Supreme Commander uppdaterat

Robot
Medlem
Supreme Commander uppdaterat

fyfan, play.com skickade mitt ex förra torsdagen och det har fortfarande inte kommit fram.
Vill spela nu

Inaktiv

Köpte det på release dagen. Kan nämna att EA inte har en chans


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Visst har de det. Så bra är det verkligen inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

min beställning står som "Packaging" på play.com, synd... lär inte få det förrän på måndag

Inaktiv

Om det här med supcom vs c&c3 så skulle jag välja supcom alla dar i veckan men tror fortfarande c&c 3 "vinner, iaf på kort sikt. Supcom har en del saker som gör att jag tror att det får svårt slå hos den stora massan. Bl.a svag singelplayer, svårt att komma in in i början och det är inte lika (antagligen) polerat som c&c. I multiplayer tror jag dock att supcom kommer blir en klar vinnare, frågan är dock hur mycket det spelar roll för försäljningen

Medlem

Själv köper jag nog båda SupCom och C&C3. Bra att de släpper en patch så här pass snabbt, det ger bra kred får man säga.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Jag lämnade tillbaka mitt exemplar. Hoppas på C&C 3 istället . Positivt dock att de är snabba med patchen.


signatur
Inaktiv
Skrivet av slinfolo:

Om det här med supcom vs c&c3 så skulle jag välja supcom alla dar i veckan men tror fortfarande c&c 3 "vinner, iaf på kort sikt.

C&C säljer antagligen mer pga av EA's mördande reklam, hype och så vidare. Men SC är den riktiga juvelen.

Skrivet av slinfolo:

...och det är inte lika (antagligen) polerat som c&c...

Vänta nu ett tag, det var nåt som blev VÄLDIGT fel här. EA + "polerat" = OMÖJLIGT. EA gör helt enkelt inte polerade spel längre.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag har spelat sen den 16:e, det här är världens bästa RTS


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jag har spelat sen den 16:e, det här är världens bästa RTS

Jag fick mitt i måndags och har spelat sen dess. Tycker att det är förbaskat roligt men det rår inte på Starcraft i mina ögon inte

/ LordDaimos

Inaktiv

Börjar inte denna EA-hets gå lite till överdrift? Jag baserar inte vad jag tycker om spel på vem som gör/släpper spelen...

Vet inte rikigt vad du menar med polerat men jag menade mest att jag tror c&c3 kommer vara mycket mer tilltalande vid första anblicken pga av att mycket arbete lags ner på filmsekvenser och historia runt spelet, sånt som förhöjer upplevelsen utan att att sjävla "spelandet" påverkats.

Jag menade polerat inte så att spelet är väldigt genomarbetat och väldesignat. Menade det mer som att sminka över en mindre snygg tjej snygg

Medlem

Nån fler än jag som inte lyckas ladda gamla sparfiler med den nya versionen? Känns ju kul att ha lagt ner en massa timmar och sen behöva börja om igen...

/ LordDaimos

Inaktiv

Jag fick chansen att testa fullversionen hos en kompis med fastnade inte alls för det. Över ett visst antal units så hackar datorn till förbannelse. Visst, det var en gammal häck till processor (3,4GHz P4-HT) med 2gb RAM och X1950 Pro PCI-e, men att ett sådant simpelt spel i vyn med bara ikoner ska hacka så förbannat? Nä tack, jag tänker inte införskaffa ny processor för att glo på ikoner som flyger omkring....jag älskar C & C.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag fick chansen att testa fullversionen hos en kompis med fastnade inte alls för det. Över ett visst antal units så hackar datorn till förbannelse. Visst, det var en gammal häck till processor (3,4GHz P4-HT) med 2gb RAM och X1950 Pro PCI-e, men att ett sådant simpelt spel i vyn med bara ikoner ska hacka så förbannat?

Eh? Jag har en 3200+ med 2 GB i RAM och ett X1950 XT och allt flyter på med medium-high inställningar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Vänta nu ett tag, det var nåt som blev VÄLDIGT fel här. EA + "polerat" = OMÖJLIGT. EA gör helt enkelt inte polerade spel längre.

Verkar va inne att hata EA nuförtiden -_-

EA består av många olika studios, bara för att ett team släpper ett dåligt och opolerat spel så måste väl inte alla andra göra det också.
EALA t.ex som gör c&c3 är i princip westwood pacific bara att dom bytt namn till EALA, EA publicerar deras spel.

Kan hålla med om att det kommit många dåliga titlar från EA men det betyder inte att alla suger.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Eh? Jag har en 3200+ med 2 GB i RAM och ett X1950 XT och allt flyter på med medium-high inställningar.

