Modern Warfare 3 – en rekordslaktare

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Allt får vänta nu när jag har mitt BF3.

Amen! Har varit av- och ann på att köpa MW3.
Sen får man se BF3 (pris för släpp ~360 kr (LIMITED EDITION + EA till ME3 MP-betan)), mot MW3, som ligger på runt 500 kr, för något som ser exakt likadant ut, och fungerar EXAKT likadant som MW2 som släpptes för 2-3 år sedan?
Åhnej, aldrig...
Kommer dock att köpa MW3 när det kommer på någon Steamrea

Medlem

Många storföretag måste ju lägga massa pengar på reklam för att kunna sälja sina dåliga produkter.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

De blir ordentligt rika iallafall. Bara att gratulera.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag har inte spelat MW3 men det känns som en DLC.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Inte spelat, kommer inte att spela och tycker bara synd om alla stackare som slänger pengarna på samma spel om och om igen.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Många storföretag måste ju lägga massa pengar på reklam för att kunna sälja sina dåliga produkter.

Och ett företag lägger stora pengar på marknadsföring och lyckas ändå inte slå sin bittra konkurrent som "säljer" dåliga produkter Rätt ironisk eller hur?

Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av swordfish:

Många storföretag måste ju lägga massa pengar på reklam för att kunna sälja sina dåliga produkter.

Och ett företag lägger stora pengar på marknadsföring och lyckas ändå inte slå sin bittra konkurrent som "säljer" dåliga produkter Rätt ironisk eller hur?

Dem har gjort bra spel innan t.e.x call of duty 1 och 2 då det behövdes skill o teamwork. Activision lever på andras gamla meriter.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av swordfish:

Många storföretag måste ju lägga massa pengar på reklam för att kunna sälja sina dåliga produkter.

Och ett företag lägger stora pengar på marknadsföring och lyckas ändå inte slå sin bittra konkurrent som "säljer" dåliga produkter Rätt ironisk eller hur?

Dem har gjort bra spel innan t.e.x call of duty 1 och 2 då det behövdes skill o teamwork. Activision lever på andras gamla meriter.

Alla "gamefranchises" lever på gamla meriter...där nya spel i serien skall dra in mer pengar

Acitvision har dragit in pengar sen COD 1 och kommer att dra in pengar i framtiden. Detsamma gäller för EA när det gäller Dice Problemet att EA/Dice har svårt att nå nummer 1 positionen

Medlem

Fler barn än vuxna som spelar tv-spel.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Fler barn än vuxna som spelar tv-spel.

Faktiskt inte, medelåldern ligger på 30-40.

Medlem
Skrivet av rigge:

"Testade" Singleplayer i typ 10 sekunder och det räckte för min del fyfan, känslan i det spelet var ju obefintlig sen grafiken ska vi ju inte snacka om.
Nee "konsolfolket" som inte är så kräsna kanske det duger för men här går det inte hem.

You're doing it wrong!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av cinderella:

Fler barn än vuxna som spelar tv-spel.

Faktiskt inte, medelåldern ligger på 30-40.

Källa?

Inaktiv

Spelet fick en 4'a. Tycker grafiken är helt okej att köra ett så här "snabbt" spel i. Känner inte riktigt att Dice' Frostbite är riktigt mogen än för en snabb FPS - smaken är dock olika. Dock är multiplayerdelen närmast löjligt identisk sina föregångare...det kunde gjorts "mer" för att släppa ett helt nytt spel.

Medlem

Nu ska jag inte säga för mycket. För jag har själv inte spelat MW3.
Men multiplayerdelen tycks vara samma lika som MW2, mao en fräsig patch

Medlem

Måste säga att MW3 är en grötig skit, inte nog med att motorn är från stenåldern, men man kan ju tycka att saker som FPS cap och ingen som helst jävla justering av FOV inte hör hemma på ett spel år 2011 men men... Man kan ju bara gissa sig fram till vilka astronomiska summor Activision mjölkar ur denna serie med tanke på den extremt låga utvecklingskostnaden och den löjligt korta utvecklingstiden.
Idiotiskt spel, både SP & MP, går inte ens att jämföra med kvalitén på BF3 på någon som helst nivå. Detta är skräp, men fanboys kan ju tycka det de vill.

