EA återgäldar APB-köpare
Jag frågade efter Medal of Honor
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Själv förbokade jag mitt och flickvännens exemplar från APBs egna hemsida. Slänger iväg ett mail till EA och hoppas på det bästa.
I övrigt tycker jag spelet var helt otroligt kul en period. Jag, en australiensare och en tysk träffade varande under något random uppdrag och satt till slut på vent varje dag tills vi tröttnade på matchmakingen och utvecklarnas brist på lyhördhet.
Tysken var så satans rolig med sina "CHEATS! HE HACKS! I KNOW IT!"-utbrott... Usch vad jag saknar dem.
"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez
Köpte själv mitt exemplar på direct2drive ganska fort efter släppet, nötade stenhårt i 3 dagar och sen inte mer :p.
Hursom, jag fick valfritt spel från EA store som kompensation. Fick visa min transaction sida på screen sharing via deras live-chat.
Fick ett stk Bad Company 2 till tjejen
Har fysisk kopia varken ny inköpt eller krav på kvitto fick välja ett spel själv ur sortimentet. Kan ha varit något med att jag hade typ 3 månaders värde av RTW poäng på mitt konto vet inte om de kan eller kolla om det stämde men de verkade inte bry sig. Jag tänkte chansa och det gick igenom.
Jag har inte scannat in något kvitto jag gav dom min cd nyckel och login namn för APB. De visste att min kopia inte var från EA eller från Steam men som sagt fick jag välja ett spel ändå.
Jag valde Dragon Age Digital Deluxe eller CE dock fick jag tillgång till den franska versionen så de får fixa det på EAs server.
Hahaha, fyfan vilka sneaky jävlar. Denna lösningen tjänar ju EA som fan på. Dom behåller era pengar för ett fullpris-spel, och låter er få en digital kopia av något annat av deras spel (Inga direkta kostnader för dom, och dom förlorar bara en bråkdel av möjliga kunder på sikt).
Känn er blåsta.
Känn er blåsta.
Så du tycker dom borde ha skitit i kompensera alls som dom flesta andra bolag gör när något går åt helvete? Blåsta blev dom när dom köpte ett värdelöst spel som APB, bra att dom får byte mot nåt annat. Vilket inte är självklart idag.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
FU EA....
Hello,
Thank you for contacting back to Electronic Arts regarding APB.
We can certainly understand the frustration you have experienced over the recent closure of the APB servers. We, alongside you, were saddened to learn of these recent developments.
We at EA have worked to provide a working resolution for customers who recently purchased APB, either through the EA Store or a Third-Party Retailer.
As with all offerings, however, there is a limit to the length of time these compensatory offerings can be provided. In this case, we must limit the offer to purchases within 60 days of the game's closure date. As your purchase did occur before 7/15/10, we will be unable to provide further compensation in this regard.
Please understand that we do value you as a customer and as a show of our appreciation, we would like to provide you with a coupon good towards 20$ off a future purchase from the EA Online Store.
(EA Store $20 off Coupon - enfjantkod)
To use your code please visit the EA Online Store at http://eastore.ea.com and enter the code in the "Promotional" field at check-out.
Once again, thank you for your continued support.
Regards!
Pansy
Electronic Arts Online Support.
Hello,
Thank you for writing back to Electronic Arts customer support.
I understand your frustration over this issue but there are a few things to remember. Real Time Worlds was the owner of the servers for this game, as well as the owner to the rights of the game as well, EA is simply trying to help out its customers through goodwill as we have no responsibility to refund or issue free games to customers for something out of our control.
If there is anything else we can help you with please let us know.
Thank you
Koden funkade inte, så jag fick en ny.. på 20% istället? Som för övrigt inte heller funkade. Hade tänkt lägga den på en Dragon Age 2 pre-order.
Man blir ju lite upprörd, man kompenserar ju sina kunder för att man inser att man har ett ansvar. Men om man gör det, då kan man ju inte helt plötsligt välja bort vissa delar av sina kunder, tex dem som köpte spelet de första 16 dagarna efter release.
Mycket dåligt agerat av EA.
Jag har haft det lite svårt med cdon.se eftersom det var där jag beställde mitt APB. Dessvärre var detta ju i juli så först säger dom att jag inte får något. Men vet ni vad? Jag hävdade reklamations rätten och det verkade fungera. Eftersom eran produkt har upphört att fungera så har ni rätt att reklamera produkten. Fick mail av cdon
"Då vi inte kan erbjuda er något nytt spel så kan vi endast hjälpa er med att häva köpet så att ni får tillbaka pengarna.
Vänligen returnera spelet tillsammans med en kopia av den tillhörande fakturan till adressen nedan.
”FRISVAR D”
CDON.COM
20494233
508 00 Borås
Detta är en gratisadress och ni behöver då inte betala något porto.
När vi har mottagit er retur så kommer vi att kontakta er i ett nytt ärende angående återbetalning.
Vi beklagar återigen det inträffade."
I win!
Jag fick följande svar från supporten, vad i ..? Har någon annan som köpt det på Steam lyckats?
Greetings again,
Thank you for replying to us.
Please be informed that EA has no relationship with the digital channel Steam. Our distribution of APB was limited to specific digital partners. You purchased your game from a retailer that has no relationship with EA for APB. EA has no obligation to provide compensation of any kind. However, if you feel you are entitled to a refund or other entitlement based on the terms and circumstances of your specific purchase, we suggest that you contact Steam retailer and/or your credit card company to determine if a refund, charge back and/or other relief is available.
Hope this information helps !
Thanks for your patience & co-operation !
If you find you need further assistance on this, or any other issue, please don’t hesitate to let us know. Wish you a great week ahead!