Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2
När John testade den första Rainbow Six-titeln med suffixet Vegas för dryg ett år sedan blev han salig. Tillsammans med resten av världens recensenter prisade han spelet och en uppföljare var därmed given. Snabbspola ett år framåt och jag befinner mig i ett vinterklätt Montreal för att få en första inblick i nästa insats i syndens stad.
Hoppas man får användning för ljuddämparen i tvåan då, för i ettan så spelade det ingen roll. Sen hoppas jag verkligen att de har tagit bort det idiotiska med att kunna bära på 2 vapen + 1 sidearm, för när skall man använda pistolen om man drunknar i ammo hela tiden? Sen att pistolen hade oändligt med ammo var också rätt korkat), men man behövde ju aldrig använda den så det spelade inte så stor roll?.
Ah, vill bara säga det innan 100 personer kommer in och säger det: Spelet heter Rainbow Six: Vegas 2 och inte Rainbow Six: Las Vegas som till och med återförsäljare har skrivit fel på..
Verkar lovande -drool- det här ska skaffas till 360:n
<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(
Ge mig så man kan planera innan uppdragen som i tidigare spel. Och att man kan skapa flera olika team, red, green, yellow. (gick att ha upp till 8 medlemmar totalt och man kunda dela upp dom i 3 olika team hur man ville) Ge mig go-koder, ge mig allt som fanns men som dom av nån anledning valde att ta bort.
Ge mig så man kan planera innan uppdragen som i tidigare spel. Och att man kan skapa flera olika team, red, green, yellow. (gick att ha upp till 8 medlemmar totalt och man kunda dela upp dom i 3 olika team hur man ville) Ge mig go-koder, ge mig allt som fanns men som dom av nån anledning valde att ta bort.
Det var ju det som var så skoj med att lira i coop. Man behöver inte allt det där tjafset utan fixar planeringen via voice när man laddar banan. Go-codes blir överflödigt när man kan skrika åt sina vänner "GOGOGO.... men faänen, skjut den där ***** nån gång"
men håller med dig, för en mer gedigen SP-upplevelse skulle sakerna nu nämnde vara nice
Vill ha detta spel asså, verkar ju sååååå nice, ettan var grym och om nu detta blir bättre så kan det nog ha en chans till Game of the year, fast det blir ju svårt med GTA IV och Rock Band ^^
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Det var ju det som var så skoj med att lira i coop. Man behöver inte allt det där tjafset utan fixar planeringen via voice när man laddar banan. Go-codes blir överflödigt när man kan skrika åt sina vänner "GOGOGO.... men faänen, skjut den där ***** nån gång"
men håller med dig, för en mer gedigen SP-upplevelse skulle sakerna nu nämnde vara nice
Jag menade ju såklart för sp. Användes ju inte i online-läget i raven shield.
8 medlemmar? Rogue Spear hade 12 och där var det verkligen ganska viktigt att planera väl annars kunde det gå åt pipan.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Jag har spelat flera av dom tidigare Rainbow-spelen och tycker det är väldigt kul, så jag har inte direkt något att klaga på. Men en sak slog mig när jag kollade på dom här skärmskotten och det var, "fan vad ful grafik för att köra med UE3 motorn", är jag ensam om att tycka det eller? Vore kul att veta
What are you waitin' for... Christmas?
Jag har spelat flera av dom tidigare Rainbow-spelen och tycker det är väldigt kul, så jag har inte direkt något att klaga på. Men en sak slog mig när jag kollade på dom här skärmskotten och det var, "fan vad ful grafik för att köra med UE3 motorn", är jag ensam om att tycka det eller? Vore kul att veta
jo jag tycker också grafiken ser ful ut för att vara ue3 motorn , men spelet kanske ser snyggare ut när vi får se gameplay trailers
EDIT:
jag kan nämna nu att jag har sett trailer som precis har lagts ut här på fz . och jag tyckte att det såg precis likadant ut som 1.an förutom nya vapen och banor osv , dvs de har lagt till lite saker .
Tycker inte ni att de borde kalla denna för en Expansion pack , eller fall inte setta ut 2 , och så ser spelet exat likadant ut , det är ju som att SWAT 4 's expansion pack istället skulle blivit kallad för SWAT 5.
tyckte det var lite väl mycket bloom effects på ettan till pc men annars var det skitbra
...Sen hoppas jag verkligen att de har tagit bort det idiotiska med att kunna bära på 2 vapen + 1 sidearm...
Inte idiotiskt om du frågar mig. Ett vapen på ryggen, ett i handen och pistolen i hölstret.
och när ska du ska använda pistolen ska du hålla i det andra vapnet samtidigt
Planeringen var tråkig bara ju.
Ettan använde väll en tidig version av UnrealEngine3 (beta?). Det var kasst optimerat till PC:n samt saknade widescreen stöd mm..
Kul att de förbättrar spelet. Det var en del saker som kunde varit bättre i ettan som nu implanteras i tvåan. Låter bra men vill inte ha vanlig portning som innan. Vill gärna se fler pers i COOP med! Max 8 pers hade varit nice! Två teams på 4 pers typ. Hade varit perfekt för LAN då.