FZ fyller 10 år - tävlingar hela veckan!

Medlem

Damn, har man hängt här sedan man var 9-10 år? daamn.. :crazy:
Tiden går MINST SAGT fort.

OJ! Stort grattis var det ju också!
GRATTIS! :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla FZ idag!
Med blommor och blad, vi firar sidans dag!
Ja vi gratulerar lilla FZ idag!

Medlem

Grattis FZ!

Man undrar hur FZ ser ut om ytterligare 10 år...

Inaktiv

Dt är jak som äor Knugen! Gratis!
Hehe ni gör värkligen ett bra jobb!
keep it up!

Medlem

Grattis! är riktigt glad över att man varit en trogen surfare i alla väder i 10 år också! riktigt stolt över er!

Medlem

grattis till framgångarna FZ

Inaktiv
Medlem

Grattis till oss \o/


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Inom kort kommer vi att ha en liten Quake-portal uppe med instruktioner för nya QW-spelare samt livestatistik, men redan nu kan ni provspela på servrarna. Det vi har just nu är:

FZ QW Gibfest - quake.fragzone.se:27500 (FFA DM, banorna som körs är dm2-dm6, e1m3, e1m5, e1m6, e2m2, e4m3 - dock ej i den ordningen )

FZ Rocket Arena - quake.fragzone.se:27501 (Final Arena 1.2 med "klassisk" bankonfiguration: arenarg4, mayan1, arenazap, arenarg2, arenax, terrain2, rgarden)

Den QuakeWorld-klient vi rekommenderar är ezQuake (vidareutveckling av fuhQuake), som finns i vårt filarkiv:
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/quake/clients/ezquake/

Förutom denna behövs även pak-filerna (pak0.pak och pak1.pak), som läggs i katalogen id1. Även om såväl källkoden till Quake som alla banor släppts fria behöver du fortfarande köpa spelet för att få pak1.pak. Enligt prisjakt.se är det bara Megastore.se som har det i lager; där kan det köpas i paket med Quake II och Quake 3 Arena för 209:-. (Har du för många år sen köpt spelet men sedermera tappat bort skivan viskade en liten fågel i mitt öra att eQuake innehåller allt du behöver - men dit kan vi inte länka.)

Hoppa in, prova och säg vad ni tycker om konfiguration osv, vi lyssnar! Hur är intresset för en gammal hederlig NQ-server (RQ)?

Inaktiv

Ding! was that you FZ? gratz yo!

btw, wow tävlingen, måste man ha ett EU wow konto? :/

Inaktiv

Bara att ta å säga Grattis och lycka till framöver

kan inte förstå att det tagit mig 6 år innan jag reggade mig på denna sida


signatur

"We are the knights who say NI!"

Inaktiv
Medlem

Fett med grattis...

Wardancer.. Det heter inte "Weeee" utan "Wii"


signatur
Inaktiv

Kopiöst mycket grattis!
Hoppas ni är kvar och firar 20 tio år från nu.

Medlem

har man vart här så länge?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Grattis!


signatur

Nämen!

Medlem

Ja, då får man väll gratulera

Håller tummarna för BC keyn

Medlem
Skrivet av andman:

Inom kort kommer vi att ha en liten Quake-portal uppe med instruktioner för nya QW-spelare samt livestatistik, men redan nu kan ni provspela på servrarna. Det vi har just nu är:

FZ QW Gibfest - quake.fragzone.se:27500 (FFA DM, banorna som körs är dm2-dm6, e1m3, e1m5, e1m6, e2m2, e4m3 - dock ej i den ordningen )

FZ Rocket Arena - quake.fragzone.se:27501 (Final Arena 1.2 med "klassisk" bankonfiguration: arenarg4, mayan1, arenazap, arenarg2, arenax, terrain2, rgarden)

Den QuakeWorld-klient vi rekommenderar är ezQuake (vidareutveckling av fuhQuake), som finns i vårt filarkiv:
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/quake/clients/ezquake/

