Ja... OpenGL funkar ju inte?

Medlem
Ja... OpenGL funkar ju inte?

Om du gör ett spel eller en mod eller något liknande, och har tänkt dig att släppa spelet ett visst datum, planera då att vara färdig minst två veckor i förväg. Det är ett hett tips.

Igår packade vi ihop första släppkandidaten av Harvest för att börja speltesta lite och skicka till vissa vippar. Vraket frågade mig efter någon stund, "Har du fixat den där OpenGl-buggen?".
"Vilken OpenGL-bugg?" undrade jag förstås.
"Ja... OpenGL funkar ju inte?"

Det visade sig att om man installerar Harvest från scratch och väljer OpenGL i device-listan, så tokhänger sig spelet. Det går bra att starta spelet i Direct3D först och sedan växla till OpenGL genom att ändra i konfigurationsfilen, men det är något med device-valet som inte funkar. För att göra saken värre så finns inte detta problem i debug-versionen av spelet, så jag är skapligt fundersam just nu...

Aja, vi har till och med tre veckor kvar till release! Det är luuuungt

#blogg

Medlem
Ja... OpenGL funkar ju inte?

Ojdå, det löser nog du ska du se Men då undrar jag när bilderna på kontoret kommer upp?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

Ojdå, det löser nog du ska du se Men då undrar jag när bilderna på kontoret kommer upp?

Ah ja, sorry. Asså, jag kan inte hitta min mini-usb-sladd till kameran! :evil: Vete fan vad den tagit vägen.

Medlem

USch för buggar :/, finns alltid något fullhack att ta till annars

Medlem

hur mkt kommer det kosta?? Så man kan planera sin ekonomi och vart kan man köpa det?

Medlem

Ja du, det går att "köpa i förväg" nu för 18.69 dollar, men 24.99 när det släpps.

Medlem

Buggar som finns i release men inte i debug är nästan alltid o-initierade variabler (som görs automatiskt i debug men inte i release), i C/C++ i alla fall. Det var dagens soff-supporter kommentar


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Hur går det med buggsökningen, något resultat än?

Medlem
Skrivet av Cedric:

Hur går det med buggsökningen, något resultat än?

Nej, det går inge bra alls... Det verkar som att OpenGL-devicen får någon konstig inställning då man startar spelet via options-fönstret. Felet uppträder som sagt inte i debug-läget, eller då man startar spelet utan att gå via options-fönstret, eller då man väljer Direct3D (som är default).

Medlem

hm, illa >.< hopas de löser sig

1
Skriv svar