Medlem
Skrivet av Zax:
Skrivet av PcKaffe:

Jag förstår inte vad folk ser i COD och BF. Speciellt inte COD, fan så man blir illamående av att se att det säljer så jävla bra.

Alla gillar inte den typ av spel.. det är ett extremt tempo så av den anledningen kan jag förstå att folk mår illa.

Hahaha extremt tempo ja jävlar. Spela lite Unreal Tournament(utan siffror) eller Quake 3 och återkom.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Måste säga att MW3 är en grötig skit, inte nog med att motorn är från stenåldern, men man kan ju tycka att saker som FPS cap och ingen som helst jävla justering av FOV inte hör hemma på ett spel år 2011 men men... Man kan ju bara gissa sig fram till vilka astronomiska summor Activision mjölkar ur denna serie med tanke på den extremt låga utvecklingskostnaden och den löjligt korta utvecklingstiden.
Idiotiskt spel, både SP & MP, går inte ens att jämföra med kvalitén på BF3 på någon som helst nivå. Detta är skräp, men fanboys kan ju tycka det de vill.

Kasta inte sten i glashus.
Ungefär såhär ser varenda Bf3 fanboi-post ut.
Varför inte bara klippa och klistra, eller rentav låta bli och skriva når?
Önskar alla BF3 fanbois kunde hålla sig till trådar om det spelet.
Det vore den bästa julklappen i år.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Sanazin:

Måste säga att MW3 är en grötig skit, inte nog med att motorn är från stenåldern, men man kan ju tycka att saker som FPS cap och ingen som helst jävla justering av FOV inte hör hemma på ett spel år 2011 men men... Man kan ju bara gissa sig fram till vilka astronomiska summor Activision mjölkar ur denna serie med tanke på den extremt låga utvecklingskostnaden och den löjligt korta utvecklingstiden.
Idiotiskt spel, både SP & MP, går inte ens att jämföra med kvalitén på BF3 på någon som helst nivå. Detta är skräp, men fanboys kan ju tycka det de vill.

Kasta inte sten i glashus.
Ungefär såhär ser varenda Bf3 fanboi-post ut.
Varför inte bara klippa och klistra, eller rentav låta bli och skriva når?
Önskar alla BF3 fanbois kunde hålla sig till trådar om det spelet.
Det vore den bästa julklappen i år.

Nja, det finns inlägg som är betydligt mer fanboy-aktiga än att Endast påpeka hur det verkligen ser ut. Du lurar ingen genom att sitta och intala dig själv hur bra MW3 är och hur alla som inte gillar spelet är fanboys, och du kommer framförallt att inte komma någonvart genom att försöka styra bort en diskussion som du personligen inte gillar, som faktiskt hör hemma på en MW3 - tråd, och inte på något annat tråd.
Sarkasm kommer du inte heller långt med, men det kanske du redan är medveten om!

Medlem
Skrivet av Zax:

Jag säger det igen, bf3 har en yngre målgrupp. MW3 är väldigt bra, Jag är nog ensam om att tycka att mutiplayer grafiken är bättre än bf3. I mitt tycke betydligt bättre multiplayer än bf3. Det som gör att jag sätter 4.4/5 är att banorna är lite wimsy jämfört med mw2 men det kanske ändrar sig. Kittlande action med skönt aim skulle jag beskriva det.

