Playstation Vita

Robot
Playstation Vita

Nintendo 3DS är i brygga och det billiga mobilspelandet växer hela tiden. Trots dessa fakta är hajpen kring PS Vita glödhet. Vi testar Sonys monsterkonsol som vill ta portabelt spelande till nya höjder.

#nordisk-film, #resistance-burning-skies, #sony, #ratchet-clank-size-matters, #gran-turismo-psp, #killzone-liberation, #uncharted-golden-abyss, #littlebigplanet-vita, #wipeout-2048


Medlem
Playstation Vita

"Ändå är konsolen, rent fysiskt, jämförbar med Sony" Sonys sex år gamla trotjänare."

Blev lite tokigt där måntro?

Trevlig nyhet i övrigt! Känns mäkta overkligt ändå med en såpass kraftig portabel manick. Kan bli mycket intressant att se hur det utvecklas och vad för spel som släpps till den.


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv

Räcker gott och väl med min gamla Nokia 3310 där Snake fortfarande slår allt! Tänker inte inskaffa en ny manick förrens den dör... om den dör d.v.s.

Trevlig nyhet. Den verkar kraftig.. men hoppas att priserna på spelen kan hålla sig nere.

Medlem

Det låter ju trevligt med stark hårdvara men skärmen är ändå pytteliten i förållande till en datorskärm eller TV. Känns tokigt att spela filmiska äventyr på en dvärgskärm.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag VILL gärna att den här maskinen ska bli en succé, men jag är riktigt tveksam. Jag tror faktiskt att den kommer följa samma öde som Nintendo 3DS. När de allra flesta använder mobiltelefonen att spela rätt hyggliga casualspel på tror jag inte de känner något större behov av ett sånt här prestandamonster. Möjligtvis de allra mest frälsta gamers kommer nog skaffa en, men någon succé kommer det inte bli, inte alls på samma nivå som gamla PSP.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Men den stora frågan lyder: Hur lång tid kommer det att ta innan den blir hackad?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag är sugen på en Vita, men känner att spelen kostar för mycket. Webhallen tar 499:- för ett spel vilket är ungefär vad jag vill betala för ett spel på PS3:an. Om de skulle kosta 299:- skulle det vara självklart.

Inaktiv
Skrivet av IronCouncil:

Jag är sugen på en Vita, men känner att spelen kostar för mycket. Webhallen tar 499:- för ett spel vilket är ungefär vad jag vill betala för ett spel på PS3:an. Om de skulle kosta 299:- skulle det vara självklart.

Känner jag är i samma båt, tycker priset verkar lite för högt, samt vi vet inte hur WiFi modellen blir i Europa vilket känns små viktigt då det är en pris skillnad på 500kr.

Medlem

jag vet inte varför, men jag gillar inte det här.. det känns fel.. hmm

Medlem

Tycker rubriken "Vi spelar PS Vita" är missvisande. Trodde ni skulle spela på den och inte ha en 50% intervju 50% förklaring av vad Vita är.

Hursomhelst, alltid kul att med PS Vita nyheter, keep it up!

Medlem

hoppas att den kommer till Sverige i januari :):)

Medlem

Tror det är totalflopp och de har inte förutsett utvecklingen på mobilsidan. Spelkostnad inte minst.

Men det är kanske tillräckligt stor grupp redan frälsta på handhållet för att funka - men nytillkomna punga ut 2500 kr bara för konsoll och sedan spel i 500 kr-klassen styck.

En het mobil och ev. spel till dessa är nog bättre investering. XPeria då kanske, eller vad den hette.

Medlem

Vad är det med FZ nu för tiden? Tar ju 5 minuter att öppna Fz.se och ytterligare 5 minuter att öppna en artikel...

Medlem

Till er som klagar på priset...........köp inte "nya" spel utan vänta något år så är dom betydligt billigare 200kr 300kr jag köpte nyss tex Mafia2 för 200kr mm. Men jag köper ochså nya spel för runt 700kr som jag ska göra i höst Dark soules,Unsharted3,Bf3 För mej kommer psv vara kallas bra hur det en blir så blir det till det bättre. Är redan nöjd med mitt psp spelar just nu Persona3 ett ricktigt bra spel

Redaktör
Skrivet av marcus95:

Vad är det med FZ nu för tiden? Tar ju 5 minuter att öppna Fz.se och ytterligare 5 minuter att öppna en artikel...

Våra kodare har uppdaterat lite saker under eftermiddagen, det blev mer krävande än vad de hade räknat med. Men nu ska allt vara igång igen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av marcus95:

Vad är det med FZ nu för tiden? Tar ju 5 minuter att öppna Fz.se och ytterligare 5 minuter att öppna en artikel...

Våra kodare har uppdaterat lite saker under eftermiddagen, det blev mer krävande än vad de hade räknat med. Men nu ska allt vara igång igen.

Skönt, tack för svaret!

Medlem

Precis just nu insåg jag hur mycket PC nörd jag är. Har ingen koll på consoler och dylikt och har bara läst rubriker om PS Vita. Därför trodde jag att det bara var ett vitt PS3 med lite hårdvaruuppgraderingar. Tji fick man. =P

1
Skriv svar