Första bilderna på nya Operation Flashpoint

Medlem

De ljög med Dragon rising, de ljög med F1 2010, de lär blåljuga om detta också, nej, faller inte för det igen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nu snackar vi titeln "Bildretuscherare" tycker jag. zzzz


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Nu har Arma tagit över namnet. Låt Ofp vila i frid med någon sorts värdighet kvar.

Precis. Codemasters har aldrig haft nåt annat än namnet. Inte viljan, inte visionen, och definitivt inte kompetensen som finns hos Bohemia.

Codemasters uppförande är verkligen ett skolboksexempel på hur man mjölkar pengar från idioter enbart genom att använda sig av ett känt namn. Och nu försöker de upprepa samma trick.

Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av Wartex:

FMV-trailers är för utvecklare som inte bryr sig om sina spel tillräckligt för att kosta på sig datorgjorda sådana... det är bara vad jag har fått för mig i alla fall.

Säger bara Westwood

Jo, det är sant. Men på den tiden var 3D-grafiken så skrattretande ful att de inte hade något direkt val. I många mellansekvenser var det ju samtidigt 90% datoranimerat med greenscreenade skådespelare.

Sen i deras (eller ja, EAs) nyare spel så har de troligen behållit FMV-sekvenserna för att det blev så kult att alla fans skulle skrika om de togs bort.

Medlem

När jag kikade på trailern fick jag Generation Kill-vibbar bara av låten. Gissar på att pojkarna på Codemasters inspirerades

Medlem
Skrivet av goldmund:

Spelet verkar ha fått hyfsat betyg, men ändå tycker folk att det inte är bra.
Vad är det som är dåligt med spelet?
har dock inte spelat det själv, men vill veta innan jag sätter tänderna på spelet.

Det skulle gå snabbare att svara om du frågade vad som var bra med Dragon Rising.

*AI som är bland det sämsta som någonsin skådats.
*Radial-meny för att beordra runt sina gubbar som kanske fungerade på konsol (vet inte eftersom jag inte provat), men den var bara i vägen på PC.
*Krävde ingen CD-key för multiplayer, vilket betyder att alla som piratade spelet kunde spela online
*Fullkomligt trasig multiplayer. Man hade tur om det fungerade alls.
*Forummoderatorerna på officiella forumet raderade trådar och bannade användare som sade att någonting var fel med produkten
*Efter två månader försvann all officiell support för spelet, inklusive patchar
*De lyckades knappt patcha någonting allt till spelet. Ingenting som var speciellt viktigt i alla fall
*Entity-limit på 63+spelaren, vilket betyder max 63 editorplacerade saker (dvs inte mer än 63 soldater, fordon och föremål SAMMANLAGT på en bana samtidigt)
*Trots att spelet skulle vara så kallat "öppet" eller "free roam" var det en korridorshooter. En korridorshooter på en enorm ö. Snacka om att skrota den potential som fanns.
*Codemasters lovade dedikerade servrar. Vi fick inte ens fungerande klientservrar. Dedikerade såg vi aldrig skymten av.

Summa sumarum: Spelet sålde skitdåligt till PC och var en ruskigt trasig portning. 99/100 personer som spelade det på PC hatade det och var missnöjda med vad som leverades. Då konsolspelare inte verkar ha hälften så hög standard som PC-spelare vad gäller taktiska shooters så sålde det bra där (men jag skulle fortfarande hävda att det är ett fullkomligt trasigt skitspel).

Oavsett vilket, köp det inte. Codemasters förtjänar inte någons pengar som de blåljuger och bajsar sina kunder i ansiktet. Dragon Rising och F1 2010 är praktexempel på varför Conmasters ska bojkottas.

Medlem

Med Johnny Cash sjungandes i bakgrunden blir allt dåligt genast awesome!

