Gothic 4-demo ute nu

Medlem
Gothic 4-demo ute nu

Oo, tackar:)

Medlem

Nej, buggar som attan i detta spel också

Medlem
Skrivet av oskario:

Nej, buggar som attan i detta spel också

Fan är det sant? Aja, ska prova ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Medlem

testade 360-demot för en stund sedan. ganska bra faktiskt, men man bör nog ha spelat de tidgare spelen så man vet vad man ger sig in i...då är det en trevlig upplevelse med skön stämning och dåliga röstskådespelare...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Blev positivt överraskad att de inte buggade, funkade ju kanon Blir nog ett köp när de släpps.

Medlem

Testade det nyss. Träffade på nån liten bugg här och där, men inget som förstör spelupplevelsen. Däremot är det synd att spelet inte är i närheten av lika snyggt som Risen (PC-versionen då).

Medlem

Bortsett från buggarna tyckte jag att det var riktigt kul.

Ish
Medlem

Trean var ju ur mitt perspektiv gaminghistoriens buggigaste spel.. Dock älskade jag de första två spelen samt night of the raven. Även Risen gillade jag. Får tanka demot och se om det är något att ha. Det är ju verkligen ett älska eller hata spel så jag vet inte om jag vill ta folks kommentarer för vad som skrivs


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Attans att det måste sluta där det sluta nu får jag vänta i en månad till innan jag får se fortetsningen

Medlem

Om man inte spelat de gamla Gothicspelen KANSKE man kan stå ut med detta. Har man spelat Gothic 1-2 så blir man istället väldigt besviken på hur nedbantat allt, utom grafik, är.

NPC's sover inte längre, reagerar inte på monster och står mest bara på en plats, dag som natt, dvs dom beter sig lika hjärndött som i Biowareskräpspelen. Man kan inte längre ens hoppa ner från en klippavsatts ner i vatten (eller falla ner och dö). Osynliga väggar överallt. Tränare har man tagit bort helt, man kan inte sova för att passera tiden (te.x om man föredrar att göra ett uppdrag dagtid).

Striderna är otroligt dåliga jämfört med Gothic1-2 (imo de bästa striderna i ett RPG). Det enda som kändes hyffsat bra var archery (dock overpowered som satan). AI'n kan man exploita lätt vilket drar ner betyget på det dock.

Tragiskt vilken vändning denna, från början väldigt bra spelserie, tagit..


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

man kan inte sova för att passera tiden (te.x om man föredrar att göra ett uppdrag dagtid).

kunde man förr också, men annars håller jag nog med...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av MKultra:

Om man inte spelat de gamla Gothicspelen KANSKE man kan stå ut med detta. Har man spelat Gothic 1-2 så blir man istället väldigt besviken på hur nedbantat allt, utom grafik, är.

NPC's sover inte längre, reagerar inte på monster och står mest bara på en plats, dag som natt, dvs dom beter sig lika hjärndött som i Biowareskräpspelen. Man kan inte längre ens hoppa ner från en klippavsatts ner i vatten (eller falla ner och dö). Osynliga väggar överallt. Tränare har man tagit bort helt, man kan inte sova för att passera tiden (te.x om man föredrar att göra ett uppdrag dagtid).

Striderna är otroligt dåliga jämfört med Gothic1-2 (imo de bästa striderna i ett RPG). Det enda som kändes hyffsat bra var archery (dock overpowered som satan). AI'n kan man exploita lätt vilket drar ner betyget på det dock.

Tragiskt vilken vändning denna, från början väldigt bra spelserie, tagit..

Håller med, det var ett grymt spel. Just att NPC's var riktigt bra i det första spelet gjorde att jag spelade om från alla 3 faktionerna (heter det så?) Jag spelade aldrig 2:an, kommer inte riktigt ihåg varför, men man kanske skulle fixa en kopia, borde väl max kosta 50kr i realådan, om det finns kvar. Någon som vet var man kan fixa 2:an annars ifrån?

Medlem
Skrivet av Asgan:
Skrivet av MKultra:

Om man inte spelat de gamla Gothicspelen KANSKE man kan stå ut med detta. Har man spelat Gothic 1-2 så blir man istället väldigt besviken på hur nedbantat allt, utom grafik, är.

NPC's sover inte längre, reagerar inte på monster och står mest bara på en plats, dag som natt, dvs dom beter sig lika hjärndött som i Biowareskräpspelen. Man kan inte längre ens hoppa ner från en klippavsatts ner i vatten (eller falla ner och dö). Osynliga väggar överallt. Tränare har man tagit bort helt, man kan inte sova för att passera tiden (te.x om man föredrar att göra ett uppdrag dagtid).

Striderna är otroligt dåliga jämfört med Gothic1-2 (imo de bästa striderna i ett RPG). Det enda som kändes hyffsat bra var archery (dock overpowered som satan). AI'n kan man exploita lätt vilket drar ner betyget på det dock.

Tragiskt vilken vändning denna, från början väldigt bra spelserie, tagit..

Håller med, det var ett grymt spel. Just att NPC's var riktigt bra i det första spelet gjorde att jag spelade om från alla 3 faktionerna (heter det så?) Jag spelade aldrig 2:an, kommer inte riktigt ihåg varför, men man kanske skulle fixa en kopia, borde väl max kosta 50kr i realådan, om det finns kvar. Någon som vet var man kan fixa 2:an annars ifrån?

