Robot
Fifa 11

Jag avskyr egentligen att göra recensioner som är rena jämförelser både av sina föregångare och konkurrenter, men här kommer det: Fifa 10 vs Fifa 11 (vs PES).

#fifa-11, #2010-fifa-world-cup-3, #ea-canada, #konami, #ea-sports, #fifa-10


Medlem
Fifa 11

"PES är alltså egentligen ingen konkurrent längre, inte på allvar."

Håller med om 2010, men PES 2011 demot var verkligen riktigt bra. Hoppas på mycket

För övrigt en bra recesion, bara att påpeka att FIFA 11 på PC är Fifa 10 på konsoller, så ingen passning på höger sticka och inget målvaktsläge. 5vs5 max Online också. Men det är det första Fifa spelet på länge som har den "nya" motorn.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker karriärläget är bättre än tidigare.lite hopblandning av allt från 10an till ett läge, där du väljer om du vill styra din gubbe eller hela laget.gick ju förvisso i be-a-pro i 10an att styra alla,men,,
klart bästa fotbollsspelet.mkt nytt i detaljerna som gör spelet så satans bra.9,5/10 i betyg.Inget spel kan få 10 då skulle det vara det ultimata spelet och alla har sina brister.
Som vanligt strulade EA serversen igår vid release för Europa.Men en andra update skedde på morgonen och allt var frid och fröjd på Liven.

Recensionen verkar antyda att man inte får spela matcherna i "Tränarläget", utan endast i "Spelande Tränade" och "Spelare"?

Det stämmer väl inte? "Spelande Tränare" samt "Spelare" kör man väl Be-A-Pro-style? Medans "Tränarläget" är som Manager Mode i FIFA 10 där man styr hela laget.

Medlem

Tycker AI:n i fifa 11 är helt retarded. Spelar man med sin virtual pro så är dina medspelare helt hemska! Hur ofta får en back för sig att dribbla in bland 4 motståndare? När han har massor med folk att passa till? Händer även vid varje avspark, min VP är forward, så jag sparkar igång spelet. Min medspelare tar bollen och rusar in bland motståndarna....... VARJE GÅNG!
För att din VP ska få en pass så måste du själv trycka på pass knappen för att det ska ske. Göra mål som VP är mer eller mindre omöjligt. Allt som oftast om du lyckats ta ledningen med 1-0 så runt 85:e minuten så lägger motståndarna upp ett mönster anfall och kvitterar.

Medlem
Skrivet av immix.eMp:

Tycker AI:n i fifa 11 är helt retarded. Spelar man med sin virtual pro så är dina medspelare helt hemska! Hur ofta får en back för sig att dribbla in bland 4 motståndare? När han har massor med folk att passa till? Händer även vid varje avspark, min VP är forward, så jag sparkar igång spelet. Min medspelare tar bollen och rusar in bland motståndarna....... VARJE GÅNG!
För att din VP ska få en pass så måste du själv trycka på pass knappen för att det ska ske. Göra mål som VP är mer eller mindre omöjligt. Allt som oftast om du lyckats ta ledningen med 1-0 så runt 85:e minuten så lägger motståndarna upp ett mönster anfall och kvitterar.

Då spelar vi olika spel.
Stor skillnad på AIn i högre svårighetsnivåer.
Om Ain inte passar dig utan att du måste trycka på passknappen beror det på att du oftast inte är i ett bra läge.
har fått många fina springbollar då jag sprungit i luckorna utan att pusha A.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av immix.eMp:

Tycker AI:n i fifa 11 är helt retarded. Spelar man med sin virtual pro så är dina medspelare helt hemska! Hur ofta får en back för sig att dribbla in bland 4 motståndare? När han har massor med folk att passa till? Händer även vid varje avspark, min VP är forward, så jag sparkar igång spelet. Min medspelare tar bollen och rusar in bland motståndarna....... VARJE GÅNG!
För att din VP ska få en pass så måste du själv trycka på pass knappen för att det ska ske. Göra mål som VP är mer eller mindre omöjligt. Allt som oftast om du lyckats ta ledningen med 1-0 så runt 85:e minuten så lägger motståndarna upp ett mönster anfall och kvitterar.

Då spelar vi olika spel.
Stor skillnad på AIn i högre svårighetsnivåer.
Om Ain inte passar dig utan att du måste trycka på passknappen beror det på att du oftast inte är i ett bra läge.
har fått många fina springbollar då jag sprungit i luckorna utan att pusha A.

Jo visst får man en pass då och då när man är i bra läge och tar en bra löpning. Men allt som oftast tar AIn bollen och springer in bland motståndarna. Man kan ju inte alltid vara spelbar vilket säger sig själv. Dom har gjort försvarande laget riktigt grymt, backarna verkar läsa spelet utan boll mycket mer osv... men spelfördelarna i lagen som ska kunna slå dom där passarna finns inte om man inte gör något själv =/

Medlem

Äntligen är detta något att ha på PC!

