Telltale återupplivar King's Quest

Robot
Telltale återupplivar King's Quest

Sierras gamla äventyrsserie får nytt liv i episodiskt format.

#telltale-games, #sierra-entertainment, #kings-quest


Skribent
Telltale återupplivar King's Quest

Hur många serier ska telltale göra? Luktar storhetsvansinne... Klagar iofs inte så länge kvalitén kan hållas uppe.

Medlem

OHHHHHHHHHH! Sjuan ägde!!!!!!

Medlem

Hur mycket manpower har de hos telltale?!?!?!

Medlem

Galet, hoppas de lyckas bra. Vi snackar nostalgitripp av stora mått till barndomen med spel som dessa.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Flakmonkey

Bästa nyheten på länge

Medlem

Sierras spel skilde sig på en punkt från LucasArts och det var att man kunde dö. När man spelade dessa spel så dog man ständigt, spelade inte någon som helst roll om det rörde sig om ett spel som Larry eller ett spel som Space Quest, döden var ständigt närvarande men som tur var lyckades Sierra få en att hela tiden vilja fortsätta och även se de olika sätten att dö. Så när nu Telltale gör ett spel från detta företag så hoppas jag att de även ser till att ha med döden för annars saknas det något i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Psygnosis:

http://www.agdinteractive.com/games/games.html här finns oxå schyssta remakes

Tack för länken, Äger samtliga King´s Quest spel på pc (vissa delar har jag två av) och även en del på Atari men damn nu vart jag sugen. To Heir Is Human är en favorit, lätt att jag kommer dra ner den när den kommer (förhoppningsvis) denna månad=).

Skrivet av Nosnos:

Bästa nyheten på länge

Indeed, in par med att du själv börjar skriva för FZ igen "smör":)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Nostalgitripp med neonljus!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar