Dice försvarar Battlefield 3-betan

Robot
Dice försvarar Battlefield 3-betan

Många Battlefield 3-spelare har klagat på testversionen – Dice förklarar att det råder ett missförstånd om vad betans syfte egentligen är.

#battlefield-3, #dice, #battlefield-bad-company-2, #battlefield-1943


Medlem
Dice försvarar Battlefield 3-betan

Jag tycker betan har fungerat bra, med tanke på att det är en beta. Jag klagar absolut inte för jag får spela det gratis, och att jag kan vara med och påverka BF3's framtid igenom feedback. Vissa verkar ju tro att allt SKA fungera perfekt i en beta...


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jag tror och hoppas att d inte blir ngt misstro som i dom andra spelen vid lansering, BC2 var ju helt klart lite besviket, men men
tror att detta kommer va ganska bra, i och med detta dom nyss skrev...

jag klagar inte över betan, jag e glad över att testa spelet o se grafiken, jag har ingen direkt superdator, men jag kan köra spelet, utan denna Open beta så hade jag inte vetat vad min burk skulle klara..

Ja, jag längtar att sätta tänder i detta spel i slutet av månaden

Trust me


signatur

//Peace out

Medlem

En beta är en beta är en beta. Det viktiga är att de fixar buggarna som hittats, vilket är vad en beta är till för.
Att klaga på designmässiga problem som tex Battlelog är något annat.

Medlem

Betan har fungerat fin fint för mig, men klart det är stresstest på servrar och diverse program. Tror man något annat så är det dags att sätta sig in i vad Beta innebär.

Medlem

Folk som klagar på BF3 betan borde få ett rejält nyp i örat. Allt fungerar förvånansvärt bra med tanke på att det just är en B E T A !


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Om det varit tveksamheter vore det väl enkelt att smälla upp en skylt före varje spelstart om vad syftet är. Det behöver man väl inte gå till pressen med.

Klart att det är att hitta buggar i spelkoden också - så det verkar ju konstigt om de påstår att det närmast är en alfa som folk fått spela med.

Håller med de flesta föregående talare, jag hade förväntat mig mycket sämre fungerande servrar o gameplay. "äsch ja spelar nog inte så mycket innan riktiga kommer ut" men ja, efter mindre än en vecka var man 45 COLONEL och de är lika kul fortfarande även om fordonen fungerar under förväntan än, men ja har förtroende! detta blir bra!

Medlem

Betan har funkat bra utan lagg fram tills idag när caspian borders släpptes lös... Nu har helvetet riktigt brakat loss och det laggar skitmycket på nästan alla servrar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har inga problem med att det är buggigt, det är övriga designval jag stör mig som tusan på... han får gärna försvara origin+battlelog+menysystemet.
Eller just origin förstår jag. EA äger väl Dice?

Medlem

Nästan redo att avboka efter hur otroligt B betan är, dålig nätkod så det skriker om det.

Medlem

Jag vill nästan säga att kartan är det sämsta skitet någonsin, den kan inte zooma ut så man ser allt och den är så flashig att man inte kan urtyda någonting om man inte tittar rakt upp i himlen.

För övrigt gör bad company sig påmint alltför mycket för att jag ska tycka att det är ett äkta battlefield.

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Snackar om pc versionen så klart.

Medlem
Skrivet av Tiny:

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Vet du vad man gör då. Då går man in i Options och ändrar det.

Inaktiv

Med tanke på att betan är gammal kod (flera månader) så funkar betan riktigt bra. Vad jag har hört så fungerar utvecklarversionen perfekt

Sedan verkar folk ha problem att förstå skillnaden mellan en beta och ett demo. Det förekommer ofta buggar och problem i betor och under en beta har utvecklarna fortfarande tid att ändra spelet innan release till skillnad från ett demo.

Medlem
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Tiny:

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Vet du vad man gör då. Då går man in i Options och ändrar det.

Mmm korrekt, och sedan när man har flugit klart går man in i options igen och ändrar tillbaks det. Bra va?

Jag tycker också betan fungerar bra. Det är en beta och man förväntar sig buggar. Inget jag stör mig på.

Medlem

Härligt med äkta battlefield, och ingen rush-skräp, som försöker apa efter något annat skitspel.

Visst laggar det som in i h*vete på de flesta servrarna, men de stunder det inte gör det är det magnifikt!

Medlem
Skrivet av Tiny:
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Tiny:

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Vet du vad man gör då. Då går man in i Options och ändrar det.

Mmm korrekt, och sedan när man har flugit klart går man in i options igen och ändrar tillbaks det. Bra va?

Finns det inte nån option under AIR där man kan ändra inverted mouse?

Medlem

Tycker spelet är skitfett, och längtar som attans till release! Klart att det har sina fläckar, men vilket spel har inte det?(Hallå Rage, retail)

Nej, litar på Dice och tror att de kommer göra ett bra jobb!