Asgan - du har så jävla rätt.
Jag och lillebror min ÄLSKADE Gothic 1-2. Min recension gav mig mitt extraknäck som recensent - sånt förbannat förbisett guldkorn.

Vet du vad? Tvåan är minst lika bra. Trust me.
Friheten är enorm och jag älskar hur man återvänder till platser som i 1:an, men som nu befinner sig i en helt annan situation.

Fightingsystemet som utvecklades i dessa två spel finns det INGET spel som klår.

Gothic II kan du köpa här för en hundralapp
(http://store.steampowered.com/app/39510/)

Om du gillade första spelet lika mycket som jag och lillebror min - gad dammit - köp!

Medlem

Typiskt Gothic... spelet krashar omeddelebart jag kör det ("Arcadia has stopped working"). Hur svårt kan det vara att släppa ett spel som är spelbart utan att det krävs ett tio-tal patchar först...

Känns iaf inte riktigt som jag köper det här spelet baserat på demo upplevelsen. :#

Medlem

Fungerar dåligt för mig. Kraschar direkt.

Inaktiv

För att det inte ska crasha i böran måste man ha 48000Hz som inställningar i högtalarna

Medlem

Felar aldrig. Ta mig fan varje gång jag ska ge Gothic-serien en chans (minst en per titel) så får man en fryst torsk daskad rakt över ansiktet. Maken till buggigare skit får man leta efter.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av MKultra:

man kan inte sova för att passera tiden (te.x om man föredrar att göra ett uppdrag dagtid).

kunde man förr också, men annars håller jag nog med...

Kunde man förr? Nu hänger jag inte med. Jag skrev att man INTE kan sova, vilket man kunde förr för att passera tiden.

Asgan: 2:an är bäst i serien. Skaffa Gothic2 Gold edition

Jag håller f.ö på med en grafikmod till Gothic2 som borde komma om några veckor eller så.. Har en tråd med lite screens här: http://www.rpgwatch.com/forums/showthread.php?t=11372 för den som är intresserad.


signatur

GOTY mark my words.


signatur
Medlem

Varför är ni alla så negativa mot spelet den blir säkert bra fast den har bugar i demot det händer jätte ofta. Det finns inte byggfria demon och vad det gäller hela spelet så tror jag inte att den skall börja så som den börja i demot i o m att det skulle vara ologiskt . I o m att varje gång ett Gothic spel börjar så finns det en förklarings film hur allting hänger ihop. SÅ jag tror inte att det här är den slutliga produkten vänta bara på att spelet skal komma ut och tills de två-tre patcherna har kommit då blir ni hur nöjda som helst tro mig

Medlem

Det jag hoppas att de lägger till som känns realistiskt att det ska kunna komma i en patch är:

-Man måste vara vid t.ex. en anvil för att kunna crafta svärd och vid en alchemy-bänk för att kunna göra potions. Skulle gärna kunna få funka så att man trycker "e" vid exempelvis alchemybänken och sen trycker "c" då kan man göra alchemy-grejer. Man måste alltså börja animationen för det man ska crafta.

-Att man ska kunna gå ut över kanter, i alla fall de flesta. Hoppar jag upp på en sten så vill jag gärna kunna gå ner utan att behöva hoppa. Det är bara efterblivet som det är nu.

-Att man när man lägger sig på en säng ska kunna välja hur länge man vill sova, så som man kunde göra i Risen.

-Få hp genom att dricka vatten från tunnor som i Risen.

Annars tyckte jag det var helt okej. Nästan över förväntan. Tänkte på några mer grejer när jag lirade som var lite konstigt, men kommer inte på något mer nu. De här var de jag störde mig mest på.

KoP
Medlem

Riktigt roligt. Märkte inte av några buggar i 360 demot. Det enda jag noterade var ett fel i textningen gentemot vad som sas. Blir köp!

Medlem

Märkte inte av några buggar fungerade perfekt! GIVET köp för mig, enda jag kan klaga på demot va väll sidequesterna va lite mesiga trodde det skulle vara mera action questen i demot. Men det va grymt i grottan sista delen med skeleten etc me like!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Verkligen inget för mig, stela animationer, tråkig värld, klumpiga rörelser/stridssystem :/
Kan testa det senare när det är patchat och billigt, men inget jag överväger till release iaf.

Medlem

Kunde inte få igång demot. Startar det, det händer nada. Finns som en process i aktivitetshanteraren, men den gör inget. Prövat med att köra som admin osv men hjälpte inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Quake-konnässsör

Tycker att Gothic serien har för det mesta alltid haft problem med kontrolleran. Men det är väl en av de bästa, fortfarande tycker jag att mus accelerationen är lite för snabb, den skulle kunna vara lite mera smooth. Men något som de brukar lyckas med så är det miljöerna. Tycker de har lyckats i detta, vad man kan se ifrån demot.

Själv har jag inte haft något problem med demot, men fps är väl lite lägre än vad jag ville. Dags och uppdatera grafikkortet antar jag.... igen.

Men hoppas ni alla får igång demot. gl hf

Medlem

Fick igång demot nu och spelat ut det. (Fråga mig inte vad som var fel, jag prövade att installera utan att bocka i DX, PhysX och VC under installtionen och då gick det igång.)

Verkar vara ett bra spel faktiskt, även om det tog ett tag att vänja sig vid stridssystemet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inga bugar. inte lika bra som 1-2 men helt ok, ser riktigt bra ut kan inte direkt klaga på det.....

12
Skriv svar