Catwoman bara spelbar om du har online pass

Robot
Catwoman bara spelbar om du har online pass

Om du köper Batman: Arkham City begagnat måste du betala extra för att få ikläda dig Catwomans tajta läder.

#warner-bros, #batman-arkham-city


Medlem
Catwoman bara spelbar om du har online pass

Alltså, jag förstår varför dom gör så här, men jag gillar verkligen inte deras anti-begagnat ställning. Det finns många gamers som inte har råd med alla nya spel, och då kan det ju vara väldigt smidigt att sälja ett gammalt, för att bara betala en mellanskillnad för ett nytt.

Medlem

"Begagnat", fin omskrivning.

Medlem

Onlinepass för multiplayer är väl godtagbart, men när det blir ett onlinepasss för singleplayer offline saker, ja då har man gått för långt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

and nothing of value was lost

Medlem

... snart blir det väl att bara hälften av kontrollerna fungerar om man inte har online pass.

Skrivet av Fletchett:

... snart blir det väl att bara hälften av kontrollerna fungerar om man inte har online pass.

Haha! jomen något i den stilen, ganska tragiskt att man skriver om reglerna för vad begagnat innebär.

Medlem

Dataspelsbranchen är den enda jag känner till som är såhär gnidig vad gäller begagnade produkter...fyfan...

Medlem

meh alla ni som klagar ni fattar ju inget x)!
Företagen som gör spel tjänar inga pengar på begagnade spel och dom ogillar att folk köper begagnat och detta verkar vara enda saken man kan göra typ och om man nu har gammla spel man kan lämmna in och betala mellanskillnaden kan man ju lika bra ta ett nytt spel istället för ett "Nytt" begagnat spel och man kan ju alltid som det står Köpa ett "online pass" och man måste inte spela som catwoman för att klara spelet det är förmodligen bara en achievement/Trophy Del där man får sånt om man spelar som catwoman och såklar får man säkert veta lite mera om vad som händer och sånt

Medlem

är väl mest för att jävlas med folk som kör piratkopierat, för då så får dom ju en slant för spelet iaf

Inaktiv

Och det här kräver väl givetvis att man loggar in med GFWL också?

Medlem

Tycker det är bra att de försöker stävja piratkopieringen. Jag tycker ändå att de gör bra spel, så det är ju bra om de kan fortsätta. Men lite jobbigt att man ska behöva betala extra, kunde lösts på ett bättre sätt.

Inaktiv
Skrivet av Xilitu:

meh alla ni som klagar ni fattar ju inget x)!
Företagen som gör spel tjänar inga pengar på begagnade spel och dom ogillar att folk köper begagnat och detta verkar vara enda saken man kan göra typ och om man nu har gammla spel man kan lämmna in och betala mellanskillnaden kan man ju lika bra ta ett nytt spel istället för ett "Nytt" begagnat spel och man kan ju alltid som det står Köpa ett "online pass" och man måste inte spela som catwoman för att klara spelet det är förmodligen bara en achievement/Trophy Del där man får sånt om man spelar som catwoman och såklar får man säkert veta lite mera om vad som händer och sånt

Achievements var ordet!
Roten till allt ont, alla lånar eller köper begagnade spel som de annars inte vill ha. De har skapat en marknad som inte fanns... det är en achievement in itself, kudos, kudos.

Medlem

inget som rör mig i fläcken ialla fall. Blir ju PC versionen på detta spel, vill alltid spela den bästa versionen av spel när dom släpps.

Medlem

eller så kan man vända på det o se det som att när man köper det nytt så får man ett DLC på köpet...

Allvarligt, är det en sån big deal? Det finns nog många som inte bryr sig det minsta om att spela som Catwoman och köper man ett begagnat spel är man nog i regel lite mer obrydd än om man köper ett spel nytt. Som köpare av det begagnade spelet tjänar man ju på detta då det drar ner priset på andrahandsmarknaden, och man slipper betala för ett DLC eller dyl som man kanske ändå inte bryr sig om. Gör man det, hostar man up 80 kr till. De som förlorar på det är väl den som vill sälja spelet begagnat då.. och?

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

inget som rör mig i fläcken ialla fall. Blir ju PC versionen på detta spel, vill alltid spela den bästa versionen av spel när dom släpps.