Medlem

tyckte betan funka som en beta ska, lite små problem som dom får höra feedback om, och stress testa servrar m.m och dom får se hur folk använder battlelog och så, All in all väldigt nöjd med betan och allt har funka rätt bra för mig. Inge grafik problem direkt utan bara flicker grejen som dom flesta får, men det är ju trotts allt outdated beta vi kör och absolut inte den version av spelet vi kommer spela när spelet släpps. så DICE jag håller på er!

Medlem

Hoppas och tror verkligen det kan bli bra det här . . . men kan inte glömma bad company2 beta samt release av spelet. Det var en beta en månad innan släpp där med.
Men sedan vid release så var det en massa irriterande buggar som uppenbart borde ha varit fixade innan släpp. Tänker då på avsaknad av toggle crouch, klasskonfigurationer som inte sparades utan man fick göra om dem varje gång man startade spelet osv osv.
Hoppas verkligen de lyckas bättre denna gång.

Edit: syftar på pc versionen.


signatur

Jäh!

Medlem

Bara dem håller vad dem lovar och fixar delayen så är jag nöjd.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tiny:
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Tiny:

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Vet du vad man gör då. Då går man in i Options och ändrar det.

Mmm korrekt, och sedan när man har flugit klart går man in i options igen och ändrar tillbaks det. Bra va?

Finns det inte nån option under AIR där man kan ändra inverted mouse?

Precis. Och har funnits i varje BF spel sedan jag kan minnas.

Medlem

Betan har fungerat bra för mig förutom extrema FPS drops på min gamla burk från 2a världskriget, däremot är Caspian Borders servrarna helt ospelbara för mig för det blir en kombination av dålig dator och server ruberband lag

Medlem

En beta är en ofärdig version av något. Nu släppte de en beta för att huvudsakligen testa de dedikerade servrarna. Sedan vill de såklart höra vad fansen säger om det. Buggar osv men mycket av de vi redan har sett är fixat i nuläget. Synd att vi inte får känna på ändringarna utan måste vänta på final versionen.

Medlem

Jag tycker de använder betan på ett helt fel sätt, som det är nu är det nästan bara som att den är till för att stresstesta servrarna inte hitta buggar. För fan, om man ska hitta buggar ska man förfan spela den uppdaterade versionen av spelet inte en som är 3 månade gammal och full utav buggar så att man inte kan upptäcka andra mindre buggar. Värdelöst tycker jag. Tycker de kör betan helt fel. De får allt ta och bevisa vid release hur mycket de har fixat, kan slå vad om att det kommer finnas en hel del buggar vid release som man hade kunnat fixa vid en "ordentlig" beta.

Ish
Medlem

Inte missförstånd. P12or och okunskap om vad en beta är till för.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Man har blitt bitter många gånger när man spelat betan men man har lugnat ner sig när man insåg hej fan det är ju bara en beta. Det är ju trots allt spelbart och jag gillar det. Jag bara hoppas att Buggarna de flesta åminstone är borta när Spelet väl släpps. Caspian border är helt ospelbar dock, laggade på alla servrar jag var på. Har en topnotch dator och bra internet så nått annat måste det ju vara.

Medlem
Skrivet av McNord:

Jag tycker de använder betan på ett helt fel sätt, som det är nu är det nästan bara som att den är till för att stresstesta servrarna inte hitta buggar. För fan, om man ska hitta buggar ska man förfan spela den uppdaterade versionen av spelet inte en som är 3 månade gammal och full utav buggar så att man inte kan upptäcka andra mindre buggar. Värdelöst tycker jag. Tycker de kör betan helt fel. De får allt ta och bevisa vid release hur mycket de har fixat, kan slå vad om att det kommer finnas en hel del buggar vid release som man hade kunnat fixa vid en "ordentlig" beta.

Rätta mig om jag har fel, men det är väl dom som avgör vad de vill kalla beta och hur de ska använda den till?
Du vet ju inte hur deras andra versioner av spelet är.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av McNord:

Jag tycker de använder betan på ett helt fel sätt, som det är nu är det nästan bara som att den är till för att stresstesta servrarna inte hitta buggar. För fan, om man ska hitta buggar ska man förfan spela den uppdaterade versionen av spelet inte en som är 3 månade gammal och full utav buggar så att man inte kan upptäcka andra mindre buggar. Värdelöst tycker jag. Tycker de kör betan helt fel. De får allt ta och bevisa vid release hur mycket de har fixat, kan slå vad om att det kommer finnas en hel del buggar vid release som man hade kunnat fixa vid en "ordentlig" beta.

Rätta mig om jag har fel, men det är väl dom som avgör vad de vill kalla beta och hur de ska använda den till?
Du vet ju inte hur deras andra versioner av spelet är.

Såklart det är de som bestämmer det, men de gör verkligen fel enligt mig. Detta är bara stresstest typ. Nu är det bara de allra grövsta buggarna som vi kan hitta och resten är Dices egna ansvar att hitta och fixa eftersom de inte låter communityn får ta del utav den uppdaterade versionen och leta reda på alla småbuggarna. Frågan är hur det kommer att se ut vid release. Om det är buggigt då så har de totalt misslyckats med betan (förutom stresstesten då).

Skriv svar