Mass Effect 3 kräver Origin och släpps inte på Steam
Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !
Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?
Origin är sämst... Det går inte att ändra vilken hårddisk spelen installerar på, skrev klagobrev om detta för jag vill bara ha windows på min c disk, svaret jag fick var "spel körs bäst på C" klagade ännumer att jag inte ville ha dem där även om jag sade åt programmet att installera dessa på D
Nä... Origin suger.. Varför ha en funktion som inte funkar alls, de tänkte inte fixa den heller nä jag bad dem
Gå in på inställningar så har du ett val som heter "välj vart du vill installera dina spel".
funkade inte för mig . Hon på supporteb sa att den inte gjordedet för många.. Funka bara å ändra plats på C.. Inte ändra hårddisk, bad henne göra ett klagomål men icke.. Kass support.
Vad hände med tiden man klickade på sitt spel å sen startade skiten utan nå add-on program som segar datorn i onödan.. Bring it back! Vill kunna spela mina spel offline :/
För mig spelar det inte så stor roll, tycker bara att det hade varit skönt att ha allt på ett och samma ställe. Eftersom jag har både första och andra spelet på Steam så är det lite synd ändå.
Så länge det inte blir något krångel med sparfiler och import av sparfiler så är det lugnt för mig.
Alltså, vad gnäller folk så in i helvete över?
Origins är som Steam. Jag har väldigt många spel på Steam, men jag tänker inte gnälla som en bortskämd unge bara för att de väljer SITT EGNA program att köra sina spel igenom.
Origins är inte dåligt, det är Battlelogen som krabbar i BF3's fall. Inga problem med BC2, som kör en in-game menu, aldrig varit. Sluta gnälla.
Är det inte Origin vars användarvillkor säger att programmet får bevaka vad man installerar, gör på datorn, etc?
Alla jag känner använder Steam och de enda jag känner som använder Origin är dom som spelar BF3, och då endast för att dom måste.
Köpa spelet sedan ladda ner det låter nästan som en bättre idé. :\
Folk klagar på minsta lilla för att rättfärdiga sitt beslut att inte behöva köpa spel, så kommer det alltid att vara.
Sen finns det en liten skara som absolut inte vill använda något program som steam/origin/skype för att dem inte litar på någon annan än dem själva. Foliehattar inc! (Sarkasm)
Origin är sämst... Det går inte att ändra vilken hårddisk spelen installerar på, skrev klagobrev om detta för jag vill bara ha windows på min c disk, svaret jag fick var "spel körs bäst på C" klagade ännumer att jag inte ville ha dem där även om jag sade åt programmet att installera dessa på D
Nä... Origin suger.. Varför ha en funktion som inte funkar alls, de tänkte inte fixa den heller nä jag bad dem
Gå in på inställningar så har du ett val som heter "välj vart du vill installera dina spel".
funkade inte för mig . Hon på supporteb sa att den inte gjordedet för många.. Funka bara å ändra plats på C.. Inte ändra hårddisk, bad henne göra ett klagomål men icke.. Kass support.
Vad hände med tiden man klickade på sitt spel å sen startade skiten utan nå add-on program som segar datorn i onödan.. Bring it back! Vill kunna spela mina spel offline :/
Segar datorn i onödan? Ursäkta mig, men har du typ 1 GB RAM?
Steam och Origins drar inte alls mycket.
Sen måste jag hålla med om att det var skönt på den "gamla goda tiden", då man fick en skrivbordsgenväg, dubbelklickade på den, och spelet startade.
Är det inte Origin vars användarvillkor säger att programmet får bevaka vad man installerar, gör på datorn, etc?
Alla jag känner använder Steam och de enda jag känner som använder Origin är dom som spelar BF3, och då endast för att dom måste.
Jag använder Origins för BF3 och BC2, inte mer - tills ME3 släpps, dvs!
Men, för att svara på din fråga; Origins bevakar inte vad du gör/installerar helt och hållet. Origins scannar efter EA-produkter, endast på den hårddisken där Origins är installerat.
Lutar väl åt att Kingdoms of Amalur: Reckoning blir Origin-exklusivt också. Eftersom demot släpps där. Men har inte sett något uttalande om det ännu.
Ser faktiskt fram mer mot Reckoning än ME3, eftersom det är fräscht och verkar väldigt bra för oss som gillar open world-RPG och action-baserad strid.
Lutar väl åt att Kingdoms of Amalur: Reckoning blir Origin-exklusivt också. Eftersom demot släpps där. Men har inte sett något uttalande om det ännu.
Ser faktiskt fram mer mot Reckoning än ME3, eftersom det är fräscht och verkar väldigt bra för oss som gillar open world-RPG och action-baserad strid.
Nej, Reckoning kommer inte kräva Origin. Jag är vän med en designer från Big Huge Games och frågade specifikt om Origin, och han sa att det inte kommer krävas.
Så gött ni som skriver ni skall skippa spelet bara för att det inte kommer till Steam - er förlust! Herregud, jag gillar Steam bättre än Origin med, men inte fan bojkottar ett helt spel för det.
Det handlar inte om det. Jag var den som tipsade om det här, och poängen är inte att det inte kommer till Steam, utan att det kommer kräva Origin, vilket är spyware.
Jag använder Origins för BF3 och BC2, inte mer - tills ME3 släpps, dvs!