Folk med vapen, kan bli hur bra som helst, som förra gången?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ish
Medlem

Detta kommer suga mer än dragon rising.
Ingen online PvP, endast coop. Hur fan tänkte dem då?
De har verkligen lyckats ta allt som OFP var och gjort precis tvärt om.
Namnet är liksom inte synonymt med det ursprungliga innehållet som det var. Med Red River, går dem ännu längre ifrån originalet.

ArmA behöver kokurans, och de hade det titelnamnet för det, så gör det skräpet som blev Dragon Rising. De har slutat patcha det ffs.. Efter typ ett år?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Haha vilka bullshit bilder, kommer bli samma skit som Dragon Rising igen. Ångrar verkligen att jag köpte det även fast jag bara gav 5€ för det.

Medlem
Skrivet av Ish:

Detta kommer suga mer än dragon rising.
Ingen online PvP, endast coop. Hur fan tänkte dem då?
De har verkligen lyckats ta allt som OFP var och gjort precis tvärt om.
Namnet är liksom inte synonymt med det ursprungliga innehållet som det var. Med Red River, går dem ännu längre ifrån originalet.

ArmA behöver kokurans, och de hade det titelnamnet för det, så gör det skräpet som blev Dragon Rising. De har slutat patcha det ffs.. Efter typ ett år?

Inte ens ett halvår ca 4 månader faktist!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Inte ens ett halvår ca 4 månader faktist!

Inte bara det, de fixade inte ens alla de saker de sa att de skulle fixa...

Det är spel som opf:dr som får folk att pirata skiten, då kan man öla för de 500-700kr nya spel kostar beroende på maskin.


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av sultan:
Skrivet av Tommy_h:

Inte ens ett halvår ca 4 månader faktist!

Inte bara det, de fixade inte ens alla de saker de sa att de skulle fixa...

Det är spel som opf:dr som får folk att pirata skiten, då kan man öla för de 500-700kr nya spel kostar beroende på maskin.

Varför pirata ett dåligt spel?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Varför pirata ett dåligt spel?

Lol sant, men ska nog förtydliga mig Pirata innan man köper något så man vet om det faktiskt är något man vill stödja
Så blir man inte lurad av fula lögner igen ^^


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av sultan:

Lol sant, men ska nog förtydliga mig Pirata innan man köper något så man vet om det faktiskt är något man vill stödja
Så blir man inte lurad av fula lögner igen ^^

På 90-talet fanns det shareware, och då fick man spela igenom en tredjedel av spelet innan man bestämde sig för om det var något att ha eller inte. Storspel som Doom och Quake fick jättespridning och blev extremt populära enligt denna marknadsföringsmodell.

Idag däremot har man att välja på att antingen pirata spelet, eller lita på sidor som FZ (som ger äkta skit som OFP:DR maxbetyg) om man vill skaffa sig en uppfattning om hur spelet är. I undantagsfall kan man få testa ett sketet demo, som antingen kommer flera månader efter release, eller är nån form av techdemo som inte har mycket alls att göra med hur det egentliga spelet kommer bli.

Snacka om att det har blivit sämre konsumentupplysning för gamers. Allt på grund av rent dumdristig girighet från de stora spelföretagen.

Medlem
Skrivet av Forcie:

lita på sidor som FZ (som ger äkta skit som OFP:DR maxbetyg)

Detta var en nyhet för mig, köpte spelet direkt och brydde mig inte om recensioner faktiskt. Att någon kan ge detta fullpott med så mycket skitsnack/buggar/osv? wow...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Javisst, det är helt ofattbart. Här är recensionen:
http://www.fz.se/artiklar/20091009/operation-flashpoint-drago...

Missa heller inte FZ:s tama försvar av debaclet i kommentarstråden

Medlem
Skrivet av Forcie:

Javisst, det är helt ofattbart. Här är recensionen:
http://www.fz.se/artiklar/20091009/operation-flashpoint-drago...

Missa heller inte FZ:s tama försvar av debaclet i kommentarstråden

Lade precis märke till "bra AI" på plus sidan, för övrigt, var är alla kommentarerna till recensionen?

Hoho


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar