spela som tysk.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja att få spela som tysk har jag längtat efter en låååång stund. Dock ser grafiken lite tråkig ut på dessa bilder, men dom hinner nog med att snygga till det.

Medlem

Hehe, detta kommer väl bli Faces of Wars uppföljare, kan bli bra, gillade FoW, men lite konstiga kontroller...

Edit: man kunde väl spela som tysk i FoW eller har jag fel?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Tänkte precis det samma. "Äntligen kan man spela som tysk."


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Har väntat länge på att FZ skulle märka MoW, väntar länge och tåligt på detta underbara blandning av FOW och SHOWW2

Medlem

[quote=Edit: man kunde väl spela som tysk i FoW eller har jag fel?[/quote]

Vad jag minns så ja

Ser inte spec snyggt ut, men möjligheten att spela som tysk låter lockande!

Medlem

SHoWW2 Är ett av absolut ett av mina favoritspel, så jag hoppas mycket på detta!

Medlem

Jag längtar sååå mycket..

Medlem

Meh, jag skickade in tips om det här till er, får man inte lite credit då? :/
Jag har varit aktiv på deras forum i två år och kan säga att det är ett sammarbete mellan Best way och Digitalmindsoft som gör spelet tillsammans (digitalmindsoft.eu, är det gällande forumet för alla fans). Jag tror nog inte det här spelet är inspirerat av CoD serierna, det är ju rts och nya spelet kommer att utspela sig i Ryssland, Ukraina, Grekland, Nord Afrika, Tyskland, Italien och en smula Stilla havet! De nya ljuden är riktiga ljud som man spelat in från de riktiga vapnen, inte påhittade dvs. Man har även kunnat spelat som tysk i FoW, men det här är uppföljaren MoW med två till nationer att spela som. Ena är Japan(multiplayer), andra är förmodlig Italien(singleplayer), men inte bekräftat. Det ska även komma en beta och/eller ett demo.

Förresten förstapersonsskjutare? Det här är strategi, rts!

Alla som gillar spelet bör komma in på digitalmindsoft.eu forumet!

//Mushroomcar

Medlem

Jag tänkte väl att det var ett rts, för det var ju alldeles för konstig grafik för att vara ett fps. Tack för upplysningen muhsroom!

Medlem

Ja, man måste säga till så det inte kommer felaktig information.. Dessutom ska "pansar penetrationen" vara mycket mer korrekt än Soldiers har de sagt (FoW hade en mindre bra sådan). Det får vi väl pröva oss på i demot/betan!

//Mushroomcar

Medlem

Bah.. är inte Men of War en gammal Dolph-klassiker?

Medlem

Jag kan rekommendera denna modden till de som vill lira som Tysk:

http://germanfrontmod.looki.de/

Vi kommer nog aldrig få se ett kommersiellt spel där man lirar som tysk.

Medlem

Knappast första RTS-et där man kan lira som tysk, vadan uppståndelsen?

redigering: Sovjet = allierad, kom igen nu!

Medlem

Fick mig lite vibbar av CoH-motorn faktiskt.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Jag kan rekommendera denna modden till de som vill lira som Tysk:

http://germanfrontmod.looki.de/

Vi kommer nog aldrig få se ett kommersiellt spel där man lirar som tysk.

Err vad knarkar du? Finns en hel del spel.

Soldiers: Heroes of WW2 har en tysk kampanj, likadant med FoW. IL2 + expansioner hade tyska kampanjer etc. Sen hade väl senaste expansionen till CoH en tysk kampanj?

Och sen att ens blanda in Call of duty i denna nyheten känns lite onödigt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

ptr
Medlem

mmm tänkte detsamma, expansionen till CoH har ju en tysk kampanj.

Det dom syftar på med Call of duty är förmodligen att man kanske börjar först som ryss och gör några uppdrag sen helt plötsligt får man göra uppdrag som tysk osv. men vad vet jag

Medlem

ptr om det följer samma schema som S:HOWW2 och FoW så är kampanjerna helt separata dvs du kan spela dom i vilken ordning du vill.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

ptr
Medlem

hmm okej, då har jag ingen aning om vilken koppling detta kan ha med cod

Medlem
Skrivet av Oxide:

Knappast första RTS-et där man kan lira som tysk, vadan uppståndelsen?

Jag fick av ngn anledning för mig att det var ett FPS i still med CoD och MoH, vilket skulle ha varit en stor skillnad. RTS där man kan spela som tysk finns det en del av redan.

// edit

Det var nog "...soldatlivet under allierad, tysk eller sovjetisk flagg - ett påfund tydligt inspirerat av Call of Duty-serien." samt "...utlovas flerspelarstöd med capture the flag..." som gjorde det. CoD är ju FPS och jag har nog inte sett ett RTS med CTF tidigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Hej vi hade slut på idéer så vi gör ett till WWII-spel. Det finns ju så få så det blir nog en hit."

Medlem

Själv älskar jag FoW och längtar tills MoW kommer ut, alla nya saker, funktioner, uppdaterade GEM-editorn, grafik, allt!
Den här serien har ju haft tyska kampanjer sedan Soldiers, men de ska låta en spela i flera länder som inte brukar vara så vanliga i kampanjer som jag nämnde i en tidigare post. Ska bli kul med lite variation, slåss lite i Grekland och Ukraina bland annat. Några fina saker som kommer i spelet:

> Three evolving storylines in the Soviet, Allied and German armies, comprising 19 missions in 3 campaigns
> 7 bonus missions for different sides of the conflict
> More than 50 new units to use in multiplayer mode
> Realistic models of armament and military equipment recreated in accordance with design drawings and historical documents
> System of ratings and statistics for every participant in multiplayer mode
> New nation in multiplayer mode - Japan
> Revised controls interface ? customizable and easier to use
> New multiplayer maps and 2 new game modes
> Highly detailed WWII environments and characters faithfully recreated with a cutting-edge graphics engine

Spelet kommer som ett spel internationellt medan det säljs som två expansioner i öst. De har sagt att Men of War även är kompatibelt med FoW. Vilket betyder att man kan köra sina banor från FoW i MoW.

Lite info för alla intresserade!

//Mushroomcar

Inaktiv

åååååh, ännu en WWII pangare, det känns så fräscht!!!! :down::evil:


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag trodde det var ett fps då cod nämdes och blev glad när det stod att man kan spela som tysk. Att göra det i ett rts är ju inte så ovanligt. Jäkla FZ att lura mig så.

Edit: Det kan aldrig göras för många WWII-spel.

Medlem

Varför tycker alla att det är så spännande med att man kan spela som tysk. Det kan man ju i soldiers: heroes of ww2 och i faces of war och i company of heroes. Det jag vill se är ryssar och japaner var fan är dom?

Off topic: Skulle vara häftigt om Ryssar kom till Company of Heroes.

Medlem

Jaa! Älskade Faces of War

Medlem
Skrivet av Mushroomcar:

Meh, jag skickade in tips om det här till er, får man inte lite credit då? :/
!

//Mushroomcar

Gjorde jag med för 2 dagar sedan!

Medlem

n0llk0ll0, det finns redan Sovjet till Faces of War. I MoW har Sovjet en större kampanj, 7 uppdrag. Japaner kommer till MoW som multiplayer nation!

demonlord89, jo jag tipsade också för två dagar sedan, verkar som om de inte hade koll på vilka som skicka in kanske?

//Mushroomcar

Medlem

Yes! Nu blev man glad hoppas att de fixar optimeringen så att man slipper den dåliga frameraten i FoW


signatur

Freshly dared, the half won.

12
Skriv svar