Virginiamassakern skylls på spel

Robot
Virginiamassakern skylls på spel
Medlem
Virginiamassakern skylls på spel

Oväntat..

Medlem

Missa inte Brian Crecentes lilla stycke för Kotaku:

Disecting Jack's Lies


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Nu börjar man bli orolig då till och med Dr Phil börjar tycka till om spel. Det kan komma att påverka spelen i framtiden. Det tror jag iaf just för att Dr Phil är känd och respekterad...gentemot Jack Jack Thompson som är ett stort skämt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Here we go again...

Medlem

Idioter. Sambandet mellan de som spelar och som har ihjäl folk måste ju vara någonstans runt 0,0000000003

Det vill säga väldigt stort!


signatur

I fart in your general direction

Medlem

"Guns don't kill people, people do.
But you know, I think the gun helps"
/Eddie Izzard

Flakmonkey

Äh, jag tror alla inser att om en person redan är i rejäl psykisk obalans så kan det trigga honom eller henne att göra något dumt om de ser något när de lirar TV-spel... men de kan ju också triggas av en film de ser, av något de läser eller av nyheterna på TV... Den som påstår att man blir på ett visst sätt av att lira TV/dator-spel borde kanske se på de miljontals människor som spelat hela sina liv men inte blivit mördare....

Inaktiv

Ja skyll på spel som många ggr förr, det har kanske inte med uppväxt, kultur osv? onej, det är spelens fel, jävligt skummt att inte alla i sverige som spelar har en sigsaur hemma och går in på maxi och går lös. Jävla jänkare som inte fattar att deras jävla land e sneavlat från början.

Medlem

NRA jublar när fokusen hamnar på datorspel istället för fria vapenlagar ^^

Inaktiv
Skrivet av PheoniX_VII:

"Guns don't kill people, people do.
But you know, I think the gun helps"
/Eddie Izzard

Medlem

Haha, fan vad löjligt det här är. Det är klart att alla anti-spel nissar hoppar på chansen att utnyttja en sådan här händelse. Men som Nosnos sa, det hade lika mycket kunnat bli triggad av ett nyhetsinslag, eller en av USAs ack så vanliga action-rullar.


signatur
Medlem
Skrivet av Krux:

Here we go again...


signatur

tjenare!

Inaktiv

Hade han spelat Postal 2 eller?

Medlem

Jaha, så det är inte mer ofta det är droger/alkohol än spelens fel då ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja en normalt fungerande människa går ju säkert ut och dödar 30 pers efter att ha spelat lite pang pang. Gärna på wii:n dessutom där han faktiskt lärde sig att både sikta och hantera pistol med wii-moten.
Nä fy fan, orka drägg som Jack T som bara sitter och väntar på saker som detta och hävdar att orsaken är våld ifrån spel, bara för att han är så jävla anti till det.
Dessutom va ju killen som gjorde det faktiskt psykiskt störd eller något åt det hållet vill jag minnas att dom sa på nyheterna. Rätt solklart att detta verkligen har noll att göra med spel eller dess våld.

Jack if you read this, suck my XXXX and while you'r at it lick my cat's XXX you XXXX sucking XXX licking S.O.B. <3

Medlem

Styr upp de slappa vapenlagarna i landet istället!!! Fega jävlar är dom, som inte vågar sätta sig emot vapenlobbyn med NRA i spetsen.

Medlem

måste lyssna på vad dom säger ju! Det har absolut inget med att vapen är lika vanligt som gräs i usa - eller droger..nej det kan det inte bero på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Nizziano:

Ja skyll på spel som många ggr förr, det har kanske inte med uppväxt, kultur osv? onej, det är spelens fel, jävligt skummt att inte alla i sverige som spelar har en sigsaur hemma och går in på maxi och går lös. Jävla jänkare som inte fattar att deras jävla land e sneavlat från början.

så sant


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

...att det sen nästan enbart händer i USA är bara ett sammanträffande förstås


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dom måste ju fatta att om tillgången på vapen är så stor, så händer detta oftare än i ett land med begränsat tillgång. Om det rent generellt sett finns ca 3 % knäppjökar så är sannolikheten för detta otroligt mkt större om de tre procenten har tillgång på vapen än om "bara" 1 eller kanske 0,5 % av dem har det.

