Hårddisk på 100GB till Xbox 360

Robot
Inaktiv
Hårddisk på 100GB till Xbox 360

Vad hindrar dem egentligen från att lägga in en terabyte-storleks hdd?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

att dem kan inte sälja 100gb hdd extra dyrt då


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Priset skulle jag tro SgtKelly. 20 gb ligger väll på ca 1000 kr.
Vet inte ens hur dom ska få folk att köpa 100 GB varianten om dom ska ta lika mkt per GB...

Medlem

De är ju helt ute och cyklar asså 20 gb för 1000 kr det är fucked up! Vägra updatera xboxen så vilken extern disk som helst skulle fungera men nej nej då tjänar ju inte ms pengar.

Medlem

Vad ska man med en hårddisk till Xbox360 till i första taget?
Jag menar, du kan inte ladda över filmer till den, och ska du lägga över musik på den så har du troligtvis den ihopkopplad till en dator och då kan du lika gärna ha musiken på datorn.
Låter som det är en typisk prylbög att ha bara för att visa upp :/

Flakmonkey

Alla demos du laddar ner lagras på den, alla spel du köper via xbox live arcade, mp3or som du rippar från skivor, etc etc etc... men 100 är kanske lite att ta i... hade gärna sett en hdd på kanske en 40-50GB

Medlem

Hm.. så länge brukar jag inte ha ett o samma demo kvar på hårddisken.. men jag förstår vad du menar.
Nåja, jag kommer troligtvis att chippa min box så småningom, brukar finnas bättre programvara att installera än det som microsoft bjuder på, och då kanske en hårddisk kan vara kul att ha att lägga över allt man har på

Medlem

Kanske Xboxen får nya användningsområde därav den stora hdd?

Inaktiv

är ju helt värdelös när inget bra chip har kommit. är ms smarta så hjälper dem till chipparna


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Vad hindrar dem egentligen från att lägga in en terabyte-storleks hdd?

Sunt förnuft?

De kanske även kör med 2.5" diskar. De är dyare men mycket mindre och smidigare samt tar mindre ström.

Skrivet av supaman:

Priset skulle jag tro SgtKelly. 20 gb ligger väll på ca 1000 kr.
Vet inte ens hur dom ska få folk att köpa 100 GB varianten om dom ska ta lika mkt per GB...

Enligt sidan (som i och för sig bara gissar) så kommer den ju troligen max kosta dubbla mot dagens disk.

Medlem
Skrivet av Gero:

Kanske Xboxen får nya användningsområde därav den stora hdd?

Ja tror Gero är inne på rätt spår.
Dom snackar ju om att man i framtiden ev. ska kunna ladda ned hela spel (alltså inte bara små arcadspel) till disken, och då kommer man behöva lite mer utrymme än dagens futtiga 20GB (som egentligen bara är 15 GB efter formatering)

Så är de så dom har tänkt sig så är nog en 100 GB disk ganska behövligt och då förstår ja varför dom släpper en sådan stor disk och inte en "mitt emellan" variant.

Medlem

Jo, och en annan anledning kan ju vara att hårddiskar är så billiga att producera nu för tiden. De gör rätt i att satsa på en större hårddisk, då många anser att HD-DVD och Blu-ray redan är döda tack vara digital lagringsmedia och distribution.

Edit: Nu glömde jag ju säga det jag egentligen skulle säga: Jag åberopar dock den allsmäktiga "fake"

1
Skriv svar