Jag hoppas du skojar. Grafiken bättre än BF3? Om du är seriös så är det något allvarligt fel på dina ögon, tyvärr men så är det. Såvida du kanske inte kör xbox360 versionen utan att installera HD textures? BF3 har en ÄLDRE målgrupp förövrigt. CoD har run&gun twitch skills, utan någon som helst taktik. Lycka till att göra det i BF3 64 player maps.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Det var inte många ryggdunkar där

Allt handlar om att man tycker det är för likt - såg det ut lite snabbt.

Är det rättvist att ge ett spel noll i betyg för att det är för likt förra utgåvan?

Men har man redan brännt 2000 spänn till Activision tidigare så kanske man inte vill lägga mer nu om det inte skiljer sig - fullt begripligt.

Men har man inte historiken hela vägen och MW3 är förata CoD-spel så blir ju denna typen av betyg helt felvisande kan jag tycka.

Critics verkar ju mer sansade då.

Sedan förstår jag inte riktigt varför man ogillar linjärt.

Jag ser det som att antingen får du ett linjärt spel som är riktigt långt.
Eller så får du en öppen värld att välja och vraka i och väldigt kort kampanj.

Alla delar skall ju utvecklas omsorgsfullt - och inget är gratis.
Skall massa tid läggas på att göra saker möjliga som de flesta aldrig träffar på?
Varenda option som finns att göra skall ju utvecklas.

Det är väl balansgång då.

Jag har bara påbörjat Back Ops så MW3 känns självskrivet för min del.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Sanazin:

Måste säga att MW3 är en grötig skit, inte nog med att motorn är från stenåldern, men man kan ju tycka att saker som FPS cap och ingen som helst jävla justering av FOV inte hör hemma på ett spel år 2011 men men... Man kan ju bara gissa sig fram till vilka astronomiska summor Activision mjölkar ur denna serie med tanke på den extremt låga utvecklingskostnaden och den löjligt korta utvecklingstiden.
Idiotiskt spel, både SP & MP, går inte ens att jämföra med kvalitén på BF3 på någon som helst nivå. Detta är skräp, men fanboys kan ju tycka det de vill.

Kasta inte sten i glashus.
Ungefär såhär ser varenda Bf3 fanboi-post ut.
Varför inte bara klippa och klistra, eller rentav låta bli och skriva når?
Önskar alla BF3 fanbois kunde hålla sig till trådar om det spelet.
Det vore den bästa julklappen i år.

Nja, det finns inlägg som är betydligt mer fanboy-aktiga än att Endast påpeka hur det verkligen ser ut. Du lurar ingen genom att sitta och intala dig själv hur bra MW3 är och hur alla som inte gillar spelet är fanboys, och du kommer framförallt att inte komma någonvart genom att försöka styra bort en diskussion som du personligen inte gillar, som faktiskt hör hemma på en MW3 - tråd, och inte på något annat tråd.
Sarkasm kommer du inte heller långt med, men det kanske du redan är medveten om!

Var i posten står det nåt om hur MW3 ser ut?
Vad som står är hur en BF3 Fanbois post ser ut.
Gillar man inte spelet är en sak, men postaren jämför med BF3.
Artikeln handlar om hur försäljningen går för Mw3, men om du vill blunda för det, så visst.

Sarkasm kommer man jävligt långt med, se, du citerade ju till och med.
Victory!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Jag kan bara hålla med. MechWarrior 3 är absolut det bättre spelet.

Medlem

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-4-modern...

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-modern-w...

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-modern-w...

Och ändå säljer spelen bättre.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Sanazin:

Måste säga att MW3 är en grötig skit, inte nog med att motorn är från stenåldern, men man kan ju tycka att saker som FPS cap och ingen som helst jävla justering av FOV inte hör hemma på ett spel år 2011 men men... Man kan ju bara gissa sig fram till vilka astronomiska summor Activision mjölkar ur denna serie med tanke på den extremt låga utvecklingskostnaden och den löjligt korta utvecklingstiden.
Idiotiskt spel, både SP & MP, går inte ens att jämföra med kvalitén på BF3 på någon som helst nivå. Detta är skräp, men fanboys kan ju tycka det de vill.

