Omfattande frälsning på väg till Fallout: New Vegas

Robot
Medlem
Omfattande frälsning på väg till Fallout: New Vegas

Awesome! Då kanske jag äntligen kan skicka mina ghouls till månen!

Medlem

Är det så att någon *hrm Hampus hrm* har gått och sett ett kilo mjöl aldeles nyligen måntro?

Medlem

Smilgroparna steg till skyarna när man läste denna nyhet, dels för uppdateringen och dels för inpsirationen a la grotesco

Medlem

Det lustiga med New Vegas är att det verkar vara väldigt systemspecifikt när det gäller buggar - eller också kanske det handlar om ren (o)tur. Jag har spelat ungefär 35 timmar, och har stött på totalt två buggar; en NPC vars script bröt ihop och en krasch ut i Windows som dyker upp någon gång då och då. Andra verkar snubbla över buggar mest hela tiden!

Avstängd

Det värsta är ju när skiten fryser, då blir jag riktigt less...
Hoppas att detta fixar allt sånt, att det ska flyta på bättre. Sen hoppas jag de fortsätter med patchar, för goty-versionen förra året(?) var totalt ospelbar och de brydde sig inte det minsta

EDIT:
@Stephan, jag tror att det är mest 360 samt PS3n som lider av detta. när jag spelade på PCn var det aldrig några problem.

Medlem

kör på pc, det har krashat 2 gånger, första gången efter ca 10 timmar spel tid
sen har jag stött ett antal fiender som hamnat under geometrin. kanske tre. samma bug fanns i oblivion.

Medlem

Jag mötte faktiskt bara på två buggar under hela spelet. Vilket var att två NPCer som avslutade ett par quests stog på helt urballade ställen som toppen på tornet i vegas.. Men fick det fixat med fallout wikin, fanns bra lösningar på alla buggar där typ

Medlem

De suraste är utan tvekan alla CTD:s. Jag har några quests som inte blir slutförda.. men det kan jag leva med. Men det eviga F5 tryckandet är jävligt irriterande. Det verkar dessutom som om antalet CTD:s blir värre ju mer uppdrag du gjort. Det kan vara något med de dynamiska fienderna som ballar ur.
På andra plats är att NPC:erna fastnar titt som tätt. Speciellt i hotellen i Vegas. Men det går som sagt att lösa med konsollkommando.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Korrupta sparfiler fick mig att förlora sex timmar speltid. "Come fly with we", och diverse uppdrag i Vault 3 förstörde mina saves, går inte tillbaka till dessa två innan patchen är släppt. Några CTD's har jag fått men, det kan jag leva med..

Medlem

a little bit to late...

Inaktiv

Jag har inte stött på så många buggar. Dock misslyckades huvuduppdraget då jag gjorde ett sidouppdrag, vilket förstörde rätt mycket.

Medlem

Har inte haft några problem med "Come fly with me..." (kör dock på PC) eller något annat heller för den delen. Ibland kan mina "kompanjoner" försvinna och det händer att Boone (bara stött på problemet med honom) bara får för sig att springa iväg och kommer inte tillbaka förs en man går igenom en loadzone... Roligt att se honom kuta på så in i helvete dock.

Medlem

har inte haft några större problem förutom att alla companions titt som tätt får för sig att stå på ett ställe i resten av sitt liv... men oftast dyker dom upp igen efter att man har spelat nån halvtimme.


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Medlem

hmmm en patch...som ska fixa en massa bugs? wow, visste inte att det skulle hända....man uuuuuuuuundrar....varför gjorde de inte det med fallout 3 eller oblivion!? aja, gissar på att new vegas kommer vara fortfarande buggigt som fan efter patchen.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Inaktiv

lagg som gör det ospelbart oavsett inställningar .. fallout 3 flyter på klockrent utan antydan till framedrops .. med alla inställningar på max .. i 1920*1080 ..

Medlem

Jag är väl inne på 30+ timmar och har bara stött på en enda nätt liten bugg (PCversionen).

"Då får du... efterbörd!"

Medlem
Skrivet av riktigninja:

lagg som gör det ospelbart oavsett inställningar .. fallout 3 flyter på klockrent utan antydan till framedrops .. med alla inställningar på max .. i 1920*1080 ..

Psst! Ladda ner den här så kommer allt bli mycket bättre

Kommer få ditt spel att springa lika snabbt som trean gjorde!

http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=34778

Medlem

Detta är precis exakt varför jag väntar en stund med att lira New Vegas. Detta, och för att ge moddarna en chans att få lite saker utslätade också.

Vanilla tenderar att suga (jämfört med moddad perfektion), och opatchat vanilla tenderar att sabba inlevelsen med småbuggar samt krasha lite här och där.

Medlem

Halleluleja!!

Medlem

Hahahahaha! Bästa nyhetsartikeln hittils! Tummen upp, Hampus (även om jag tvärvägrar att anväda Facebook-gilla) !

Medlem

Har bara kraschat 2 gånger för mig på pc. Och ibland när jag skjuter ngn så hänger sig tangenterna i nån sekund efter, men det är inte så ofta. Annars tycker jag det buggar fruktansvärt lite. Nästan inget alls jag är en nöjd ägare

Medlem

Gör mig gott att vi har lite Grotesco-fans på sajten!

I love you too!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Detta är precis exakt varför jag väntar en stund med att lira New Vegas. Detta, och för att ge moddarna en chans att få lite saker utslätade också. Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar