Assassin's Creed
Får jag fråga varför PC-versionen skulle bli bättre? Det blir en portning vilket betyder att kontrollerna möjligtvis skulle bli riktigt usla och jag har riktigt svårt att tro att de skulle ändra på speciellt mkt mer än just kontrollerna.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Tack för en mycket bra recension FZ. Misstänkte att spelet skulle vara precis så som ni beskriver det.
Spelet har fått för mycket fokus p.g.a den där j-vla Jade som alla verkar små kära i.. fan har ni aldrig sett tjejer eller ?
Well, hon är ju faktiskt grymt snygg... och hur många sådana av henne finns det i branchen egentligen? Dessutom behöver geeks någon verkligen person att dyrka, Nigh Elfen i WoW förlorar sin charm efter ett tag. ;)8)
Submission is for the weak
Jag tycker det verkar som att du glömt att när man skriver en recension på ett spel måste man anta att den som läser recensionen inte vet ett skit om spelet.
Det tycker jag också. Dessvärre vanligt förekommande på FZ.
Jag tycker i alla fall att recensionen var välskriven, detta till trotts. Lite besviken på att det inte blev ett bättre betyg men jag förstår motiveringen bakom betyget samt känner att det nog var rättvist.
"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson
Lite förvånande.. trodde på ett högre betyg. Orolig nu!
Ska jag köpa detta eller inte. Är det ett bra spel, är det värt 600kr?
Såhär: Grafiken är guld, städerna är enorma, sättet att interagera med omgivningen är fantastisk, folksimuleringen får en att tappa hakan och så vidare. Vad många stör sig på är att Ubisoft har plockat ut ett antal spelelement som genomsyrar hela spelet (exempelvis det här med att varje riktigt hög utpost har en lämpligt placerad höstack under sig som man kan dimpa ner i). Det positiva är att du kan fokusera på att skutta runt hejvilt och fortfarande ha lite koll på vad som kan tänkas hända härnäst. Det tråkiga är förståss att när du väl lärt sig systemet så blir det lätt lite enformigt.
Som häftig upplevelse är det lätt värt pengarna. Visst kan man uppleva ett visst farmarmoment i det hela, framförallt om målet är att klara spelet på kortast möjliga tid, men om du bara glider runt och njuter av alla möjligheter så funkar de simpla uppdragen ganska bra som kompass för åt vilket håll du ska skutta. Snyggare sätt att slödöda tid på lär du inte hitta.
Får jag fråga varför PC-versionen skulle bli bättre? Det blir en portning vilket betyder att kontrollerna möjligtvis skulle bli riktigt usla och jag har riktigt svårt att tro att de skulle ändra på speciellt mkt mer än just kontrollerna.
Om vi har tur så lyssnar ubi på folkets kritik och förbättrar det som är dåligt till Pc-versionen. Kontrollerna tror jag inte blir några som helst problem, dom lyckades otroligt bra med Splinter Cell-serien. Fast visst, riskerna finns ju. Vi har ju sett det förr så att säga...
Trots att du gör ditt bästa för att rättfärdiga ditt beslut att ge spelet 3/5 på slutet så förstår jag fortfarande inte. Du ägnar nästan 80% utav recensionen åt negativ kritik till spelet, men du tycker att det är ett bra spel?
Nej, jag ägnar 80% av recensionen för att förklara varför det inte är ett perfekt spel, som det under hypen och pr-maskineriet framställts.
Själv håller jag inte riktigt med om mellansekvenserna. Nog för valet att kunna traska omkring i rummet under tiden man pratar var onödigt, men själv ägnade jag mig åt att förstå storyn, vilket du för övrigt inte ens nämnde förutom en tredjedels mening. Hur kan du ta beslutet att inte skriva mer om handlingen, som ju i enligt dom flestas mening är en utav spelets starkaste beståndsdelar, efter animationerna och grafiken. Du behöver inte ens avslöja något om sanningen, det räcker med att ändra ett litet stycke om det.
Det är klart att spelet inte är perfekt, och får nog inte mer än en 4 / 5 utav mig. Men den här recensionen är tyvärr en utav de sämre som jag sett på väldigt länge här på fragzone. Vilket är synd, för jag tycker att du brukar skriva bra artiklar annars.
Jag tycker det verkar som att du glömt att när man skriver en recension på ett spel måste man anta att den som läser recensionen inte vet ett skit om spelet.
Du har helt rätt, man bör i en recension beskriva handlingen. Och det gör jag med tre stycken i början, läs gärna dem. Den bakomliggande historien bygger på att man överraskas av den, och därför vill jag inte nämna den. Det finns en anledning till att den inte har kommunicerats innan spelet släpptes.
Om jag inte redan sånär hade kört igenom spelet. Utan funderade på att köpa det, och läste din recension innan får att få mig en hyffsad uppfattning om det skulle jag aldrig i helsike (ursäkta språket) köpa det efter din recension.
Du får allt ta och bestämma dig. Om du läser recensionen och tänker ta åt dig kan du läsa de sista styckena, där jag uttryckligen rekommenderar ett köp och försöker förklara att det är ett kul spel.
Tycker recensionen är bra, ju bättre ett spel är desto lättare är det att hitta småsaker att klaga på, speciellt när de har hypats så som detta. Rättvist betyg med, spelet är ju riktigt vackert och jag gillar att skutta runt på taken men spelmekaniken där man ska göra diverse sido uppdrag femtigånger är inte genomtänkt alls.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
I små doser blir dess repetitiva natur inte FÖR överväldigande, ett uppdrag i taget..högst
Mer än så blir tjatigt som tusan och det leder till att jag ibland inte orkar smyga och hålla en låg profil utan utan pardon slaktar varenda vakt som behagar visa sig.
Men snyggt som tusan är det iaf
Nu va du bra snål!!! Tycker det borde ha fått sig en 3,5! Storyn är ju helt underbar och att bara glida runt i staden är hur skönt som helst.
Kan knappt vänta på fortsättningen vill veta vad som händer nu! Hoppas det är feudala japan i 2an iallafall. (Vilket enligt cvg bevisen i spelet leder emot.)
Nu va du bra snål!!! Tycker det borde ha fått sig en 3,5! Storyn är ju helt underbar och att bara glida runt i staden är hur skönt som helst.
Kan knappt vänta på fortsättningen vill veta vad som händer nu! Hoppas det är feudala japan i 2an iallafall. (Vilket enligt cvg bevisen i spelet leder emot.)
Vart har du hört att det ska komma en 2a?
Jag tycker John har gjort alldeles rätt beslut, spelets brister genomsyrar hela produkten, bra gameplay som är som gjort för öpphet och variation där speldesignersarna har beslutat sig för att reta gallfeber på spelarna genom att styra precis var man måste mörda den förbannade måltavlan....
Det kan omöjligen ha varit svårt att göra så man fick mörda personen var som helst - samt att det är så DJÄVLA störande att alla bossar tål fan mer än vanliga jeppar... Helt otroligt!
Ja... 3 eller 3.5 är spelet iaf värt för när man inte fokuserar på uppdraget är spelet skitbra... det är lite som en blandning av GTA och thief...
Johan Pilestedt
Perfekt konsollspel, det är därför som man har investerat i en sådan. Att lira det på PC utan handkontroll är nog ingen höjdare, som att spela Prince of Persia eller Tomb Raider.
Aja, någonstans i mitten av spelet så känner man av att det blir enformigt men det överspelas totalt av handlingen.
payin' the bills with my mad programming skills
så 360s version fick lägre betyg än ps3.
Vad menar du?
Eftersom du är andra personen som frågar så gissar jag att BBB menar detta.
Assassin's Creed Xbox 360 - 83.4%
Number of P/Reviews: 109
Assassin's Creed PlayStation 3 - 84.5%
Number of P/Reviews: 122
Eftersom du är andra personen som frågar så gissar jag att BBB menar detta.
Assassin's Creed Xbox 360 - 83.4%
Number of P/Reviews: 109
Assassin's Creed PlayStation 3 - 84.5%
Number of P/Reviews: 122
Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.
Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.
Har iofs hört att PS3-versionen ska ha sämre framerate (vilket skulle stämma bättre med de tekniska skillnaderna mellan konsollerna)