APB går i graven
Detta bevisar ju bara att ska man vänta ett tag innan man kastar sig in i ett mmo. Se lite hur det utvecklas och hur framtiden verkar. Men detta är tragiskt, jag tycker utvecklarna ska kunna garantera spelarna att ett mmo i alla fall är öppet x antal månader från launch så man har lite på fötterna. Eller åtminstånde låta de som nu köpt spelet få lira i någon månad eller två gratis. Men det är klart.. är pengarna slut så är dom. (iof så snackar vi EA här.)
spel idén var bra, som så många andra sagt, sen missade de i genomförandet och jag gillade inte heller betalningsmodellen... hade säkert köpt spelet om det inte varit för alla buggarna(& svårgiheterna med tex bilstyrning & vapensikte) och snålheten i betalningssytemet!
Att få designa egna loggor och utseenden på karaktärer och fordon samt göra egen musik, verkade hur grymt som helst dock.
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Antar de stänger ner servrar för att spara pengar så de inte behöver sparka folk? För de lyckades rädda RTW från att gå i konkurs. Men rätt drygt att visa APB på deras hemsida med en stor ORDER NOW bild (visst, den funkar inte men det är inte det som är poängen).
Skulle inte vara mer än rätt att släppa alla nödvändiga filer som krävs för att göra en privat server i sitt eget hem. Att hosta en privat wow server var förvånande enkelt utan direkta kunskaper.
De kan släppa ett Private-Server-Kit som man kan köpa för en peng via download. Jag skulle nog kunna tänka mig betala typ $25 för det. Förutsatt att jag sedan kan ha speciella erbjudanden via en hemsida som folk betalar för, d.v.s. jag kan tjäna pengar själv på att ha servern hemma. Typ man börjar sina gubbar direkt med vissa vapen eller kanske bil etc etc.
Var på väg att skaffa APB plus 1 månads game-time eftersom det var så billigt men tur är det att man har FFXIV betan att leka med så detta hann visa sig innan man spendera 400kr på, bokstavligt talat, skräp.
Enligt Gameplayer så har hela RealTime Worlds lagts ner och anledningen till att spelet går i graven är att ingen har köpt rättigheterna till spelet. Dvs det finns ingen som kan driva det vidare. Ev. är Epic villiga att göra det, men det återstår att se. Men i FZs artikel nämns inget om nedläggning av RTW. Vem har rätt?
Det måste ha varit spelhistoriens snabbaste U-sväng? Har verkligen något annat spel kommit och försvunnit så fort någonsin?
Men sådär extremt förvånad är man ju inte. Jag spelade betan två gånger. Tappade hakan av hur dåligt det var. Frustade ilsket hur utvecklarna INTE lyssnade på vad vi testare kritiserade spelet för. Deras eget fel. Se hur det gick. Lek och lär...
ja till och med Need for speeds online satsning för några år sedan höll väl längre... motor city eller vad det hette... Det här kan man nog kalla mmo:s Daikatana...
Ja jag vet att jag är bäst!
Dom blev varnade gång på gång av beta testarna, jag var en av dom. Dom var helt enkelt för jävla dåliga på att lyssna på feedback.
Jag lirade aktivt i betan i flera månader, för att jag såg potential och tänkte att det skulle bli bättre. Men inte mycket hade ändrats till slutet av betan så jag sket i att köpa't och gav spelet ett halvår, och se vad som hände..
Jag var nog en av dumhuvudena som köpte spelet.. spelade i 2 veckor drygt. tröttnade pga man som noob jämt möte ett lag som var starkare och tog en på 1 skott.. Skitspel rakt igenom! Synd att man inte kan kräva pengarna tillbaka dock. Menmen... Nått måste man ju slösa överblivna kronor på antar jag.
Nu har jag inte själv provat det (tack o lov?), men konceptet i sig verkade ju bra.
Påminde mig lite om Command & Conquer: Renegade (om någon kommer ihåg det, en FPS/RTS-hybrid). Det var faktiskt ett ganska bra spel. Eller rättare sagt, det hade varit ett bra spel om inte de satt någon PRAO-elev på att göra nätkoden, för lagget gjorde det helt ospelbart.
renegade laggit? har spelat den sen relise online och jag har då inte märkt av något lagg
onlinedelen är ju det bästa med hela spelet
synd att apb gick i graven så snabbt
"Kul" att se att många flamear APB.
Visst det har/hade sina skavanker men överlag så har spelet grym potential.
Jag tycker spelet är grymt skönt att lira när man är ett "gäng". Lite trist att man bara kunde vara 4 i ett gäng. Hade lätt sett att man var typ det dubbla så det verkligen blev gängkrig etc.
Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net