King's Bounty: The Legend plåtat

Medlem
King's Bounty: The Legend plåtat

Ser ju trevligt ut iaf, gillar stilen.

Sedan var ju senaste HOMM tråkigt som bara den...

Medlem

Riktigt skön design, påminner mycket om Warcraft stilen. Sånna här spel kan vara riktigt avkopplande ibland, så länge man kommer ihåg och spara ofta så man slipper spela om typ 20 turns

Senaste HOMM var ändå bättre än IV eller vad det var som var väldigt annorlunda och almänt tråkigt, men visst inte riktigt samma magi som tidigare men det tror jag aldrig går att få.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Originalspelet är bland de bästa spel som existerar. Långt mkt bättre än hela HOMM serien...

Har varvat originalet (som för övrigt finns som abandonware numera) 25-30 ggr, men spelar det mest för att få en mäktig armé numera

Inaktiv
Citat:

Redan 1991 släpptes nämligen King's Bounty till bland annat Amiga och Sega MegaDrive och det krävs sannerligen inte något vältränat öga för att se likheterna med New World Computing moderna klassiker.

...? Uppföljaren till King's Bounty heter Heroes of Might and Magic - båda utvecklades av New World Computing. Anledningen till namnbytet var bara att man ville ha alla sina spel under Might and Magic-loggan.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Citat:

Redan 1991 släpptes nämligen King's Bounty till bland annat Amiga och Sega MegaDrive och det krävs sannerligen inte något vältränat öga för att se likheterna med New World Computing moderna klassiker.

...? Uppföljaren till King's Bounty heter Heroes of Might and Magic - båda utvecklades av New World Computing. Anledningen till namnbytet var bara att man ville ha alla sina spel under Might and Magic-loggan.

Precis!

För övrigt gillade jag faktiskt mm5...men lite ojämna styrkor bara - jag hade en grymt stor och stark arme - men min sambo krossade mig fullständigt enbart genom att ta över mina chars... kul.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

King's bounty ägde

1
Skriv svar