Men, för att svara på din fråga; Origins bevakar inte vad du gör/installerar helt och hållet. Origins scannar efter EA-produkter, endast på den hårddisken där Origins är installerat.
Jag undrar det jag...
The non-personally identifiable information that EA collects includes technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address) and operating system, as well as information about your Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware.
Jag tänker då inte använda ett program som gör det jag citerade ovan.
Steg 1. Köp spelet på en digital tjänst aka steam/origin för att stödja utvecklarna.
Steg 2. Ladda sedan ner spelet från valfri torrentsida för att kunna spela det utan problem.
Du kan även byta plats på dom två stegen om du känner för att testa spelet innan du lägger dina ihopsparade småslantar på ett skitspel.
Förstår allvarligt talat inte vad de menar med:
Steam har ett gäng restriktiva användarvillkor som begränsar hur spelutvecklare kan interagera med kunder för att lansera patchar och nedladdningsbart materia
Saxat från steampowered.com:
In-game DLC
Sell additional content from within your game to the customers who want it most. Steamworks provides true in-game DLC, allowing customers to select, buy, and use DLC — all without leaving the game. Additionally, using Steamworks' DLC does not close off your other channels. You are still free to sell the content at retail, either with other online sites or through the Steam store. källa
Auto-updating
Be confident that all of your customers are running the most current version of your game. Update and expand your game as you see fit. Your community stays current, and your support burden will be significantly reduced. With no certification process, you're in control. Update as much as you want, with as much as you want—there is no charge for bandwidth. källa
Ja det låter ju verkligen restriktivt... Det låter snarare som att det är något som EA inte vill tala om.
Men då blir det väl att kolla någon "Let's Play Mass Effect 3" på youtube, bara för att jag vill se hur det slutar.
Kommer troligtvis inte att installera Origin igen, har testat och förutom att det låg långt efter Steam i utvecklingen så var det relativt buggigt, det gick t.ex ej att hitta kompisar hur man än försökte, en annan miss var att om man ej konfat om så valde det default att installera spel på systemdisken, oavsett var man installerat själva origin. Visst, sådant kanske de fixar eller redan har fixat, men jag kommer nog inte att orka med Origin också, vill helt enkelt ha mina spel och vänner samlade på ett ställe.
Förstår allvarligt talat inte vad de menar med:
Steam har ett gäng restriktiva användarvillkor som begränsar hur spelutvecklare kan interagera med kunder för att lansera patchar och nedladdningsbart materia
Saxat från steampowered.com:
In-game DLC
Sell additional content from within your game to the customers who want it most. Steamworks provides true in-game DLC, allowing customers to select, buy, and use DLC — all without leaving the game. Additionally, using Steamworks' DLC does not close off your other channels. You are still free to sell the content at retail, either with other online sites or through the Steam store. källa
Auto-updating
Be confident that all of your customers are running the most current version of your game. Update and expand your game as you see fit. Your community stays current, and your support burden will be significantly reduced. With no certification process, you're in control. Update as much as you want, with as much as you want—there is no charge for bandwidth. källa
Ja det låter ju verkligen restriktivt... Det låter snarare som att det är något som EA inte vill tala om.
Men då blir det väl att kolla någon "Let's Play Mass Effect 3" på youtube, bara för att jag vill se hur det slutar.
Kommer troligtvis inte att installera Origin igen, har testat och förutom att det låg långt efter Steam i utvecklingen så var det relativt buggigt, det gick t.ex ej att hitta kompisar hur man än försökte, en annan miss var att om man ej konfat om så valde det default att installera spel på systemdisken, oavsett var man installerat själva origin. Visst, sådant kanske de fixar eller redan har fixat, men jag kommer nog inte att orka med Origin också, vill helt enkelt ha mina spel och vänner samlade på ett ställe.
Det "restriktiva" är bara ett försök att få Valve att verka som skurken. Det handlar om att Valve har som krav att DLC till spel som finns på Steam måste få säljas på Steam också, inte bara genom andra kanaler - för att allt ska finnas på samma ställe (och självklart för att de vill tjäna en hacka också). EAs affärsplan bygger till stor del på att tjäna pengar på DLC, så de vill inte att Valve ska få en del av kakan. EA vill ha ensamrätt på DLC-försäljning, det är allt det handlar om.
Muppar som klagar på Origin och lovordar Steam i samma mening. Pinsamt, löjligt och totalt meningslöst.
Jag har inte haft något problem med Origin till BF3, lär säkert inte bli ett problem med ME3 heller.
Finner det underhållande att du kallar dem för "muppar". Om du hade tittat på hur Origin är kodat så hade du sett att stor del av koden verkar vara skriven av en mentalt handikappad praktikant.
Segar datorn i onödan? Ursäkta mig, men har du typ 1 GB RAM?
Steam och Origins drar inte alls mycket.
Sen måste jag hålla med om att det var skönt på den "gamla goda tiden", då man fick en skrivbordsgenväg, dubbelklickade på den, och spelet startade.
Jasså, varför var det så skönt då? Origins besvärar dig inte alls men ändå var det skönt när det inte fanns?
Räcker med steam för mig, me3 kommer bli därutöver, absolut inget origins. Skulle gärna betalat för det på annat sätt om de hade gett mig möjligheten, som det ser ut nu får de skylla sig själva då de snarast inbjuder till piratkopiering genom att begränsa det till origin.