Half-Life-teasers gömmer sig i Counter-Strike: Go

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Typhor:

eftersom Valve är ett stort skämt så är det ju inte konstigt om detta också är det

Vad har du emot valve?

De är löjigt överskattade och har aldrig någonsin gjort ett roligt eller intressant spel.

PS. om vissa får sprida sitt hat för konsoler i varje post så får jag kritisera Valve hur precis mkt jag vill.

Vad är det där för trams ursäkt? Tyck illa om Valve ifall du vill, men kom inte med det som en ursäkt för att många (inklusive jag) ogillar konsoller.
Förövrigt spelar det mindre roll vad du tycker med tanke på att Halflife och steam är nog anledning till varför inte Valve är överskattade.

mitt ogillande av valve är ingen ursäkt för att folk ogillar kosoler. folk får gärna ogilla konsoler om det nu är deras åsikt, men då får de också tåla att folk har andra åsikter än dem själva. Är det "okey" att ogilla konsoler så är det lika okey att ogilla Valve.
Det är min åsikt att Valv är ett överskattat företag som aldrig gjort något bra eller intressant spel.
Varför skulle min åsikt vara mindre värd än någon annans? bara för att man tillhör en minoritet så förminskar väll inte det den fria åsiktens egenvärde? Ni får ursäkta mig men Jesus behöver mer än ett par glasögon och en kofot för att jag ska konvertera.

Medlem

Lägg ner HL hysterin nu. Det är bara sorgligt.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Typhor:

eftersom Valve är ett stort skämt så är det ju inte konstigt om detta också är det

Vad har du emot valve?

De är löjigt överskattade och har aldrig någonsin gjort ett roligt eller intressant spel.

PS. om vissa får sprida sitt hat för konsoler i varje post så får jag kritisera Valve hur precis mkt jag vill.

Kanske lite överskattade men inte löjligt mycket och roligt spel är bara en smaksak, inget du kan kritisera riktigt för imo

PS. Har inte sagt att du inte går kritisera, utan kritik finns ingen förbättring i spel

Skrivet av Typhor:

...

Du får anstränga dig lite i motiveringen & inte bara konstatera vad du tycker innan du blir förvånad över att folk reagerar så på ditt inlägg. Att folk tycker illa om konsoler har sina anledningar som tuggats sönder precis över allt hela tiden på FZ, att Valve gör dåliga spel bygger i det här fallet endast på din åsikt, du som gett VEGAS 2 ett personligt toppbetyg...

Edit. Taggproblem från helvetet!
Edit. Nu blev det rätt.

Medlem

Det finns inga objektivt dåliga spel/spelutveckalre/konsoler. End of discussion.
Alla har rätt att gilla/ogilla saker, men det känns väldigt onödigt att klicka in på en nyhet bara för att trolla och få sina negativa åsikter att framstå som fakta.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Typhor:

...

Du får anstränga dig lite i motiveringen & inte bara konstatera vad du tycker innan du blir förvånad över att folk reagerar så på ditt inlägg. Att folk tycker illa om konsoler har sina anledningar som tuggats sönder precis över allt hela tiden på FZ, att Valve gör dåliga spel bygger i det här fallet endast på din åsikt, du som gett VEGAS 2 ett personligt toppbetyg...

Edit. Taggproblem från helvetet!
Edit. Nu blev det rätt.

anledning till att folk hatar konsoler, bortsett från grafiken, är i regel utvecklarnas egna dåliga designval och har inget alls att göra med hårdvaran i sig. Eller är hårdvaran skyldig till att spel blir enklare? givetvis inte. vilket i sig gör hela argumentet att konsolerna gör spelen dummare till ren lögn. Utvecklarna utvecklar spelen inte konsolerna. Skillnaden här är bara den att det är "coolt" att vettlöst klaga på konsolerna medan det är rent kätteri att ifrågasätta Valve.

