Starcraft II-regioner länkas ihop

Robot
Starcraft II-regioner länkas ihop

Ryssland och Europa, Nordamerika och Latinamerika, Korea och Taiwan. Fler spelare, mer av allt till säsong 3.

#blizzard


Medlem
Starcraft II-regioner länkas ihop

Det jag ser som negativt är om det blir större chans för lagg.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det blir nog inte mera lagg, LA-NA RU-EU och tai-KR är redan i samma serverhall, och indirekt redan på samma servrar. så det blir troligen inte skillnad alls, utom om dom laggar för dom sitter på modem. fast de gör ju vissa i europa också..


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Ryssarnas nationalsport e ju att cheata.... :S

Medlem

Spelat me ryssar på hon många gånger.
It wasn't pretty


signatur

Rwa?

Medlem

Yes, vi vill spela de ryska mapsen som är på ryska eftersom vi älskar att spela med folk som har 0 kunskap när det gäller engelska och kan enbart fuska!

YEAH för server merges, precis som LoL.

F de 2 spelen

Medlem

Skulle vara roligt om dom slulle kunna slå ihop allting, tekniskt sett borde det vara möjligt. Och blizzard borde lätt ha råd med att göra det.

Medlem

Jag är ganska positiv gentemot detta då jag finner Custom Maps urvalet ganska litet eftersom en hel del av de bra banorna skapas i NA och måste sedan spridas av en EU spelare...

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Det jag ser som negativt är om det blir större chans för lagg.

Risk. Du vill väl inte att det ska lagga eller?

Personligen så föredrar jag att det är regionlåst på battle.net just för att slippa lagget. Det vore ett helvete att hålla uppe micron när man sitter med låt säga 200 ms eller vad det nu kan vara.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Yes, vi vill spela de ryska mapsen som är på ryska eftersom vi älskar att spela med folk som har 0 kunskap när det gäller engelska och kan enbart fuska!

YEAH för server merges, precis som LoL.

F de 2 spelen

Det LoL gjorde var att dela upp servrar faktiskt, vilket råkar vara raka motsatsen till detta.

Medlem

ryssar... hatar ryssar............

När kommer säsong 3 att starta ?

Medlem

Meh, Ryssar laggar ju bara

Så var det iaf i wc3.

Medlem

Efter flertal dåliga speltillfällen med ryssar på L4D så ser jag inte fram emot detta, men får se hur det blir.

Inaktiv

Jag tycker fortfarande attt det är lite löjligt att man inte kan möta alla... har lust att spöa några amerikanare


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Uhm.. Spelar inte på elitnivå, och har verkligen inte problem att hitta spelare.. Har ni haft något problem att hitta spelare?
Är det annorlunda för Diamond league eller högre?

Medlem

Jag föredrar att inte spela med / mot ryssar just för att största andelen ryssar inte kan engelska.... försämrar ju random 2v2 osv något brutalt...
För er som inte vet så börjar Season 3 nu på måndag, tagga!

Medlem
Skrivet av Sandal:

Ryssarnas nationalsport e ju att cheata.... :S

Skoja inte. Ryssar skaffar aldrig spel som det inte går att fuska i, det är allmänt känt. Fortfarande förvånad över så många spel med dedikerade servrar som ännu inte bannat hela deras ip-range.

Detta kommer bara sluta illa.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

e de som i wow o grejs ( arena ) att man kan få titles ? nu efter säsong 2, ( jag o en polare har lirat nu i typ en månad ( ligger 3,a 2v2 ) kan man få någe för de ? ^^

Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Yes, vi vill spela de ryska mapsen som är på ryska eftersom vi älskar att spela med folk som har 0 kunskap när det gäller engelska och kan enbart fuska!

YEAH för server merges, precis som LoL.

F de 2 spelen

LoL gör ju tvärt om, dom delar upp Europa, medans Blizzard gör så att dom två tidigare regionerna blir en och samma. Ignorance is bliss I guess. =D

Medlem
Skrivet av vuze2143:

e de som i wow o grejs ( arena ) att man kan få titles ? nu efter säsong 2, ( jag o en polare har lirat nu i typ en månad ( ligger 3,a 2v2 ) kan man få någe för de ? ^^

Beror väll på i vilken liga ni ligger 3a i. Är det i bronz tvekar jag på det, Skulle inte tro att man får titels i Sc2, finns ju redan achivments.

Medlem
Skrivet av AndreasPh:
Skrivet av vuze2143:

e de som i wow o grejs ( arena ) att man kan få titles ? nu efter säsong 2, ( jag o en polare har lirat nu i typ en månad ( ligger 3,a 2v2 ) kan man få någe för de ? ^^

Beror väll på i vilken liga ni ligger 3a i. Är det i bronz tvekar jag på det, Skulle inte tro att man får titels i Sc2, finns ju redan achivments.

kör i diamant ligan, e de bra ?

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Jag är ganska positiv gentemot detta då jag finner Custom Maps urvalet ganska litet eftersom en hel del av de bra banorna skapas i NA och måste sedan spridas av en EU spelare...

Ja, en EU-NA länkning skulle vara bra, men just nu är det bara Ryssland och övriga Europa som länkas ihop. Men vem vet, ryssarna kanske också är duktiga på Galaxy Editor...

Medlem

Nu blev jag helt plötsligt riktigt tacksam över att inte äga Starcraft 2!!!
Första gången jag spelade mycket mot ryssar var i MW2....fick nog av dom redan då.

Jag tycker synd om er som det här går ut över, I really do


signatur

Game long and prosper

Medlem

De sade att regionslåsen skulle försvinna inom 60 dagar efter spelet släpptes. Tog väl närmare 365. Och då gör det ingen större skillnad då det fortfarande inte är länkat mellan Europa och Amerika. Jag kunde spela Starcraft 1 med mina amerikanska vänner för 10 år sedan, varför ska det vara förbjudet i SC2?

Medlem

Och hur fuskar man i sc2? låt oss inte vara så jävla inskränkta nu va... ge det en chans och att dra alla från ett land över samma kant luktar så jävla illa.

Medlem
Skrivet av Plastis:
Skrivet av mrpeters:

Jag är ganska positiv gentemot detta då jag finner Custom Maps urvalet ganska litet eftersom en hel del av de bra banorna skapas i NA och måste sedan spridas av en EU spelare...

Ja, en EU-NA länkning skulle vara bra, men just nu är det bara Ryssland och övriga Europa som länkas ihop. Men vem vet, ryssarna kanske också är duktiga på Galaxy Editor...

Från vad jag märkt i WC3 så är det typ bara ryska banor med konstig text...
Deras bano är ganska bra om man ignorerar saknandet av text

Medlem
Skrivet av vuze2143:

ryssar... hatar ryssar............

När kommer säsong 3 att starta ?

16e Juli kommer s3 tror jag.

Och håller med dig. Går verkligen inte att spela med ryssar jävla fuskare hela bunten. Blir att köpa ett KR konto. Tur att man har bra bredband.

Medlem
Skrivet av gauz:
Skrivet av vuze2143:

ryssar... hatar ryssar............

När kommer säsong 3 att starta ?

16e Juli kommer s3 tror jag.

Och håller med dig. Går verkligen inte att spela med ryssar jävla fuskare hela bunten. Blir att köpa ett KR konto. Tur att man har bra bredband.

http://us.battle.net/sc2/en/blog/3031252
Verkar som att de skjuter upp datumet väldigt mycket, senast jag läste var det den 18:e Juli, nu står det 26:e Juli..... sadface..

Medlem

Men hallå, allt detta snacka om att ryssar cheatar, går det ens att cheata på SC2-laddern?
Håller dock med om att ryssar inte vet hur man uppför sig i onlinespel ö.h.t, särskilt Left 4 Dead. I Star2 har jag dock råkat ut för en ryss som skrev att han skulle döda mig ungefär 100 gånger efter att min banshee slaktade hans workers. Learn to scout blev svaret på det.

Medlem

Hmmm nu kommer det över massa mer PVT's till night special forces.. fan om de laggar ner mina NSF rundor med sina trädatorer

12
Skriv svar