Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av PcKaffe:

Haha så kul att se folk som tror att högupplöst = snyggt. Och att lågupplösta spel inte kan vara snygga.

I mina ögon är Minecraft snyggare än Battlefield 3. För att designen i BF3 är så tråkig och generisk att mina ögon torkar igen av hur dammigt och urblekt det är.

Smaken är som baken, delad i flera åsikter

http://www.thebestpageintheuniverse.net/images/opinion1.gif


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av magma:

Undrar om netbooken klarar av att driva spelet.
Någon som vet hur krävande minecraft är?

Netbooken har:
dual core c-50
hd 6250
1gb ddr3 ram

Du borde nog klara det. minecraft kräver ju inte speciellt mkt

Förutom RAM tveksamt om du får en bra spelupplevelse på 1 Gb RAM

Medlem
Skrivet av Scourged:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av magma:

Undrar om netbooken klarar av att driva spelet.
Någon som vet hur krävande minecraft är?

Netbooken har:
dual core c-50
hd 6250
1gb ddr3 ram

Du borde nog klara det. minecraft kräver ju inte speciellt mkt

Förutom RAM tveksamt om du får en bra spelupplevelse på 1 Gb RAM

testa gratis verionen? vet inte om den kräver lika mkt dock ?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Lioras:

Ähh tråkigt spel!

Tråkigt för folk utan kreativitet, och viljan till att skapa.

Jag är designer så kreativiteten är det inget fel. Spelet tilltalar mig inte bara...HERRÅ

Medlem
Skrivet av Lioras:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Lioras:

Ähh tråkigt spel!

Tråkigt för folk utan kreativitet, och viljan till att skapa.

Jag är designer så kreativiteten är det inget fel. Spelet tilltalar mig inte bara...HERRÅ

Hmm. Då kanske det är tvärtom, att du är trött på att bli påmind om ditt job? Det kanske förklarar saken!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Lioras:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Lioras:

Ähh tråkigt spel!

Tråkigt för folk utan kreativitet, och viljan till att skapa.

Jag är designer så kreativiteten är det inget fel. Spelet tilltalar mig inte bara...HERRÅ

Hmm. Då kanske det är tvärtom, att du är trött på att bli påmind om ditt job? Det kanske förklarar saken!

Haha nej jag är inte trött på mitt jobb. Det är bara det att om jag vill spela pixel-spel så spelar jag hellre Settlers 2 ^^

Medlem

Jag måste säga att det blivit bara sämre sedan 1.8,
Potions och Ender och annat fjoll när de istället kunnat lagt mer krut på att fläska ut den "riktiga" världen.
Jag och en kompis brukar spela lite då och då, men det är ju alltid samma sak, även om världen ser annorlunda ut så händer det aldrig något annorlunda mellan spelgångerna.
Slå ett träd, gräv en grop, hitta kol eller gör din egen, bygg lite facklor, bygg ett hus, gör en gruva. slå lite zombies.

När jag spelade Dwarf Fortess så hände det i alla fall sjuka saker som var unikt för just det spelet...

Medlem

Måste säga att det här var bland de sämre recensioner jag läst.
Vad går det där spelet ut på egentligfen?
Känns som att du skriver mest för dem som redan har testat och vet vad det handlar om.
Vad är det egentligen som är roligt med det där spelet?
Gräva pixeldiamanter och utforska pixelgruvor låter varken roligt eller lockande för fem öre.

Medlem

Timmar och åter timmar av spelande, detta underbart fyrkantiga spel 5/5 helt klart!


signatur

/)(\ BROHOOF /)(\

Medlem
Skrivet av martyr:

Måste säga att det här var bland de sämre recensioner jag läst.
Vad går det där spelet ut på egentligfen?
Känns som att du skriver mest för dem som redan har testat och vet vad det handlar om.
Vad är det egentligen som är roligt med det där spelet?
Gräva pixeldiamanter och utforska pixelgruvor låter varken roligt eller lockande för fem öre.

Tycker man om att hitta på sina egna äventyr och sätta egna gränser (t.ex. inte använda stenverktyg förens efter tredje dagen och inte använda järnverktyg förens efter den sjunde).
Så kan det vara rätt kul. Det är också rätt häftigt att bara utforska (om man nu gillar sådant) eftersom världen skapar häftiga berg etc.

123
Skriv svar