Givetvis är det min personliga åsikt att valve gör dåliga spel. vems åsikt skulle det annars vara? Jag gillar inte storyn i något av deras spel, tycker den är dåligt utförd. Jag får inte alls den "fantastiska inlevelsekänsla" som folk säger att HL serien har. När det kommer till inlevelse så har Valve mkt att lära från 4A Games, de kan sin inlevelse de.
Sedan förstår jag inte riktigt vad du antyder? Ja jag tycker att RSV2 är ett fruktansvärt bra spel när det kommer till Multiplayer. Får jag inte tycka det? Är det olaglig att ha den åsikten? Ska jag sändas till ett koncentrationsläger bara för att jag inte delar dina åsikter?

Skrivet av Typhor:

...

Lite väl hysterisk där, du skrämde just iväg min lust att kommentera vidare.

Medlem

...men endå lägger du ner så mycket tid på att kommentera en thread som enbart handlar om valves spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

hur queue man egentligen här?

Medlem
Skrivet av Typhor:

Är det olaglig att ha den åsikten? Ska jag sändas till ett koncentrationsläger bara för att jag inte delar dina åsikter?

Ja jösses...är det den tiden på månaden? Lugna ner dig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

Är det olaglig att ha den åsikten? Ska jag sändas till ett koncentrationsläger bara för att jag inte delar dina åsikter?

Ja jösses...är det den tiden på månaden? Lugna ner dig.

jag är väldigt lugn. vilket tonläge du sedan väljer att läsa mitt inlägg i kan väll inte jag hållas ansvarig för?

Nejdå, jag råkar bara se en tragisk komik här på FZ.
Det är Okey att klagar på Origin varje chans man får.
Det är Okey att klaga på konsoler varje chans man får.
Men man får Inte under några omständigheter ifrågasätta Valve och eller Blizzard...

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

Är det olaglig att ha den åsikten? Ska jag sändas till ett koncentrationsläger bara för att jag inte delar dina åsikter?

Ja jösses...är det den tiden på månaden? Lugna ner dig.

jag är väldigt lugn. vilket tonläge du sedan väljer att läsa mitt inlägg i kan väll inte jag hållas ansvarig för?

Nejdå, jag råkar bara se en tragisk komik här på FZ.
Det är Okey att klagar på Origin varje chans man får.
Det är Okey att klaga på konsoler varje chans man får.
Men man får Inte under några omständigheter ifrågasätta Valve och eller Blizzard...

Du får ursäkta mig, men din kommentar om koncentrationsläger var enligt mig inte nödvändig eller vidare "lugn".

Och klaga du på Valve om du vill - men det är knappast så att det tillför något in den här threaden. Så jag säger samma sak till dig som jag säger till samtliga som antingen skriker "konsol skit", "mjölka!!" eller nu ditt fall om valve...håll dig till ämnet istället och dumpa "trollandet" (för även om du inte menar din kommentar som Trolling så blir det samma effekt.

Enligt mig är Valve's Halflife 1 revolutionerande...tvåan är bra, men inte samma klass. Deras spelmotor har därimot gynnat spelmarknaden enormt med spel som Counterstrike. Sen vad det gäller valves andra projekt (LÄS: STEAM) så är det utan tvekan det bästa som hänt PC marknaden (Återigen enligt mig...dock kan man undra över deras priser ibland).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Typhor:

But it's just not fair!

Världens minsta violin spelar världens sorgligaste ballad för detta inlägg. Kan vi hålla oss till topic nu, snälla rara söta?

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Typhor:

But it's just not fair!

Världens minsta violin spelar världens sorgligaste ballad för detta inlägg. Kan vi hålla oss till topic nu, snälla rara söta?

"Är Valve bara jävligt jobbiga, eller tror du att de faktiskt kommer utannonsera Half-Life 3 innan jorden går under?" - ovanstående artikel

min ursprungliga kommentar rörde just detta. vilka är det som bytte topic?

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Typhor:

But it's just not fair!

Världens minsta violin spelar världens sorgligaste ballad för detta inlägg. Kan vi hålla oss till topic nu, snälla rara söta?

