Battlefield 3 under utveckling?

Medlem

låter som samma koncept som Frontlines: Fuel of War, jaja, skitsamma - gött med bf3 ... om det blir så. hoppas dem får till det bättre än med bf2 bara


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Jag tycker att det ska vara world in conflict: battlefield eller tvärt om, där handlingen är att ryssarn anfaller sverige (som dom gör det ser man på kartan när man är i norge ) fast det måste inte vara under kalla kriget men typ under detta tid skift...eller skit i ryssarna jag vill döda tallibaner med en ak-5

Medlem

Jag är nästan hundra på att det här stämmer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vad kan man svara utom att man inte tänker kommentera ett rykte om ett spel man utvecklar?
Låter trovärdigt med detta. Blir det såhär så kan det bli riktigt skoj

Medlem
Skrivet av Håkan:

Mjo.. Det känndes ju som en väldigt stor överraskning.
Huvudsakligen när DICE & EA pumpar ut Battlefield titlar som om jordens undergång vore imorgon.
Dom släpper ju ett spel varje år i serien, liksom förhelvete. . .
Så nu har dom haft BF2, BF2-exp, BF2-web-exp, BF2142 samt BF-Bad Company.
Dvs 3spel som kör med BF2-motorn och 4expansioner till BF2. Känns RÄTT lagom att ge ut BF3 efter sånt.
Men Bad Company kommer först i vinter. =P
Nä, det e sorligt att dom ska pumpa ut så många spel. Hinner ju knappt spela spelet, innan dom släpper ett nytt spel(inte expansion).

Och som någon skrev ovanför.. Mellanöstern, WOW vem kom upp med den brilljanta nyskapande idén? Är ju ingen som gjort spel om det förut. Varför inte göra ett till spel om andra världskriget? För det har ju ingen gjort heller.

Glöm inte Modern Combat:P


signatur

La la la lag!

Medlem

äh BF har inte varit hett sen BFV, BF2 var en stor besvikelse.
Hoppas dom går tillbaks till rötterna med ett BF 1942 2
eller ett BFV2 med en grafikmotor som kan göra en tät djungel.
Fast då hälst med en annan utvecklar.

Medlem

Underbart! BF3 i Frostbite, 40 vs. 40... Kan bli riktigt, riktigt kul

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Eh, vart kommer all entusiasm ifrån? Känns som att dom kör löpande band på bf-titlar just nu, det känns så krystat liksom.

Skulle nog vilja påstå att det är Need for Speed serien som toppar den listan... lol säger jag bara


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Vad de än gör, hoppas de inte återgår till den sunkiga, odynamiska vapen/styrkänslan med de urusla ärtbösseljuden och sopiga nätkoden som kallas bf1942


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av Bill:
Skrivet av RoGGe:

Eh, vart kommer all entusiasm ifrån? Känns som att dom kör löpande band på bf-titlar just nu, det känns så krystat liksom.

Skulle nog vilja påstå att det är Need for Speed serien som toppar den listan... lol säger jag bara

Ja, NHL/NFL/whatever-L-spelen säljer varje år, så varför inte?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag är nästan hundra på att det här stämmer.

Uhm...
Va?

Medlem

Frostbite, är det motorn som används i bad company? Eller en helt ny?

Medlem

Ni är alla bortskämda snorungar. Vad vet ni om spelet egentligen.

Om du har har en briljant affärside, vill du då sluta tjäna pengar. Ska Coca cola sluta sälja cola.

Halflife hyllas till skyarna men det är ju samma skit de med, eller varför inte ta Grand Theft autosom exempel, extremt nyskapande. Varje del är så himla annorlunda:=

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av WaltX:

Jag är nästan hundra på att det här stämmer.

Uhm...
Va?

Vad är det du inte förstod?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Man måste ju tänka på att infon (om det nu inte bara är rykten) är riktad till investerare. Dessa har nog i de flesta fall inte så mycket intresse av att få veta vad som förändrats i spelet sedan BF2 utan trivs nog bättre med enkla fakta som att det utspelar sig i samma miljö som BF2 osv.

Medlem

Säger bara jag vill ha bättre kontroller på gubbarna , dom var usla i bf1942 , en aning bätttre i bf2 och osv i 2142 men fan nästa spel i serien ska ha gudlika kontroller på gubbarna för att jag ska lira det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Man måste ju tänka på att infon (om det nu inte bara är rykten) är riktad till investerare. Dessa har nog i de flesta fall inte så mycket intresse av att få veta vad som förändrats i spelet sedan BF2 utan trivs nog bättre med enkla fakta som att det utspelar sig i samma miljö som BF2 osv.

Såvida de inte vill få fram hype genom en "läcka"

Inaktiv

Fan vad rationellt.
öken: inga träd - bra framerate
MEC vs USA - man får med sig alla de amerikanska grabbarna som vill va som soldiersarna i USA.

Kan man inte få panga nått annat än amerikaner och mellanöstern snubbar. Fan ökengrafik är ju ändå den tristaste grafiken att titta på ändå, allt e ju bara gult. Typ kända platser i europa vore fett. Fightas under eiffeltornet eller nått med sniperspots längst upp.

Medlem

* Release in late 2008
* Powered by ?Frostbite DX?
* Set in year modern day (just like BF2, ed.)
* Will ship with 8 maps, each supporting up to 40-players per team
* Two playable factions, NATO and MEC (Middle Eastern Coalition)
* Same ?ticket-based? gameplay style as before
* Maps are mostly urban, based in Middle East
* Squads and Commanders are present, introduced are ?Battalions? which consist of three to four squads.
* Five playable classes; Sniper, Assault, Engineer, Medic and Support
* Will feature 48 different vehicles (24 for each faction)
* Will feature 34 different weapons (17 for each faction) and another 22 unlocks (for both factions), in total 56 different weapons.
* Other unlocks include different types of ammunition, body armor, helmets, camouflage and accessories.
* Possible public beta in ?Summer 2008?
* Online stats tracking, awards and ?real world ranks?
* ?Soldier? feature, looks like MMO-styled characters and avatars
* Ranked servers will be available for resellers weeks before the game ships (for testing, apparently, ed.)
* In-game replay and recording feature
* VoIP, friends list, in-game IM-client and ?extensive clan support?
* Built-in auto software updater (no more patches!, ed.)
* Widows Vista and OS X (no XP?!, ed.)
* Announcement and teaser trailer in January 2008.

Källa: Digitalbattle.com

Medlem

Varför inte en Battlefield alá World in Conflict?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Gero:

* another 22 unlocks

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...

Medlem

Ohnoes...inte BF igen! :/

Medlem

Det här ska vara fake enligt säkra källor, tyvärr.
Ni märker själva med tiden...

Medlem
Skrivet av Mabec:

Det här ska vara fake enligt säkra källor, tyvärr.
Ni märker själva med tiden...

Men om den säkra källan jobbar på dice så kanske det inte är en så säker källa?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nä, det får tiden utvisa, som sagt.

Inaktiv

hoppas inte EA lägger sig i i bf3...dom sa ju till DICE att dom skulle fixa buggar och annat skitt på bf2, fast dom gjorde knappt nått, fortfarande buggar..:(

Inaktiv

Det kommer säkert bli stora baner på bf3, det kommer ju bli 40 vs 40...Det kommer förmodligen bli som Project Reality banerna fast kankse lite större.

Medlem

ahh fan kan dem inte gå tebax till ww2.

Inaktiv

hoppas att det inte läggs ner
jag ska köpa det direkt


signatur

oskar

Medlem

ser ut att vara bulshit... men hoppas att BF 3 annonsering iaf kommer i år=)

123
Skriv svar