Kasta inte sten i glashus.
Ungefär såhär ser varenda Bf3 fanboi-post ut.
Varför inte bara klippa och klistra, eller rentav låta bli och skriva når?
Önskar alla BF3 fanbois kunde hålla sig till trådar om det spelet.
Det vore den bästa julklappen i år.

Nja, det finns inlägg som är betydligt mer fanboy-aktiga än att Endast påpeka hur det verkligen ser ut. Du lurar ingen genom att sitta och intala dig själv hur bra MW3 är och hur alla som inte gillar spelet är fanboys, och du kommer framförallt att inte komma någonvart genom att försöka styra bort en diskussion som du personligen inte gillar, som faktiskt hör hemma på en MW3 - tråd, och inte på något annat tråd.
Sarkasm kommer du inte heller långt med, men det kanske du redan är medveten om!

Var i posten står det nåt om hur MW3 ser ut?
Vad som står är hur en BF3 Fanbois post ser ut.
Gillar man inte spelet är en sak, men postaren jämför med BF3.
Artikeln handlar om hur försäljningen går för Mw3, men om du vill blunda för det, så visst.

Sarkasm kommer man jävligt långt med, se, du citerade ju till och med.
Victory!

Vad i hela friden babblar du om? Tråden handlar om MW3, vare sig det är dess försäljning eller ej så är det enligt min mening OK att diskutera detta.
Sen om du personligen är OK med detta eller ej är inte allt för viktigt, får man inte ha en åsikt om en spel man har betalat för längre, bara för att en bunt snubbar anser att alla som har något emot spelet, är automatiskt fanboys? Det är ren idioti och det är även dina inlägg.
Vi kan fortsätta att babbla på men faktum är att du måste öppna dina ögon och se vad folk anser om MW3:

http://www.metacritic.com/game/playstation-3/call-of-duty-mod...

2.3/10 user score talar för sig själv, jag tänker inte rättfärdiga mina åsikter för någon dryg typ som automatiskt klassar en som fanboy bara för att man har en åsikt som råkar delas av jävligt många.
Sen att det är många som köper det är väl inte så konstigt då det är uppföljaren till en av världens mest populära IP:s, vilket också ger mig rättigheten som köpare att ha åsikter om spelet; Åter igen, vad du tycker om detta skiter jag och förmodligen de andra fullständigt i, så keep going men förvänta dig absolut ingen respons. Känns som att jag sitter här och matar trollet =/
Är nu jävligt trött och är på väg att avsluta en dag med föreläsningar och jobb så räkna med grammatiska fel allesammans.

Medlem

Var och köpte det idag, trodde att det skulle vara servrar ala CoD BO, men icke.
Lätt besviken minst sagt efter vad som sagts i ämnet.

Mer att läsa här,
http://www.abc.net.au/technology/articles/2011/11/09/3360261....


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Hmm... Ska jag köpa MW3, BF3 eller göra något vettigt?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Om man ser runt på i stort sett alla hemsidor i världen så ser man folk kommentera att de hatar spelet. Men var kommer då försäljningen ifrån? På grund av att bara folket som inte kommenterar köper spelet, eller för att de som kommenterar också köper det...?

Jag tror att alla är smått intresserade av MW3 eftersom det är så pass populärt och lättsamt. Enkelt spel att starta upp och panga folk i en halvtimme tills du lessnar. Men den lilla halvtimmen ar det varit kul på de gamla CoD-spelen, så varför skulle det inte vara det nu? Jag menar, visst, grafiken är inte på topp, men det är gameplayet som gör det kul. Och det är lättsamt, där är nyckeln.

Värt att nämna är väl att MW3 inte bara är en rekordslaktare världen över, utan även i FZs kommentarsfält

See what I mean...?


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Vilket jävla MÖG spel!

back to leveling skills in BF3...

Skriv svar