Pokémon Black Version

Robot
Pokémon Black Version

Veckorna före 3DS-släppet rullar Nintendo fram stora kanonen och avfyrar de tyngsta Pokémon-spelen på åratal. Med en mer levande värld än någonsin, nyskriven handling och femte generationens 156 helt nya fickmonster säkerställs att original-DS lämnar över kronan med stil.

#pokemon-black-version, #pokemon-white-version


Medlem
Pokémon Black Version

Hade jag haft ett ds hade jag köpt utan tvekan:}

Jag kommer nog köpa det förr eller senare, har en del annat på listan bara. Hjälper att det senaste jag lirade var Ruby vilket var en del år sedan.

Balansen i striderna är något som ändrats väldigt mycket sedan Red och Blue förresten samtidigt som nya typer tillkommit. Jag vet faktiskt inte själv vad jag vill ska ändras för att "förnya" det - jag ser framför mig ett urvattnat, tradigt simpelt system där alla strider sker på en 3d-karta i realtid och ryser.

Edit: Vill inte låta för negativ nu, det finns väldigt tydligt många som tycker det är för mycket likadant hela tiden i serien så fair enough att recensioner också speglar det.

Medlem

tycker det blev för rörigt redan i silver för mycket grejer och funktioner...

Medlem

Tycker det är deprimerande att serien inte utvecklats nämnvärt sedan de första spelen
Fortfarande saknas fullständiga animationer för alla varelser, unika egenskaper och personligheter, tävlingar/turneringar där man kan möta andra (mänskliga) spelare etc

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tycker det är deprimerande att serien inte utvecklats nämnvärt sedan de första spelen
Fortfarande saknas fullständiga animationer för alla varelser, unika egenskaper och personligheter, tävlingar/turneringar där man kan möta andra (mänskliga) spelare etc

Håller delvis med, men det finns fullt med communities som arrangerar internetturneringar. Sen finns det numera "random matchups" (som fungerar som det låter) vilket är en kul funktion. Byten online och nostalgi var nog det främsta försäljningsargumentet för mig dock, känns lite manbaby att spela men det är sånt man får ta!

Och (delvis) unika egenskaper och personligheter har ju funnits sen G/S, även om det inte gick att se förrän Ruby och Sapphire.

Moderator | Testpilot

Frågan är ju bara HUR dem ska ändra på det? Tycker dessa spel är bra som dem är hittils. Bästa är nog G n S då det blev mest skillnader från orginalet (bra sådana också). Älskade att kunna spöa 16 gym, fett roligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har sagt det hur länge som helst att stridssystemet borde bytas ut.

Striderna kunde ju se lite bättre ut också, tänker mest på att man kunde ju göra så att om man till exempel var i en skog, att man kunde se det i bakgrunden eller nåt, och inte bara en ful gradient, och pokémonerna står på två vita cirklar...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zaptagious:

Har sagt det hur länge som helst att stridssystemet borde bytas ut.

Striderna kunde ju se lite bättre ut också, tänker mest på att man kunde ju göra så att om man till exempel var i en skog, att man kunde se det i bakgrunden eller nåt, och inte bara en ful gradient, och pokémonerna står på två vita cirklar...

Striderna bör då defenitivt inta bytas ut då det är lätt att ta sig in i men faktiskt väldgit svårt att bemästra. Du kan använda earthquake nästan i genom hela spelet men sånt funkar inte när du spelar mot andra spelare för då måste man tänka till.

Gillar du inte stridssystemet kan du ju inte gilla pokemon överhuvudtaget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Åh herregud. Grafiken ser ju helt underbar ut! Stadsmiljön ser verkligen tilltalande ut med sitt djup. Hade jag haft en DS skulle det här kunna bli mitt första Pokémonköp sen Gameboy Color-eran. Och de lama dialogerna som Sebastian ondgör sig över hör ju till själva charmen med spelet!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är ju bara HUR dem ska ändra på det? Tycker dessa spel är bra som dem är hittils. Bästa är nog G n S då det blev mest skillnader från orginalet (bra sådana också). Älskade att kunna spöa 16 gym, fett roligt.

Det jag helst skulle vilja se vore en äkta 3D värld, Pokémon som hade fullständiga animationer för varje attack, bakgrund för strider, om inte helt öppna miljöer och realtid (lite som i filmerna/serien).
Just nu är det lite väl mycket TBS och för lite action
Älskade som exempel pokémon stadium, trots att det saknades några animationer så var det grymt kul

Medlem

Jag skulle gärna se att de dubblar hastigheten, det är gudomligt att spela på fast forward i emulatorer.

Skrivet av Grumbledock:

Det jag helst skulle vilja se vore en äkta 3D värld, Pokémon som hade fullständiga animationer för varje attack, bakgrund för strider, om inte helt öppna miljöer och realtid (lite som i filmerna/serien).
Just nu är det lite väl mycket TBS och för lite action
Älskade som exempel pokémon stadium, trots att det saknades några animationer så var det grymt kul

Anledningen till att de inte fixar fulla animationer etc. är nog att det är för över 150 olika djur de måste göra de sakerna. Helt galet! På så sätt är seriens ambition nog tyvärr också dess begränsning.

Min dröm om Pokemon är annars ett ordentligt MMORPG, hur mysigt hade inte det varit?

Medlem

Kritiken känns gammal och uttjänt. Samma gamla kritik på brist på förnyelse, och manusgnället känns lite felplacerat. Det är Pokemon vi pratar om, ett spel riktat till yngre barn där manus aldrig varit spelets storhet. Kritik mot det gamla beprövade konceptet, men inga förslag på hur spelen konkret ska förändras och förbättras...Det känns lite billigt, även om jag kan förstå att det kan vara tjatigt att spela samma sorts spel ännu en gång. Trots det är det ju ett välgjort och nytt äventyr och med endast en, rätt billig, minuspunkt så borde spelet kunnat få en fyra. Men men, smaken är ju olika.

Ish
Medlem

Varför recenserar ni ens sånt här? Folk som köper det kommer aldrig att spela det.. Dvs föräldrar-->småbarn..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ish, så är det knappast. Många lite äldre barn som får veckopeng eller månadspeng köper sina spel själva. Däremot är de kanske inte den typiska FZ-läsaren. Men det finns även ett par lite äldre spelare som gillar Pokemon. Det må vara gulligt, men det är även ett kul koncept att samla monster och träna dem, byta med andra och att vara lite strategisk i striderna och välja rätt pokemon att använda.

Sen är det väl klart att en sajt som vill (och lyckas) täcka allt viktigt om spel ska skriva om ett så stort spel som Pokemon.

Medlem

Tacka vet jag RED & BLUE då kunde man i alla fall fånga alla inom en rimlig tid.
SILVER var också relativt bra men efter det blev det bara för mycket


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar