Age of Conan DirectX 10-filmat

Robot
Inaktiv
Age of Conan DirectX 10-filmat

Ser helt ok ut, men gubbarna såg ju för det mesta likadana ut ju.

Medlem

Hmm är detta verkligen DX10? För mig jag såg exakt denna för någon dag sedan och då var den inte DX10.

Däremot finns det en ny DX10 filmad rulle på IGN

Inaktiv

Filmen på IGN ser väldigt snygg ut! Bra ljus effekter.

Inaktiv

Var är skuggorna? Allt ser väldigt platt ut nu.

Så där låter inte Conan...

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Filmen på IGN ser väldigt snygg ut! Bra ljus effekter.

länk kanske?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Här var man munter! Det är ju faktiskt inte så värst svårt att gå in på ign.com och trycka på nyheten, men men länken är här!
http://media.pc.ign.com/media/743/743392/vids_1.html

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Här var man munter! Det är ju faktiskt inte så värst svårt att gå in på ign.com och trycka på nyheten, men men länken är här!
http://media.pc.ign.com/media/743/743392/vids_1.html

jag gjorde det faktiskt. brukar inte vara på ign så jag kunde inte ens adressen dit men googla går ju


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag hoppas för guds skull detta inte är vad DX10 endast är kapabel till. Det som imponerade: vissa ljus, landskapen och växtligheten resten såg halv dassigt ut. Gameplay såg omåttligt stelt ut, det går faktiskt göra olika animationer när folk springer i en klunga :/

Medlem

Har sett bättre filmer.
Men vadå "Var är skuggorna"? ser ju det överallt.
Folk verkar jämt förvänta sig ingame-filmer som ser tagna från förrenderade filmer, följt av diskutioner på forumet om det faktiskt var förrenderat eller inte.. Det är väll kanske också det vi ofta får från utvecklare, bara för att bli besvikna senare. Den här filmen tycker jag dock ge ett realistiskt intryck av vad spelet faktiskt kan se ut.

Tror det blir kanon det här.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Animationerna ser ut som skit, miljöerna ser imponerande ut och, viktigast av allt, varierande. Gillade vågorna på vattnet. Följer med spänning.


signatur
Medlem

Ser ut som DX10, spelet är nog mera inriktad på story än grafik. - Som supertank säger, det där blir nog canon

Medlem

Nja.. inte så snyggt som jag förväntade mig (med DX10), men filmen på IGN var mycket bättre! Är förövrigt väldigt intresserad av gameplay featuresarna hos detta spel (bara det inte blir för mycket SP - är MMO-delen jag vill åt)

Lipsync har de inte fått kläm på heller... märkte ni hur de ständigt ändrade kameravinkel för att inte visa någons mun när den sa något?

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:

Lipsync har de inte fått kläm på heller... märkte ni hur de ständigt ändrade kameravinkel för att inte visa någons mun när den sa något?

hehe ja, väldigt tydligt. Men det är ju "work in progress" så de kanske lägger till det. Inte superviktigt imo.


signatur
Medlem

Sen kanske folk ska lägga märke till att det är ett MMO vilket knappst brukar ligga i framkant när det gäller grafik. Speciellt inte för animationer och dylikt då det kräver gigantiska mängder minne om alla ska ha olika animationer och du ska ha 50+ spelare på bilden.

Så nej detta är inte ett mått på vad DX10 är kapabelt till, dessutom är det ju ett av de första DX10 spelen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Såg inte så intressant ut på den filmen. Däremot såg det bättre ut på filmen som IGN hade.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

... detta är inte ett mått på vad DX10 är kapabelt till, dessutom är det ju ett av de första DX10 spelen...

Men DX10 är en omstrukturering av DX, inte ett mirakel, så man ska inte ha för stora förhoppningar.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

där dog mina förhoppningar... hoppas det är extremt early beta

Medlem

Blir säkert super ,flummar dom inte till uin o kontrollerna i spelet så kan det vara givet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rawle:
Skrivet av Wardancer:

... detta är inte ett mått på vad DX10 är kapabelt till, dessutom är det ju ett av de första DX10 spelen...

Men DX10 är en omstrukturering av DX, inte ett mirakel, så man ska inte ha för stora förhoppningar.

Exakt!

Inte som man väljer att köra dx10 och plötsligt är allt galet mycket snyggare.

Medlem

Sa jag aldrig heller, men det kan säkert bra mycket mer än vad Conan visar upp. Det jag svarade på var dem som tyckte att DX10 verkar vara dåligt pga att conan såg taskigt ut. T.ex Svenpa. Bara pekade ut att det var ett MMO spel och därför inte ska förväntas ha banbrytande grafik, dock kan det ju vara så att flyter på bättre tak vare DX10, då det som jag har förstått ska kunna ge bättre prestanda än 9.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sa jag aldrig heller, men det kan säkert bra mycket mer än vad Conan visar upp. Det jag svarade på var dem som tyckte att DX10 verkar vara dåligt pga att conan såg taskigt ut. T.ex Svenpa. Bara pekade ut att det var ett MMO spel och därför inte ska förväntas ha banbrytande grafik, dock kan det ju vara så att flyter på bättre tak vare DX10, då det som jag har förstått ska kunna ge bättre prestanda än 9.

Men haha, förlåt ... jag trodde Rawle hade citerat Svenpa. Jag får nog läsa lite bättre i framtiden, det du sa stämde faktiskt :D.

Medlem

Kanske dags för ett litet återfall i MMO-genren... kanske...


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

ser ganska snyggt och väldigt tråkigt ut.

Inaktiv

Det såg väldigt suddigt ut med DX10. Tycker det suger getpung att man måste ha Vista för att köra DX10 och dessutom måste man byta ut sina kort. Fick reda på häromdan att mina 7900 GT kort är ej kompatibla med DX10. Är spelet svenskproducerat? Bara undrar eftersom dom säger Gajld i filmen men Guild uttalas Gild på engelska såvida det inte är nån riktigt taskig engelsk brytning. Gissar på att det är svenskproducerat för att svenskar är dom ända jag hört uttala Guild Gajld

Medlem

Folk måste börja inse att DX10 INTE är en grafikmotor och att det INTE innebär att spel ser gudomliga ut, utan istället inse att det bara är ett fult försäljningsknep av Microsoft för att få folk att införskaffa Vista. Kungen av grafikmotorer menar att det inte finns någon feature i DX10 som lockar, och jag tror honom.

DX9 fungerar fortfarande, och jag är övertygad att de uppgraderingar som introducerats i DX10 inte är beroende av ett nytt operativsystem. Att fler inte inser vad Microsoft försöker göra och med glädje tar emot deras DX10-påle i rosen gör mig nästan förtvivlad.

12
Skriv svar