Mindre vapen = mindre våld.

// edit

Visst kan de flippa ur med andra vapen än pistoler, t ex som med yxor som ett par har gjort här i Sverige. Men det är lättare att komma undan någon med yxa än någon med pistol...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Vafan, folk som skyller på spelet, det är helt fel!.
En frisk person som spelat alla möjliga våldsamma spel skulle aldrig göra en sån sak. Det krävs att man är psykiskt sjuk för att man skall leva ut sina spelerfarenheter.

Medlem

Suck! i detta fallet verka det ju vara rätt självklart vad som låg bakom det hela. Och det är var ju svartsjuka vilket råkar vara en stor del av världesn problem kommer ifrån. Hur många offer denna känsla tar varje år skulle jag inte vilja veta.

Medlem
Skrivet av conthox:

Mindre vapen = mindre våld.

// edit

Visst kan de flippa ur med andra vapen än pistoler, t ex som med yxor som ett par har gjort här i Sverige. Men det är lättare att komma undan någon med yxa än någon med pistol...

Sant så sant, krävs en rambo för att ha ihjäl 30 pers med en kniv eller yxa.


signatur

I fart in your general direction

Och sen att även psykiskt sjuka kan på lagligt vis köpa vapen i USA (inget psyktest) har ju inget med det hela att göra?! :rolleyes:.

I USA kan du ju för böveln köpa vapen och ammunition på postorder, men dataspel de är det ju fel med eller hur. lmao man var ju inte särskilt förvånad när man såg nyheterna igår! Som någon sade innan USA är sneavlat från början.

http://www.youtube.com/watch?v=wHWZD8sndgI


signatur
Medlem

Känns något obegåvat att utpeka våldsamma spel som en birdagande orsak till massakern när ingen (eller ytterst få) vet om mördaren spelade spel över huvudtaget, och om han nu gjorde det, vilka spel skulle det kunna vara?
The Sims eller kanske Viva Piñata?

Man bör vara lite försiktig med att göra tvärsäkra uttalande bara för att sambanderna verkar rimliga, men det kanske är på ropet igen att bränna häxor på bål.
Vad vet jag.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Känns som USA är ett skit land, när nånting går dåligt skyller de ifrån sig.
Känns som om man inte fick köpa vapen i det där landet så skulle de inte ha så mycket problem.Kan det inte vara så att han blivit hjärntvättad av all jävla politisk propaganda från militär och politiker.
Känns som USA ligger i krig hela tiden, och så tror deras befolkning på att de gör rätt, nästa alla är helt hjärn tvättade.

Medlem

Vad är det för jämförelser dom gör då att folk med psykologiska problem som spelar spel kan utföra illdåd, jo men det finns samma personer som kör bilar, jobbar som militärer, sitter i regeringar, jobbar som poliser ja ni förstår säkert vad jag menar.

Bt
Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

"Guns don't kill people, people do.
But you know, I think the gun helps"
/Eddie Izzard

"Guns don't kill people, people who play videogames do."
/Bt


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av conthox:

Dom måste ju fatta att om tillgången på vapen är så stor, så händer detta oftare än i ett land med begränsat tillgång. Om det rent generellt sett finns ca 3 % knäppjökar så är sannolikheten för detta otroligt mkt större om de tre procenten har tillgång på vapen än om "bara" 1 eller kanske 0,5 % av dem har det.

Mindre vapen = mindre våld.

// edit

Visst kan de flippa ur med andra vapen än pistoler, t ex som med yxor som ett par har gjort här i Sverige. Men det är lättare att komma undan någon med yxa än någon med pistol...

Word.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar