Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2
Hoppas det inte kör med "triggers" som det gjorde i Vegas.
Fienden kom ju bara fram när man gick förbi en viss trigger.. Och ibland kom det springandes runt hörnet och man brutit triggern på ett annorlunda sätt... Det ska vara statiska fienden som kan patrullera runt och inte bara pluppa upp bara för att man går på en "trigger".
...Sen hoppas jag verkligen att de har tagit bort det idiotiska med att kunna bära på 2 vapen + 1 sidearm...
Inte idiotiskt om du frågar mig. Ett vapen på ryggen, ett i handen och pistolen i hölstret.
Jo det är idiotiskt av flera anledningar.
1) Det finns ingen i hela världen som kutar omkring med tex. en lätt kulspruta och en mp5a. Inte ens med en mp5a och någon annat automatgevär. Man kan lika väl lägga till så att man kan växla mellan en minigun och ett raketgevär också.
2) Ovanstånde gör att pistoler blir helt meningslösa, när skall du använda den?
Spelet hade varit bättre om man faktiskt var tvungen att tänka på hur mycket ammo man faktistk har kvar, tar det primära vapnets ammo slut så får man använda pistolen. Men nu så spelar det ingen roll för man har i princip obegränsat med ammo + att man kan alltid ha ett snipervapen till hands vilket tar bort all prioritering.
Jao de dubbla vapnena är ganska tråkigt då någons om väljer sniper gevär inte blir speciellt sårbar i närstrid då han kan ha en mp5'a eller dylikt med sig. Förstör liksom balansen tycker jag...
Hoppas dock de har fixat blindfire i detta med så den inte är 100% värdelös, jag menar står man typ 2 meter från fienden och sticker ut vapnet så borde man ju kunna träffa... så det åtminstone har effekten av att personen i fråga duckar undan...
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Tragiskt. Mycket tragiskt. Vi får mer R6:Vegas och GRAW, och de dumpar orginalen Ghost Recon och Rainbow Six som inte är ett dugg bättre simulatorer än Halo...
Ha dock förtröstan, alla ni som gillar att få någon form av utmaning när ni spelar. Ground Branch är under utveckling, och jag rekommenderar att ni tittar här, hos Blackfoot Studios. Vi är inte helt bortglömda.
Angående vart man gör av vapnet om man har två större vapen: Enkelt! Du hänger det ena över ryggen, det andra över bröstet och så har du två händer fria för att använda granater, pistoler osv.
Dessutom är det inte helt ovanligt att specialstyrkor som är på längre uppdrag och isolerade från tillskott i materiell kånkar på två karbiner eller ksp/smg/psg + karbin. Skulle de få ett allvarligare eldavbrott eller om situationen kräver kan de byta vapen.
Vad styrkan i R6:V ska med det till förstår jag dock inte då man bara slåss på korta avstånd (alltså räcker en typ av vapen) och eftersom man har helikopter med extra utrustning runt hörnet...
...Sen hoppas jag verkligen att de har tagit bort det idiotiska med att kunna bära på 2 vapen + 1 sidearm...
Inte idiotiskt om du frågar mig. Ett vapen på ryggen, ett i handen och pistolen i hölstret.
och när ska du ska använda pistolen ska du hålla i det andra vapnet samtidigt
Nej den hänger du runt halsen så klart lol klant
Angående vart man gör av vapnet om man har två större vapen: Enkelt! Du hänger det ena över ryggen, det andra över bröstet och så har du två händer fria för att använda granater, pistoler osv.
Dessutom är det inte helt ovanligt att specialstyrkor som är på längre uppdrag och isolerade från tillskott i materiell kånkar på två karbiner eller ksp/smg/psg + karbin. Skulle de få ett allvarligare eldavbrott eller om situationen kräver kan de byta vapen.
Vad styrkan i R6:V ska med det till förstår jag dock inte då man bara slåss på korta avstånd (alltså räcker en typ av vapen) och eftersom man har helikopter med extra utrustning runt hörnet...
Japp bra att det finns förnuftigt folk
Är det bara 360 versionen vi pratar här? Eller kommer pc versionen på samma gång i år tro? Och kommer de vara likvärdiga eller skilja sig åt? Har för mig 1'an hade massa online stuff som itne pc hade.
Fienden kom ju bara fram när man gick förbi en viss trigger.. Och ibland kom det springandes runt hörnet och man brutit triggern på ett annorlunda sätt... Det ska vara statiska fienden som kan patrullera runt och inte bara pluppa upp bara för att man går på en "trigger".
Håller med, kändes lite väl scriptat. I tidigare spel var fienden vid slumpmässiga ställen varje gång åtminstone. Rainbow six börjar kännas mer som GRAW och mindre som rainbow.
det var det som man störde sig på i 1an dock det enda också.
speciellt fult var det när man körde terrorist hunt och man delade på sig nån hade rensat en gård typ och går ut på gården, helt tomt på fiender men så går den andra spelaren på en "trigger" så poppar det upp fiender runt om han som är på gården så blir han nerskuten.
det gjorde så man inte idest nöta T-Hunt.