Du kanske har dual core? Är mest fysik och AI som drar på prestandan, om man har dual core så läggs all fysik på ena coren, vilket ger långt mycket bättre prestanda.

Medlem
Skrivet av chopstiks:
Skrivet av conthox:

Eh? Jag har en 3200+ med 2 GB i RAM och ett X1950 XT och allt flyter på med medium-high inställningar.

Du kanske har dual core? Är mest fysik och AI som drar på prestandan, om man har dual core så läggs all fysik på ena coren, vilket ger långt mycket bättre prestanda.

Nepp, men jag har ökat prestandan på andra sätt. Installerat windows på en disk, swapfilen på disk 2 och installerat spelet på disk 3. Men det borde inte göra så mkt tycker jag. Kan vara annat som stör, t ex anti-virus eller annat i bakgrunden som belastar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av chopstiks:

Du kanske har dual core? Är mest fysik och AI som drar på prestandan, om man har dual core så läggs all fysik på ena coren, vilket ger långt mycket bättre prestanda.

3200'an är en single core cpu, amd har dual från 3800 och uppåt. Och det han säger är sant, spelet flyter på bra på min 3700+, 2gb ram och 7800gt. Visst, det blir lite segare när man pumpat ut ett par hundra enheter per spelare, men annars flyter det på bra.

Hur som hellst.
Varför jämför alla eg C&C3 och SupCom? Det är två olika spel! Det är som att jämföra Oblivion med baldurs gate eller neverwinter nights! Det må vara samma genre, men spelen är fortf väldigt olika! Och dessutom, varför måste alla SupCom trådar fyllas med C&C och EA snack? Det är väldigt onödigt tycker jag..

Medlem

vänta nu, säger ni att Supreme Commander har stöd för flera trådar? Äntligen kommer min Opteron 165 få göra nytta

edit:stavfel

Medlem

Jag skulle tro att C&C3 blir vassare i SP-delen med sina sekvenser och säkert bättre story. Dock är det troligtvis inget spel som kommer att tilltala mig i MP på samma sätt som Supreme Commander gör. Det är action från början till slut och gör fienden ett misstag så får han veta det. Stabilt att de fortsätter att tweaka de olika enheterna i spelet också, då känns det som att de inte kommer överge utvecklandet av spelet på ett bra tag.


signatur
Inaktiv

Med min p4 3,2GHz, 2GB ram och ett 6800 gt så flyter det hur fint som helst på medium inställningar ;). Jävla fint spel föresten.


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem

Kan ni prata i FPS och inte smidigt eller bra eller fint?

Har problem med spelet som många andra.

jag kan lira runt 25 FPS på "low" med några hundra units och stora baser, kallar ni det fint bra och smidigt?

Medlem

Världens bästa strategispel är det ju knappast hur man än ser på det. TA hade mer innehåll än denna skiten. Det tillför INGET nytt spelet känns så utdaterat att det är skrämmande. Och nån nämnde fysik, var tusan ser du den fysiken? Spelet är inte grafiskt extraordinärt heller visst det ser väl rätt schysst ut men som sagt knappast nåt speciellt. Saknar också helt detaljer, karaktär och atmosfär. Tur man tanka hem o testa innan man köpte det. Smaken är förvisso som baken. Men världens bästa strategi... nej... årets bästa... hoppas jag verkligen inte !

Medlem

Om ni har Supreme Commander kan ni köra ett performance test i 3D-Mark-stil. Läs instruktionerna och återkom med resultatet. I artikeln skriver de att lägre är bättre men när jag provade sa programmet att högre var bättre. Landade runt 13-14000 om jag minns rätt och det funkar okej enligt mig. Det är ett demo som kommer köras och det är 5-10 minuter långt, så gör det när ni får tid över.

Kommentarer om att spelet inte tillför något nytt visar bara hur mycket de personerna har spelat spelet.


signatur
Medlem

Hmm. De få gånger man har spelat har det inte varit så mkt enheter samtidigt. Körde testet med mina nuvarande inställningar och fick 170p (lägre är bättre), vilket inte är speciellt bra. Får nog sänka lite så att det är spelbart de ggr det blir mer enheter med, vilket det med största sannolikhet kommer att bli.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Spelade det 5-7 timmar och insåg att det var inte värsta grejen, ännu ett exempel på överhype!

Inaktiv

Jag är säker på att C&C kommer ha en väldigt bra story (eller storyberättande) med FMV filmer och så vidare, men annars står det sej slätt mot TA-stilen, skalan och teknologin i Supreme Commander.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jo, SC är bra i MP men inte i SP. C&C3 kommer med största sannolikhet vara bra i SP, men sedan är det bara o se hur det blir i MP.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
12
Skriv svar