Bluescreen i win -> bluescreen under wininstall

Medlem

inblås är bättre i min mening då du får lite av virvel effekt med varm luft som sticker hur som helst genom värme spridning lagen ^^


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Du har ju inte nämnt något om vilken version av Windows du försöker installera, men om det är så att det är XP du installerar så har jag åtminstone för mig att XP bara stöder 3 Gb RAM, jag har inte orkat kolla upp det så värst men en snabb googling visar att första träffen åtminstone håller med till viss del:

http://www.tomshardware.com/forum/212211-31-windows-vista

Jag skulle om så är fallet rekommendera att du slutar försöka installera ett uråldrat OS för att få ut inbillade prestandaförbättringar.

Medlem

Han skriver rätt tydligt att det är win7 ultimate 64bit som han installerat ett par ggr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

haha fan vilket random argt inlägg


signatur

I'm the best around...

Medlem

yepp vissa läser väldigt selektivt


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

faaaaaan, där kom bluescreen i windows. BCCode 4e. Så jävla skumt, funkade skitbra i två hela dagar. Lirade SC2 maxat och gjorde en massa annat helt problemfritt.

Vad gör vi nu? ringer komplett imorron och frågar om jag kan byta in minnena mot några som ska vara helt kompatibla med mitt moderkort? Eller finns det en chans att det fortfarande är HDDn som spökar?


signatur

I'm the best around...

Medlem

NU har jag ju iaf tillgång till windows. Ska jag posta lite minidumps eller något?


signatur

I'm the best around...

Medlem

==================================================
Dump File : 082910-31044-01.dmp
Crash Time : 2010-08-29 13:42:18
Bug Check String : PFN_LIST_CORRUPT
Bug Check Code : 0x0000004e
Parameter 1 : 00000000`00000099
Parameter 2 : 00000000`00017e27
Parameter 3 : 00000000`00000000
Parameter 4 : 00000000`00017f27
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+70740
File Description : NT Kernel & System
Product Name : Microsoft® Windows® Operating System
Company : Microsoft Corporation
File Version : 6.1.7600.16617 (win7_gdr.100618-1621)
Processor : x64
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\082910-31044-01.dmp
Processors Count : 4
Major Version : 15
Minor Version : 7600
==================================================


signatur

I'm the best around...

Medlem

Ok, tänkte visa mina voltages och skit i bios. Verkar som om moderkortet kör allting på auto?

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Voltages.rar


signatur

I'm the best around...

Medlem

==================================================
Dump File : 083010-27721-01.dmp
Crash Time : 2010-08-30 15:07:00
Bug Check String : MEMORY_MANAGEMENT
Bug Check Code : 0x0000001a
Parameter 1 : 00000000`00000403
Parameter 2 : fffff680`00011010
Parameter 3 : c4400000`18d34867
Parameter 4 : fffff6fc`000c69a0
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+70740
File Description : NT Kernel & System
Product Name : Microsoft® Windows® Operating System
Company : Microsoft Corporation
File Version : 6.1.7600.16617 (win7_gdr.100618-1621)
Processor : x64
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\083010-27721-01.dmp
Processors Count : 4
Major Version : 15
Minor Version : 7600
==================================================

dagens BSOD. 1-2 min efter boot och ett gäng programcrasher


signatur

I'm the best around...

Medlem

Stackare. :/

Jag tror verkligen att ditt problem är minnesbaserat. Ring återförsäljaren och byt minnen till ett nytt 2x2GB-kit som är avsett för dualchannel dessutom.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Slängde upp volten till 1.65 efter ett tips från komplett och det verkar fungera nu


signatur

I'm the best around...

Medlem

Sådärja, skönt att det bara var en fråga om fungerande stöd och inte trasiga moduler. Hoppas det håller sig nu då.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

haha ja de hoppas jag fan att det gör, har blivigt bra allerigsk mot BSOD efter det här lilla äventyret.


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Hej,

Jag har precis samma delar som du har och även samma problem. Var lösningen att du ställde in 1.65 på volten?
Är det inga problem alls efter det?

Medlem

Yo, nej tyvärr! det fungerade bra ett par dagar sen kom det igen. Testade minnena i in polares dator igår och fick BSOD där med. Så ska skicka tillbaks dom då de troligen är defekta : /

Har du exakt samma minnen?


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Tjenare,

Ja, jag har exakt samam minnen som du. Mitt problem kvarstod även efter höjning av volten till 1.65. Har nu provat att ta bort det ena minnet, det på kortplats nr 2. Efter det verkar det fungera. Ska prata med INET DATA idag. De sa att moderkortet inte skulle ha några problem med dessa minnen. Nu känns det som om man sitter på 1 extra minne som jag inte har någon användning utav. Meddela gära när du har köpt nya minne vilka du köpte.

Medlem

Jag skickade en RMA till komplett efter att ha snackat med deras support igen. Testade minnena i min polares dator igår och han fick också BSOD. Så både jag och komplett tror att de helt enkelt bara är defekta, eller iaf en av stickorna. Köpte faktiskt samma minnen fast 4 gigs kitet. De borde ju komma imorgon eller iaf på onsdag. Skriver här om de nu mot förmodan skulle vara problem med de också


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Googlade en del och det är många som har problem med det moderkortet som vi har och just de minnena. Har nu bytt till A-data minnen som är testade och godkända av gigabyte.
Ska sätta i dem i datorn ikväll.

Medlem

Kört de nya stickorna nu i tre dagar utan blue screen så jag antar att det bara var någon av de andra som var defekt. Hur gick det för dig?


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Tjenare,

Min dator betedde sig nästan likadant. Hittade att samsung spinpoint F3 diskarna inte stöds av SB850 Chipset på moderkortet. Finns iofs en patch på samsungshemsida som ska lösa det. Valde att byta till en westerndigital disk. Har lämnat in moderkort och cpu för felsökning.

Medlem

Hmm, ok! Uppdatera hur det gick med felsökningen!


signatur

I'm the best around...

12
Skriv svar