Inaktiv

microsoft har gjort en "virtual boy" .. megaflopp ..

Medlem

För sent för denna konsol och för dyrt. De borde lansera till nästa konsol istället.

Medlem

Efter en hård arbetsdag har jag inte lust att spela lufttennis.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Har då inte ens plats för den om jag så skulle vilja ha en.

Medlem

Den kommer säkert sälja som smör pga all reklam, men den kommer säkert stå o samla damm bara efter en vecka hos dom flesta.

Medlem

vänta här nu 1100 eller nått kostar den på webhallen när jag titta nyss. MED spel stog det.. Sen så skulle jag vilja säga OK spelet som följer med är väl inte kanske något vi vill ha direkt. Dock så jag personligen ser framm imot framtiden för kinect. Och jag kommer nog köpa kinect och fitness evolved, Tror skulle passa mig perfekt när jag inte orkar träna av mig ölen som har laggt sig på min mage på gymmet då och då ^^ + alla tänker bara på skälva spel hit spel dit.. har aldrig testat eye toy vet inte ens vad en sån gick eller vad den kostar i nuläget. Det jag dock vet är att jag välkomnar med öppna armar att man kommer kunna styra 360n me kroppen istället för ha dosa framme hela tiden,. speciellt när man ska checka på filmer bläddra bland massa grejor etc.

Inaktiv

Kinect kommer antagligen att medföra en hel del buller med alla hoppspel. Snart får vi nog läsa om grannar och föräldrar som fått nog. Har man betonggolv är det inga problem, men det är ju inte alla som har.

Medlem

Tycker de flesta här är på tok för negativa.
Tycker den verkar vara "cool", säkert kul som partyspel och för ungar etc, och sedan även som komplement
till handkontroll när spelen stöder detta, tex i flyg/bilspel kunna köra med kontrollen och kolla runt i cockpit med huvudet.

Köper hursomhelst en till 3-åringen nu i jul, då kan man ju själv passa på att ge tigern lite stryk!:)

Sedan tycker jag priset inte är någonting att gå i taket över heller. 1500 kr är inte speciellt mycket pengar,
det är väl i princip drygt 2 st spel..

Man får trots allt lite hårdvara och några (skit)spel för dessa pengar, tycker priset är försvarbart.

Inaktiv

Som jag ser det är det enda viktiga ordet i denna recension

Fördröjning.

Faller ju hela konceptet för en spelare som jag. Men spel som animals och barn spel kommer väl funka ändå

Medlem

Jag blir inte det minsta förvånad ifall nästa generation övergår till den här typen av kontroll mer.

Inaktiv
Skrivet av riktigninja:

man kan få ett wii för halva priset .. men orka flänga omkring när det räcker om man rör på tummarna

Var hittar du Wii för 700 kronor ?
Nypris på Wii är fortfarande dryga 2000 kronor, och ställen som Gamestop och Game säljer knappast begagnade Wii för endast 700 kronor.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Har sett folk testa kinect på youtube och andra siter. Många av dom är faktiskt riktigt förvånade över hur bra respons det endå är. Och tittar man efter så tycker jag nog att det verkar fungera hyffsat. Jag tror att man kan känna av en fördröjning mer om man stirrar på sin egen avatar istället för vad som händer runt omkring en på skärmen.
Om nu tex Dance Central är så bra som folk säger, och de betyg det har fått, så borde ju fördröjningen inte vara så hemskt.

Jag får mitt snart, eller rättare sagt mina barn Ser fram emot den. Tror den kommer ge många roliga timmar.

Man får ta det för vad det är. Att döma ut Kinect innan man ens själv provat är ju lite konstigt. Är väl coolt att spelbranchen prövar nya saker. Tror inte heller att de har floppat, med tanke på vilket företaget är, hur mkt stålar de lagt ned i projektet och hur länge de arbetat på det. Om det vore ens i närheten av potentiell flopp hade inte M$ lanserat det.

Trevlig helg.

Medlem

1500?

Nei tack

Medlem

Fördröjningen är märkbar i t ex pingisspelet, men som sagt så funkar det ändå helt okej i vissa spel, som Kinectimals (nej, man kan inte spöa lejonet! ). Så jag är ändå försiktigt optimistisk och hoppas att det kommer spel som utnyttjar kontrollens möjligheter bättre. Dansspelet, vad det nu heter (vi fick inte det för test, men jag har provat tidigare) funkar faktiskt skitbra, och är bra mycket roligare än t ex en dansmatta. Så som sagt, försiktig optimism är min inställning, trots att jag kanske inte låter så positiv till Kinect just nu.

Medlem

Det enda som skulle locka mig vore att använda den som fjärrkontroll när man ser filmer. Men en 1500kr fjärrkontroll? Njae.
När det kommer till spel så vill jag hellre ha en handkontroll som kan ge mig lite feedback i form av vibrationer och dylikt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

" Men i skrivande stund är spelutbudet minst sagt tunt, och om du inte gillar att poppa ballonger med händerna eller klappa gulliga katter så kan du helt enkelt låta bli att öppna Kinect-lådan i några månader tills någon släpper något värt att spela. "

Säg nånting som släpps i spelhårdvara som har massvis med spel på släppdatumet ?

Hur många spel släpptes samtidigt som Move till exempel ?

och vet inte hur du kollar igenom spel som släpps, men av dom spel som släpps samtidigt som Kinect är inte bara klappa katter och poppa ballonger,

du verkar inte ha nån större koll, för det släpps ett figthingspel samma dag,
Fighters uncaged. Ett sonic spel, 3 stycken dans spel, medmera ,
och det är ju inte bara poppa ballonger och klappa katter precis, och ni provar bara 5 spel. det släpps ju minst 10 spel samma dag.

Dessutom är det rätt så underligt det här med fördröjningen, för om ni inte märkt det så är det ingen fördröjning när man ska scanna in sin kropp, alla moves man gör där följer din kropp bra.

Det kommer mycket troligt vara såsom det är på Wii och även Move,
spel som har fördröjningar är sämre optimerade, och andra spel är bättre.
Så fördröjningarna är nog inte Kinects fel, utan mer spelens.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Lite surt för dom som sitter o lirar på sin dataskärm istället.. dom sitter väll typ 30cm-2ifrån skärmen så då lär väll Kinect saken inte kunna registrera en? hade KANSKE tänkt o skaffa nått sånt, fan va coolt om det där med Milo hade funkat liksom..http://www.youtube.com/watch?v=CPIbGnBQcJY . Man kan, göra saker.. med den lilla pojken om han vore så smart liksom? Då är det LÄTT värt att köpa skiten.. " giggles "

Medlem

Nej, kör du med datorskärm är det nog kört. Kinect kräver MINST två meter tom yta framför sensorn, helst tre-fyra, plus att man ska kunna röra sig i sidled och hoppa också.

Medlem

Roligt tycker jag när de visade Kinect tillsammans med Forza: "Man kan titta i sidled genom att vrida huvudet". Problemet som jag ser det är väl att man fan vrider just huvudet från teven? Haha. Det är för mycket gimmick med denna "kontroller".


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Jag säger som Zero Punctuation säger när han kommenterar Wii's kontroll, som gamer vill man vara inne i spelet MEN man vill även göra det med så liten ansträngning som möjligt. Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

Medlem

Fick mitt kinect 17/11/2010 och jag är väldigt nöjd


signatur

biltemakörv

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

(FZ krånglar)

12
Skriv svar