Haha detta inlägget gjorde definitivt min dag!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Grön:
Skrivet av Typhor:

...

Du får anstränga dig lite i motiveringen & inte bara konstatera vad du tycker innan du blir förvånad över att folk reagerar så på ditt inlägg. Att folk tycker illa om konsoler har sina anledningar som tuggats sönder precis över allt hela tiden på FZ, att Valve gör dåliga spel bygger i det här fallet endast på din åsikt, du som gett VEGAS 2 ett personligt toppbetyg...

Edit. Taggproblem från helvetet!
Edit. Nu blev det rätt.

anledning till att folk hatar konsoler, bortsett från grafiken, är i regel utvecklarnas egna dåliga designval och har inget alls att göra med hårdvaran i sig. Eller är hårdvaran skyldig till att spel blir enklare? givetvis inte. vilket i sig gör hela argumentet att konsolerna gör spelen dummare till ren lögn. Utvecklarna utvecklar spelen inte konsolerna. Skillnaden här är bara den att det är "coolt" att vettlöst klaga på konsolerna medan det är rent kätteri att ifrågasätta Valve.

Så du menar att ett spel som tex Stalker med avancerad fysik, AI, ljus & partikel effekter, stora öppna miljöer med högdetaljerade objekt och texturer, levande miljö osv inte behöver kompremissas rejält med den begränsade hårdvaran konsolerna har? Are you high? Jag har själv hört från utvecklare som Avalance hur drygt dem tycker den begränsade hårdvaran i 360 och PS3 är, bara det att utvecklare enbart har 512mb minne att jobba med sätter en enorm bromskloss för vad man kan och inte kan göra.

Dock tror jag du glömmer bort den största bromklossen dvs kontrollerna. Ex fps & rpg spel måste hela tidens anpassas efter den ytterst begränsade kontroll man får med en gamepad. För att inte bli frustrerande får spelet inte vara för snabbt som Quake, inte ha för avancerat inventory, menyer eller liknande och inte ha för många knappar och alternativ som Arma eller tidiga Rainbow Six spelen osv.

Marknaden har ju blivigt larvigt mycket stelare och tråkigare pga av detta och det är klart som fasen att konsolerna sätter en fet bromskloss för vad utvecklare kan och inte kan göra, om man nu vill bli framgångsrik på den marknaden dvs. Visst självklart är det ju utvecklarna och utgivarna själva som bär ansvaret för att dem inte vill satsa något på PC marknaden och nästan enbart göra multiplatforms spel i hopp om att bli nästa Modern Warfare istället för nästa Half life vilket är tragiskt, men men inget man kan göra åt det... förutom att gnälla på internet om hur dem är passions- och ambitionslösa sellouts och förtjänar att gå under xD.

Citat:

Givetvis är det min personliga åsikt att valve gör dåliga spel. vems åsikt skulle det annars vara? Jag gillar inte storyn i något av deras spel, tycker den är dåligt utförd. Jag får inte alls den "fantastiska inlevelsekänsla" som folk säger att HL serien har. När det kommer till inlevelse så har Valve mkt att lära från 4A Games, de kan sin inlevelse de.
Sedan förstår jag inte riktigt vad du antyder? Ja jag tycker att RSV2 är ett fruktansvärt bra spel när det kommer till Multiplayer. Får jag inte tycka det? Är det olaglig att ha den åsikten? Ska jag sändas till ett koncentrationsläger bara för att jag inte delar dina åsikter?

Lite lustigt att du tycker Valve ska lära sig från 4A Games när Metro 2033 uppenbarligen är väldigt inspirerat av just Half Life spelen :S. Aja whatever, upptäckt att jag kanske slösar min tid här med tanke på hur du leker martyr och vill få folk att tro att din åsikt på något sätt blivigt förtryckt :/.

Medlem

Som programerare är det självfallet *alltid* jävligt surt med begränsningar. Det enklaste är att ha hur mycket minne och CPU som helst allt tillgå, precis när det behövs.

