Medlem

QW för faaaaaaaan!
Götta intervju, fint med lite gamla idoler i fokus igen :).
DOOMn8 krossade alltid en på de lokala lanen och fick ord som "spyyyyr" att runga ordentligt i husen.

Härnäst kanske en liknande grej om lagspelets födelse; CTF, TF osv? :).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av sauna:

QW för faaaaaaaan!
Götta intervju, fint med lite gamla idoler i fokus igen :).
DOOMn8 krossade alltid en på de lokala lanen och fick ord som "spyyyyr" att runga ordentligt i husen.

Ha ha ha... fy fan. Nostalgi deluxe när KL skickade denna länk idag. Vilka tider.

"Spyr", "Ansikte", "Open KL"... Jösses.

Min största merit som Quakespelare kommer jag stolt ihåg, när DOOMn8 för en gångs skull visade sig mänsklig på e3m7.

Snackade med honom igår om att släpa ihop burkarna å lira lite nån helg. Skulle vara stor succe.

Inaktiv

Hehe det förekom en hel del smädelser på den tiden.
Favorituttryck som "raket i arslet" alt. raket i ansiktet" samt "SAAB-nyckel i ögat" var det enda man kunde ta till när man inte kunde komma undan en viss n8.s raketattacker och ännu en death lades till ens lista.

Kommentarer som "Jag trodde du var bra på detta" eller "Du måste strafe:a" fick man dra tilll med vid de tillfällena man fick in en lyckträff.

Kul reportage, det känns som '96 igen

Medlem

Hehe ;). Good times!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Men Tomi, inte visste jag att man fick rosta pa sig sjalv

Bugs, fin hemsida, fan sicken kass grafiker jag var..

Ni kan saga vad ni vill, Swemob var iaf snyggast om inte bast..

Medlem
Skrivet av oKKun_sWeMoB:

Men Tomi, inte visste jag att man fick rosta pa sig sjalv

Bugs, fin hemsida, fan sicken kass grafiker jag var..

Ni kan saga vad ni vill, Swemob var iaf snyggast om inte bast..

Givet att vi va snyggast, vilken annan klan hade tom individuella skins

Du va väl en duglig grafiker iaf, motorhead såg väl hyfsat ut vill jag minnas, men vi får hoppas att du är bättre som VD än som grafiker då

/LeoN_sWeMoB


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem

Sjukt bra artikel, man blir alltid lite nostalgisk när man läser om gamla quakertider. Minns hur jag och polaren med största intresse läste DOOMers krönika i PC GAMER runt 97-98.

Han aldrig komma in i Quake World eftersom Quake 2 släpptes när man fick en dator som klarade spel.

Nästa stora ögonblick var nog när jag fick se Quake 2 köras med ett Voodoo 1 i full Open GL. Det var verkligen verklighetstroget

Skulle vara kull att se en liknande om Quake 2, eftersom FZ endå är en samlingspunkt för oss i den svenska Quake 2 scenen(som är kvar).

gg.

Skrivet av leon65:

Givet att vi va snyggast, vilken annan klan hade tom individuella skins

/LeoN_sWeMoB

Det där saknar jag också, iofs från Q2, men att klanerna hade klanskins som man skickade till varandra innan match Då var det inte brightskins som gällde, utan att ha det snyggaste skinnet. Sub30 hade ett riktigt fräsigt skin minns jag


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Gnällkuk

Vilka minnen! Hade varit skoj med en uppföljningsartikel nu med doom till ära


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar