Robot
Kinect

Ditt vardagsrum kommer aldrig bli sig likt. Bokstavligt talat. Upp ur soffan och visa att man kan ha nytta av kroppen. Men var beredd på att Kinect kan kräva att du rör dig genom att möblera om.

#microsoft, #dance-central, #lionhead, #milo, #kinect-adventures, #kinectimals, #kinect-joyride, #halo-combat-evolved, #your-shape-fitness-evolved


Medlem
Kinect

mmmmm låter som en väldigt dyr eye toy, gissar på att detta komma bli en flopp


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Vill nästan köpa Kinect bara för att ge lejonet stryk.

MFC
Medlem

1500 spänn för en webbkamera o ett spel?

hm...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Not interested at all...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tror att min treåriga dotter hade älskat Kintecanimals, men för 2100:- skulle jag kunna få 2100 st riktiga katter så det känns inte så aktuellt!

Medlem

Nej tack....

@jompadoddle den kostar 1500 kr.

Medlem

Nä, fy fan.
- Möblera om
- Frustreras över full pekare
- Inga spel
- Dyr
- Omständig

Dessutom kommer spel förmodligen, precis som det skrevs i recensionen, att stödja Kinect för att de kan, inte för att höja spelupplevelsen. JAg sitter MYCKET hellre med en kontroll i näven än skuttar omkring. Sätter jag mig vid min konsol vill jag slappa och ta det lugnt. Vill jag fara omkring och röra på mig, gör jag det när jag tränar...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Så ist för att gå till ett gym och verkligen träna, bli svettig och bränna kalorier så ska jag stå i vardagsrummet vid min SPELkonsol och veva med armarna? Ha! Inte en chans! Har viftat runt tillräckligt med Wii, men den kräver iaf inte att man ska möblera om hela sitt vardagsrum.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nej tack....

@jompadoddle den kostar 1500 kr.

Fast har räkna nog kinect + spelet för 2100, nu kostar inte aminals spelet 600 men det är ca priset för xbox spel.

Medlem

Hur känslig är den i dåliga ljusförhållanden med en lampa i bakgrunden? Infraröda kameran till trots känns det som att den kommer kräva rätt jämn belysning och att man inte har en lampa bakom sig eller andra ljuskällor som stör. Att kräva att vardagsrummet är 5 meter djupt låter inte särskilt användarvänligt då jag gissar på att de flesta har sin soffa närmare tv:n, om man bortser från de som äger 50+ tum tv eller projektor...

Medlem

haha snacka om överdrivet nu ska alla härma wii med armviftandet,, nejtack sånt är kul i 5min sen tröttnar man på skiten. Lär knappast slå igenom.

Medlem

För oss som har studentlya känns inte Kinect som ett alternativ. Synd, för jag tycker den har potential om det nu bara kommer nåt vettigt spel.

Medlem

Kommer att sälja som smör, med garanti!
Dock så bör man komma ihåg att Kinect INTE konkurrerar med vanliga handkontroller (hardcore) utan fokuserar på party och casuals.
Tror nog Kinect kan bli kul givet rätt förutsättningar, och (Halo) Fitness evolved blir nog ett givet köp (iaf för tjejen). Synd bara att de "riktiga" hardcore-spelen dröjer några månader...
Men å andra sidan kommer de kräva bättre mjukvara och skickligare spelutvecklare för att fungera, så det är förståeligt.

Medlem

jag har själv jobbat med liknande teknik som kinect, o det känns bara vääääldigt konstigt och navigera runt i menyer, göra olika saker med armarna o mer lr mindre 'haila' framför tvn.

visst jag tror kinect har bättre hårdvara än det vi fick använda, men våga inte ha fönster i närheten, för solen kan få kameran att gå bananas! undrar om kinect kameran kan bli störd av olika klädmaterial, hmmm.

Inaktiv

Nej! Handkontroll!

Medlem

Har Wii redan

Medlem

Jag citerar ur recensionen:
"Men när jag spelar spel som kräver reflexer eller snabba rörelser funkar det helt enkelt inte, eftersom varje rörelse fördröjs markant på skärmen. Det här är den enda riktigt stora bristen jag hittat..."

Jag kommenterar:
Microsoft sitter och utvecklar sin rörelsekänsliga kontroll som ska vara så revolutionerande.

1500 spänn vill de att vi ska betala för att få någonting som har "markant fördröjning". Jag trodde själv att Kinect skulle bli en flopp redan när det kallades Project Natal (som förövrigt låter mycket tuffare) just på grund av anledningar som detta.

Att de lyckats med precisionen och igenkänningen av personer är ju imponerande men samtidigt så tycker jag att allting fallerar när jag läser "fördröjning".

Jag hade spel som verkar vara i klass med det som finns till Kinect nu redan när jag skaffade min första webbkamera (5 år sen? 10?)
Jag är inte imponerad och handkontrollen kommer vara min bäste vän ett tag till

(Ber om ursäkt om jag grillade lite för hårt, skönt att få avreagera sig lite )

Inaktiv
Skrivet av Vippe:

Jag citerar ur recensionen:
"Men när jag spelar spel som kräver reflexer eller snabba rörelser funkar det helt enkelt inte, eftersom varje rörelse fördröjs markant på skärmen. Det här är den enda riktigt stora bristen jag hittat..."

Jag kommenterar:
Microsoft sitter och utvecklar sin rörelsekänsliga kontroll som ska vara så revolutionerande.

1500 spänn vill de att vi ska betala för att få någonting som har "markant fördröjning". Jag trodde själv att Kinect skulle bli en flopp redan när det kallades Project Natal (som förövrigt låter mycket tuffare) just på grund av anledningar som detta.

Att de lyckats med precisionen och igenkänningen av personer är ju imponerande men samtidigt så tycker jag att allting fallerar när jag läser "fördröjning".

Jag hade spel som verkar vara i klass med det som finns till Kinect nu redan när jag skaffade min första webbkamera (5 år sen? 10?)
Jag är inte imponerad och handkontrollen kommer vara min bäste vän ett tag till

(Ber om ursäkt om jag grillade lite för hårt, skönt att få avreagera sig lite )

Jag säger som Zero Punctuation säger när han kommenterar Wii's kontroll, som gamer vill man vara inne i spelet MEN man vill även göra det med så liten ansträngning som möjligt.
När det kommer ett strategispel som du styr med tanken och kan göra 10 actions samtidigt då kan jag släppa min kontroll, mus, tangentbord. Men att stå och flaxa som en idiot i vardagsrummet för att spela ett spel? Nej knappast, gillade Wii sports men inget mer. Metroid var fan en flopp för min del, men Zelda var en höjdare. Varför? Jo eftersom att jag behövde inte hoppa runt i rummet och sikta på TV:n hela tiden!
Jag kommer prova kinekt någongång säkert, och PS move, men det är inget jag kommer skaffa själv.

Medlem

Fattar ni inte vilken stor grej detta är!!!! Kinect kommer att äga sönder allt! Speciellt PSMove!! PlayStation släng dig i väggen, Xbox härskar över spelvärlden!

Medlem
Skrivet av jukasj:

Fattar ni inte vilken stor grej detta är!!!! Kinect kommer att äga sönder allt! Speciellt PSMove!! PlayStation släng dig i väggen, Xbox härskar över spelvärlden!

Jaha..

Medlem

Jag har en fråga om Kinect Sports... finns det något karriärsläge i det? Eller kanske någon funktion som gör att man kan skapa egna turneringar/cuper? Det var jag saknade på Wii sports, att man bara spelade massa quick play matcher hela tiden...

Medlem
Skrivet av Ettbjurn:
Skrivet av jukasj:

Fattar ni inte vilken stor grej detta är!!!! Kinect kommer att äga sönder allt! Speciellt PSMove!! PlayStation släng dig i väggen, Xbox härskar över spelvärlden!

Jaha..

fail troll fail


signatur

woop woop

Medlem
Medlem

ge oss hardcore spel xP

Medlem

ge oss något riktigt blodigt spel! xP

Medlem

Kommer Microsoft fixa fördröjningen? För jag menar om ex. Forza 4 kommer ha Kinect-stöd kommer nämnt problem vara mördande.

Medlem
Skrivet av Oliveeer:

Kommer Microsoft fixa fördröjningen? För jag menar om ex. Forza 4 kommer ha Kinect-stöd kommer nämnt problem vara mördande.

Vem vill spela Forza med Kinect?
Läs om bilspelet som recenseras, med det sagt så finns det inte en chans att Forza kommer bli bättre.

Medlem
Skrivet av G M R:
Skrivet av Oliveeer:

Kommer Microsoft fixa fördröjningen? För jag menar om ex. Forza 4 kommer ha Kinect-stöd kommer nämnt problem vara mördande.

Vem vill spela Forza med Kinect?
Läs om bilspelet som recenseras, med det sagt så finns det inte en chans att Forza kommer bli bättre.

Nej precis, det kommer ju vara omöjligt att köra med den precision som en mer realistisk racingsimulator kräver. Och vad jag vet kommer Forza 4 stödja Kinect, vilket får en att börja undra!

Inaktiv

man kan få ett wii för halva priset .. men orka flänga omkring när det räcker om man rör på tummarna

12
Skriv svar