Varför skulle du vilja lira det på PC? Det lär knappast vara den bättre versionen.

Inaktiv
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Natrium:

inget som rör mig i fläcken ialla fall. Blir ju PC versionen på detta spel, vill alltid spela den bästa versionen av spel när dom släpps.

Varför skulle du vilja lira det på PC? Det lär knappast vara den bättre versionen.

Just det för det hör ju till vanligheterna att konsollversionerna är bättre än PC??? /obvious ironi

O vem betalar för en virtuell Catwomansuit? gör man det har man nog andra problem att oroa sig över? Vill man nu ha den efteråt så kan man säkerligen fixa det via andra källor, och dom som piratkopierar kan även piratkopiera DLC.

Inaktiv

Håller med, onlinepass för singleplayer = overtramp!
Problemet är att vi konsumenter är på tok för lättlurade och på tok för få röstar med plånboken.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Håller med, onlinepass för singleplayer = overtramp!
Problemet är att vi konsumenter är på tok för lättlurade och på tok för få röstar med plånboken.

Japp, men vi är dock en skara som totalvägrar denna typ av spel.
Skulle ALDRIG köpa ett spel som kräver att jag är konstant uppkopplad vid single player eller onlinepass.

Undras om företagen någon gång undersöker hur mycket lägre deras försäljning blir pga detta?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av the_o:

Håller med, onlinepass för singleplayer = overtramp!
Problemet är att vi konsumenter är på tok för lättlurade och på tok för få röstar med plånboken.

Japp, men vi är dock en skara som totalvägrar denna typ av spel.
Skulle ALDRIG köpa ett spel som kräver att jag är konstant uppkopplad vid single player eller onlinepass.

Undras om företagen någon gång undersöker hur mycket lägre deras försäljning blir pga detta?

Väldigt liten då många som säger så ändå köper spelet i slutändan. Visst finns det ett fåtal inbitna spelare som vill visa på en ståndpunkt vilket är bra men många fallerar i slutändan då de sitter där och verkligen, verkligen, verkligen vill spela det där nya coola spelet som alla andra sitter och har skitroligt med så länge deras uppkoppling fungerar.

Det är inte som med bilar där man köper en Volvo istället när SAAB går dåligt, inom spel vill man inte byta ett spel mot ett annat utan man vill spela allt.

/ LordDaimos

Skrivet av Aresz:

Just det för det hör ju till vanligheterna att konsollversionerna är bättre än PC???

Ja.
(ingen ironi)

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av the_o:

Håller med, onlinepass för singleplayer = overtramp!
Problemet är att vi konsumenter är på tok för lättlurade och på tok för få röstar med plånboken.

Japp, men vi är dock en skara som totalvägrar denna typ av spel.
Skulle ALDRIG köpa ett spel som kräver att jag är konstant uppkopplad vid single player eller onlinepass.

Undras om företagen någon gång undersöker hur mycket lägre deras försäljning blir pga detta?

Väldigt liten då många som säger så ändå köper spelet i slutändan. Visst finns det ett fåtal inbitna spelare som vill visa på en ståndpunkt vilket är bra men många fallerar i slutändan då de sitter där och verkligen, verkligen, verkligen vill spela det där nya coola spelet som alla andra sitter och har skitroligt med så länge deras uppkoppling fungerar.

Det är inte som med bilar där man köper en Volvo istället när SAAB går dåligt, inom spel vill man inte byta ett spel mot ett annat utan man vill spela allt.

/ LordDaimos

Detta är din ÅSIKT, förmodar jag?
Såtillvida du inte själv gjort en ordentlig undersökning på fenomenet?

Har själv en annan ÅSIKT, då jag känner flera som gör precis som jag.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Finns Nude-Mod med från start?

Medlem

Det är klart det här är lite irriterande, själv skulle jag gärna köpa spel utan lockande multiplayer begagnat men jag förstår ändå spelföretagen. När du köper ett nytt spel så får de en del av kakan och tex gamestop får en del. Men när du köper ett begagnat spel av gamestop som någon lämnat in så får de hela kakan och tillverkaren får inget, därför har de infört en sådan åtgärd för att få lite pengar även då folk köper begagnat.