Att lära sig programera optimalt utifrån givna förutsättningar är det som är svårt. Att göra funktioner och procedurer som faktiskt är så optimala som det går, det är vad man vill. Inte minst med tanke på miljön. Att ha ett gäng klantar som programerare som gör att varje liten funktion som kräver x antal Terrawatt att utföras istället för en bråkdel är väl rätt onödigt?

Kunskap regerar!!!

Medlem

Hette inte Operation Black Mesa bara Operation Mesa innan? Om jag inte minns helt fel så har den modde blivigt uppskjuten några gånger.

Medlem

valve trollar. Tror knappast de har ett release date.

Är också ytterst tveksam till om jorden verkligen går under i år.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så du menar att ett spel som tex Stalker med avancerad fysik, AI, ljus & partikel effekter, stora öppna miljöer med högdetaljerade objekt och texturer, levande miljö osv inte behöver kompremissas rejält med den begränsade hårdvaran konsolerna har? Are you high? Jag har själv hört från utvecklare som Avalance hur drygt dem tycker den begränsade hårdvaran i 360 och PS3 är, bara det att utvecklare enbart har 512mb minne att jobba med sätter en enorm bromskloss för vad man kan och inte kan göra.

Dock tror jag du glömmer bort den största bromklossen dvs kontrollerna. Ex fps & rpg spel måste hela tidens anpassas efter den ytterst begränsade kontroll man får med en gamepad. För att inte bli frustrerande får spelet inte vara för snabbt som Quake, inte ha för avancerat inventory, menyer eller liknande och inte ha för många knappar och alternativ som Arma eller tidiga Rainbow Six spelen osv.

Marknaden har ju blivigt larvigt mycket stelare och tråkigare pga av detta och det är klart som fasen att konsolerna sätter en fet bromskloss för vad utvecklare kan och inte kan göra, om man nu vill bli framgångsrik på den marknaden dvs. Visst självklart är det ju utvecklarna och utgivarna själva som bär ansvaret för att dem inte vill satsa något på PC marknaden och nästan enbart göra multiplatforms spel i hopp om att bli nästa Modern Warfare istället för nästa Half life vilket är tragiskt, men men inget man kan göra åt det... förutom att gnälla på internet om hur dem är passions- och ambitionslösa sellouts och förtjänar att gå under xD.

Citat:

Givetvis är det min personliga åsikt att valve gör dåliga spel. vems åsikt skulle det annars vara? Jag gillar inte storyn i något av deras spel, tycker den är dåligt utförd. Jag får inte alls den "fantastiska inlevelsekänsla" som folk säger att HL serien har. När det kommer till inlevelse så har Valve mkt att lära från 4A Games, de kan sin inlevelse de.
Sedan förstår jag inte riktigt vad du antyder? Ja jag tycker att RSV2 är ett fruktansvärt bra spel när det kommer till Multiplayer. Får jag inte tycka det? Är det olaglig att ha den åsikten? Ska jag sändas till ett koncentrationsläger bara för att jag inte delar dina åsikter?

Lite lustigt att du tycker Valve ska lära sig från 4A Games när Metro 2033 uppenbarligen är väldigt inspirerat av just Half Life spelen :S. Aja whatever, upptäckt att jag kanske slösar min tid här med tanke på hur du leker martyr och vill få folk att tro att din åsikt på något sätt blivigt förtryckt :/.

Att hardvaran ar begransad har inte direkt nagot med saken att gora. Ingen tvingar direkt utgivarna /utvecklarna att producera spel till konsol. Jo just det ja, pengar ar det som tvingar dem. Att PC-spel inte ar lika lukretiva som konsolspel ar uteslutande PC-spelarnas egna fel, eller ja en del utav dem.
PC vs. Konsol ar en fruktansvart meningslos strid. Exakt lika meningslos som HoN vs. LoL, CoD vs. BF3, Metallica vs. Megadeth/Metallica vs. Iron Maiden etc. etc.
Var glada istallet och spela/lyssna pa bada

12
Skriv svar