Förutom denna behövs även pak-filerna (pak0.pak och pak1.pak), som läggs i katalogen id1. Även om såväl källkoden till Quake som alla banor släppts fria behöver du fortfarande köpa spelet för att få pak1.pak. Enligt prisjakt.se är det bara Megastore.se som har det i lager; där kan det köpas i paket med Quake II och Quake 3 Arena för 209:-. (Har du för många år sen köpt spelet men sedermera tappat bort skivan viskade en liten fågel i mitt öra att eQuake innehåller allt du behöver - men dit kan vi inte länka.)

Hoppa in, prova och säg vad ni tycker om konfiguration osv, vi lyssnar! Hur är intresset för en gammal hederlig NQ-server (RQ)?

Allt känns bra förutom att det inte är weaponstay på FFA-servern. DMM3 ska det vara, inte DMM1 (deathmatchmode). Annars lär folk börja gråta när lite bättre spelare kommer in och får tag på en RL.


signatur
Medlem

supernajs


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem

Är bra med Weaponstay ju!

Skägg.
10 Chambers

Åke, när ska du _inte_ spela på servern? Jag känner inte för att upprepe förnedringen från DH 2001. Undrar om man har kvar demot...


signatur
Inaktiv
Skrivet av andman:

Inom kort kommer vi att ha en liten Quake-portal uppe med instruktioner för nya QW-spelare samt livestatistik, men redan nu kan ni provspela på servrarna. Det vi har just nu är:

FZ QW Gibfest - quake.fragzone.se:27500 (FFA DM, banorna som körs är dm2-dm6, e1m3, e1m5, e1m6, e2m2, e4m3 - dock ej i den ordningen )

FZ Rocket Arena - quake.fragzone.se:27501 (Final Arena 1.2 med "klassisk" bankonfiguration: arenarg4, mayan1, arenazap, arenarg2, arenax, terrain2, rgarden)

Den QuakeWorld-klient vi rekommenderar är ezQuake (vidareutveckling av fuhQuake), som finns i vårt filarkiv:
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/quake/clients/ezquake/

Förutom denna behövs även pak-filerna (pak0.pak och pak1.pak), som läggs i katalogen id1. Även om såväl källkoden till Quake som alla banor släppts fria behöver du fortfarande köpa spelet för att få pak1.pak. Enligt prisjakt.se är det bara Megastore.se som har det i lager; där kan det köpas i paket med Quake II och Quake 3 Arena för 209:-. (Har du för många år sen köpt spelet men sedermera tappat bort skivan viskade en liten fågel i mitt öra att eQuake innehåller allt du behöver - men dit kan vi inte länka.)

Hoppa in, prova och säg vad ni tycker om konfiguration osv, vi lyssnar! Hur är intresset för en gammal hederlig NQ-server (RQ)?

hmmm jag har aldrig provat quake i multiplayer....
blir kanske dags att prova ikväll

Skrivet av Normy:

Ja, då får man väll gratulera

Håller tummarna för BC keyn

yapp..jag håller mina tummar så det blöder..
och bra touch där med gally:heart: avataren..
du får 10 stilpoäng...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Inaktiv

Grattis! FZ känns som en väsentlig del av spelvärlden. Har hängt med sedan starten och hoppas ni håller på i minst tio år till.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv
Medlem
Medlem

Shit har tiden gått så fort, herrejesus säger jag bara. Om det är någon som lirar sönder sig på FZ's quakeservrar så är det jag och farsan ;). Måste bara in och gibba lite igen! Problemet är att jag inte vet var jag har skivorna längre (ägde 2st original) hehe.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

OJ! Redan 10 år...? Har bara hängt på den här älskvärda sidan i ca 3 år nu och den har fått en speciell plats i mitt hjärta. Hoppas på minst 10 lika bra år till! Grattis FZ!!!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Skriv svar