Det bästa vore om gamestop, game och alla andra stora kunde gå med på att istället ge företaget någon procent, kanske 10-20 så att vi slapp detta. Begagnade spel skulle bli dyrare, men förmodligen inte 80kr dyrare.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av the_o:

Håller med, onlinepass för singleplayer = overtramp!
Problemet är att vi konsumenter är på tok för lättlurade och på tok för få röstar med plånboken.

Japp, men vi är dock en skara som totalvägrar denna typ av spel.
Skulle ALDRIG köpa ett spel som kräver att jag är konstant uppkopplad vid single player eller onlinepass.

Undras om företagen någon gång undersöker hur mycket lägre deras försäljning blir pga detta?

Väldigt liten då många som säger så ändå köper spelet i slutändan. Visst finns det ett fåtal inbitna spelare som vill visa på en ståndpunkt vilket är bra men många fallerar i slutändan då de sitter där och verkligen, verkligen, verkligen vill spela det där nya coola spelet som alla andra sitter och har skitroligt med så länge deras uppkoppling fungerar.

Det är inte som med bilar där man köper en Volvo istället när SAAB går dåligt, inom spel vill man inte byta ett spel mot ett annat utan man vill spela allt.

/ LordDaimos

Skulle vilja påstå raka motsatsen.. Spel som innehåller sådant här brukar bli illegalt nedladdade istället, samma gäller med alla jävla drm spel som straffar konsumenten istället för piraten.

Dom skapar en marknad som inte finns, de spel jag köpt beg är spel jag ALDRIG NÅGONSIN skulle köpa till fullpris och det handlar inte om att jag inte har råd..

Medlem

Köper du den här begagnade filmen så har vi tagit bort vissa nyckel scener, inga viktiga du kan njuta av dem ändå om du inte betalar 100 kr. De är bara scener som gör filmen hel och bygger karaktärerna, ingenting viktigt för storyn.

Köper du den här bilen dock begagnad så måste du punga ut 1000 kr för få radio och ac igen, du kan fortfarande köra men det är viktigt för oss att biltillverkaren inte förlorar pengar vid begagnat.

Den här datorn, ja du använder inte all RAM minne just nu - även datortillverkaren måste få pengar för det begagnade.Men men du kan fortfarande använda datorn till allt du vill, bara inte lika bra.

Ja den begagnade marknaden har så många sätt vi kan tjäna pengar på! För det är inte som att folk vill köpa begagnat för det är billigare än de dyra orginalpriserna, nej vi måste tjäna mer pengar på det och tvinga begagnade produkter konkurrera ut orginalprodukten i form av tillgång till information! Kommer inte alls slå oss i ansiktet i långa loppet, nej då!

Medlem

Efter att ha läst lite recensioner från de som klarat det så verkar det vara en besvikelse, ska tydligen inte vara riktigt lika stort som förra vilket är dåligt. Dom har ju lagt upp det för att det ska se ut lite som GTA (man tänker "wow, säkert mycket att utforska) medans det egentligen bara är en fasad.


signatur
Inaktiv

Det är ju mycket gnäll om online pass.
Men är det ingen som har tänkt på att det inte behöver kosta mer för den som köper begagnat.
Rimligtvis så borde priserna på begagnade spel gå ned för att kompensera det här?
De enda förlorarna blir ju mellanhänderna isf :S
tänk på det ni.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det är ju mycket gnäll om online pass.
Men är det ingen som har tänkt på att det inte behöver kosta mer för den som köper begagnat.
Rimligtvis så borde priserna på begagnade spel gå ned för att kompensera det här?
De enda förlorarna blir ju mellanhänderna isf :S
tänk på det ni.

Finns dock inga tecken på att priserna för begagnade spel går ner pga av det här, så jo, det är en extra kostnad.
Och det är lite irriterande, då jag känner en del som köper begagnat för att dom inte har råd med fullpriset, och då är det ju lite taskigt att dom inte får "hela" spelet. Borta är dagarna där man faktiskt kunde låna ( ) ett spel till en polare för en vecka, utan problem. Nu är det onlinepass, verification-keys, ett visst antal aktiveringar m.m.
Om företagen nu bestämt måste tjäna pengar på begagnade spel, kan dom inte göra en deal med återförsäljarna då, att få en (jävligt liten, då de redan fått betalt för denna kopian en gång) andel, snarare än att lägga till en kostnad till?

12
Skriv svar