Medlem
Skrivet av pelson:

Recensionen verkar antyda att man inte får spela matcherna i "Tränarläget", utan endast i "Spelande Tränade" och "Spelare"?

Det stämmer väl inte? "Spelande Tränare" samt "Spelare" kör man väl Be-A-Pro-style? Medans "Tränarläget" är som Manager Mode i FIFA 10 där man styr hela laget.

Jag kör karriärläget "Tränarläget" och du spelar alla matcher, styr alla spelare, precis som be a gm i FIFA 10.
Recensenten verkar inte ens ha testat detta läge utan bara dömer ut det omedelbart av vad han läst av beskrivningen av jobbet.
Det handlar inte om en halvtaskig simulator, utan att man kan påverka sina medspelare, vilket du inte kan göra om du är ett vanligt be a pro- miffo...

Hade verkligen velat att recensionen tog upp vad det nu är som gör att man absolut hellre vill köra som spelande tränare, för det om något bör ju ses som budget-simulator på konsoll....skitrecension.
Spela spelet innan du skriver nästa gång.

Medlem

"PES är alltså egentligen ingen konkurrent längre, inte på allvar."

Alltså jag vet inte riktigt.
Jag har alltid varit en FIFA-fan, ända sedan jag var en liten pojk.
Efter att ha testat FIFA11-demot respektive PES-11 så måste jag erkänna att för första gången någonsin tycker jag att ett PES-spel är bättre.

Kan inte säga att FIFA11 är dåligt dock, det blir ett köp utav båda två !

Medlem

Jag måste säga att FIFA 11 är riktigt svårt för en som inte har lirat ett Fifaspel sedan Fifa 2003. Men jag blir bättre för varje match som jag spelar

Medlem
Citat:

Men hur någon kan få för sig att vilja stå i mål i ett fotbollsspel är för mig ett mysterium.

Tja jag vet inte, är man målvakt så kanske det inte är så konstigt att man självmant väljer det. Jag förstår att alla inte gillar läget men å andra sidan så vill ju folk generellt sett inte stå i mål i verkligheten heller.

Sen är vi några tokstollar som gillar sånt, tycker det är bra att det läget finns för oss stollar som finner nöje i det. Det är ju inte direkt så att det förstör för resten av spelandet, bara att låta bli att spela det läget.
Så att lägga en sån funktion på minussidan känns ju snarare fördomsfullt än att det faktiskt är ett riktigt minus till spelet.

Medlem

Den här recensionen (och givetvis de efterföljande kommentarerna) kom lägligt... Kilade in på Elgiganten för att köpa F1 2010, men de hade slut! VILLE verkligen ha ett spel inför helgen, så då bidde det FIFA 11 och då kanske man inte gjort ett alltför stort misstag då

Bör ju tillägga att jag inte kört FIFA serien sedan... tjaaa, 2004 kanske.


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

bara jag som upplever sämre fps när man spelar som be a pro?, alltså närmare kameravinkel, på ps3

Medlem

En sak som jag har sett att alla recensenter har missat är en ny sak som är tillagt i Fifa 11 , och det är att inne på inställningar kan man sätta på så att domarna blåser för hands! Detta är ett alternativ som man kan stänga av eller ha på i alla situationer eller att man har det på men domaren dömer inte för hands i straffområdet! Jag tycker att detta är en stort steg fram mot en mer "verklig fotboll"!

Såklart folk tycker det är irriterande men regler är regler , inte sant ;)? Så stor cred till EA att dom infört detta, mycket omtyckt, och nu blir man till och med förvånad när man får en straff emot sig o man undrar va fan har nu hnt , men ja den tog på handen/armen ;)!

Medlem

Tycker det är synd att hands finns med som regelbrott längre, saknar det från typ fifa 06 eller vilket det va. Och att man inte får göra 6 byten i en träningsmatch...
Annars ett fantastiskt spel och klart bättre än PES

FM-guru
F.d. Sisyr

Läste för ett tag sen att FIFA 11 skulle komma till PC också, hade jag fel?

Medlem

Hur ett lag som gick till final i Champions League, som vinner sin egen liga och sin nations cup, får flera spelare uttagna till "världslaget" under fotbolls-VM INTE kan ha 5/5 stjärnor finner jag skrattretande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag skulle gärna vilja ha champions lig cupen i karriär läget i fifa 12

Medlem

PS 3 /Fifa 11, Jag har testat spelet. Jag tycker det är bra med alla rörliga så bra spelare men inte så mycket djupt. Priset är bra. det kan inte hjälp ge ändra så utvecklig håller sig bättre för fotboll på spel inte så 100% olika typ spel på fotboll. Jag hoppas det kommer någon år blir bättre en av dem populär.

1
Skriv svar