Id: När vi visar Doom 4-bilder ska ni få se på awesome

Inaktiv

använder open gl? isf borde man kunna få 5000 fps med ett quadro 6000, om man har 60.000 att lägga på ett grafikkort

Medlem

Väldigt skeptiskt med tanke på deras senaste fail, RAGE. Time will tell.

Medlem

iD släpper sällan något om det inte innehåller någon form av banbrytande teknik även om det inte alltid är rent visuellt. Bruna färger i iD's spel har man klagat på sen 90-talet så det är mer en feature än ett problem.
Skulle nog vilja säga att iD aldrig har gjort de bästa spelen med undantag för Doom och Quake, men det är för att de efter dessa spel producerar spelmotorer mer än något annat och där har de alltid varit vågbrytarna i spelvärlden.
Tycker dock att deras spel alltid har varit väldigt bra även om de inte var bäst.

Inaktiv
Skrivet av pelson:
Skrivet av Preed:

Lite less på fans som inte låter utvecklarna göra något nytt ett bredda sig utan att börja grina. Fanscister. Om ni älskar ett ID spel så har ni fått det ni förtjänar redan. Vad som helst dom gör därefter är bara en bonus. Less på "det är inte som det borde"-grin.

ID är skaparna av R.A.G.E, mer behöver jag nog inte säga.

Bara för att ett spel blir misslyckad betyder det inte att alla andra blir det. Det borde du själv veta, men tydligen inte tråkigt nog.

Inaktiv

Säger detta till er alla som gnäller. Bara för att rage blev misslyckat av ID betyder det inte att dom framtida spelen dom gör blir det. Det borde ni veta väl veta? man kan inte döma ett helt företag för att gjorde misstag på en produkt. Stackars er i såna fall om ni tror sådant. Håll er borta från alla spel då för kan sätta 500 spänn på att alla spel har missats med något.

Medlem

Kom igen nu ID. Ge oss något riktigt IDDQD-like. Visst, R.A.G.E var skit, men alla gör misstag. Jag har iaf inte gett upp hoppet om er. Jag vet att ni har tillräckligt med IDKFA bakom er. Och glöm inte, det finns inga IDCLIP till framgång.

Inaktiv

Hur doom4 ser ut på den grafiska sidan skiter jag fullständigt i, ge mig saftiga monsterljud och fantastisk känsla i hagelbraket.

Jag vill ha samma känsla som när jag spelade Doom för första gången för snart 20 år sedan

självfallet har dom skickat ut bilderna för att få lite gratis feedback vad folk tycker om det hela.
hade folk blivit mer imponerade så hade dom sagt "jo,det är faktiskt från doom4,visst är det awesome?"
men nu blev det mer "nah" och då går dom till ritbordet och förbättrar.
själv så tycker jag bilden ifråga ser helt okej ut,domedag som domedag liksom,inte många fler färger än brunt och grått.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:
Skrivet av Preed:

Lite less på fans som inte låter utvecklarna göra något nytt ett bredda sig utan att börja grina. Fanscister. Om ni älskar ett ID spel så har ni fått det ni förtjänar redan. Vad som helst dom gör därefter är bara en bonus. Less på "det är inte som det borde"-grin.

ID är skaparna av R.A.G.E, mer behöver jag nog inte säga.

Bara för att ett spel blir misslyckad betyder det inte att alla andra blir det. Det borde du själv veta, men tydligen inte tråkigt nog.

Alltså, gå in på Wikipedia så ser du att detta är ett multiplatformspel. Resten säger ju sig själv? Som sagt, en linjär shooter som alla andra spel nu för tiden. Det har inte kommit ETT enda konsollspel som kunna motbevisa detta. Det är ju samma grafik på konsollspelen också? Hur skulle det kunna bli "Bättre" liksom.

Blir bara så extra trött när uppföljare till klassiker är sämre än föregångarna, och man vet det redan på förhand. Kolla bara på Syndicate, det är ju en skam!

Detta kommer INTE vara ett undantag, sanna mina ord.

*Edit* Press Enter to Start -> Find Quickmatch

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av qun0:
Skrivet av pelson:
Skrivet av Preed:

Lite less på fans som inte låter utvecklarna göra något nytt ett bredda sig utan att börja grina. Fanscister. Om ni älskar ett ID spel så har ni fått det ni förtjänar redan. Vad som helst dom gör därefter är bara en bonus. Less på "det är inte som det borde"-grin.

ID är skaparna av R.A.G.E, mer behöver jag nog inte säga.

Bara för att ett spel blir misslyckad betyder det inte att alla andra blir det. Det borde du själv veta, men tydligen inte tråkigt nog.

Alltså, gå in på Wikipedia så ser du att detta är ett multiplatformspel. Resten säger ju sig själv? Som sagt, en linjär shooter som alla andra spel nu för tiden. Det har inte kommit ETT enda konsollspel som kunna motbevisa detta. Det är ju samma grafik på konsollspelen också? Hur skulle det kunna bli "Bättre" liksom.

Blir bara så extra trött när uppföljare till klassiker är sämre än föregångarna, och man vet det redan på förhand. Kolla bara på Syndicate, det är ju en skam!

Detta kommer INTE vara ett undantag, sanna mina ord.

*Edit* Press Enter to Start -> Find Quickmatch

True words, true words...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.

Tråkmåns.

Inaktiv

Klart man är skeptisk och en evig pessimist.. Då blir spelet bättre än den skit man förväntar sig!
.. Bulldozer hype, BF3 hype, Duke nukem hype.. "Doom 4 hype?".. Aja vi får la se!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.

Tråkmåns.

Inspirationen flödar.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.

Tråkmåns.

Inspirationen flödar.

Jösses vad dryg du är. Lägg ner detta tramset eller tänk ut någon vitsig kommentar istället.

Medlem

varför klagar alla på rage? det var kul sitta lira det blir säkert kul sitta lira doom 4. folk som klagar kan ju börja med att utbilda sig och göra egna spel.

Medlem
Skrivet av bumper:

varför klagar alla på rage? det var kul sitta lira det blir säkert kul sitta lira doom 4. folk som klagar kan ju börja med att utbilda sig och göra egna spel.

Eller så fortsätter de att klaga och pekar på precis det de inte tycker är bra så utvecklarna vet vad de kan göra annorlunda nästa gång. Vi betalar så det är klart att vi ska tala om vad vi gillar och inte gillar. Tror inte det finns någon utvecklare som bara vill ha lågmälda ja-sägare som kunder.

Medlem

Id är grymma på att göra spelmotorer & Carmack är C++-kung. Alltså: är han _inte_ designer. Klagar man på Renault för Volvo's design, när de sätter in en Renault-motor i en Volvo?

Medlem

Tvivlar starkt, Doom 3 var ju i min mening lika mycket korridorer och begränsningar som CoD, eller en klar försämring jämfört med tidigare spel i alla fall. Rage stinker, så jag tvivlar på att Doom 4 imponerar, nej dessa gubbar lever bara på gamla meriter och saknar helt förmågan att prestera idag.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.

Tråkmåns.

Inspirationen flödar.

Jösses vad dryg du är. Lägg ner detta tramset eller tänk ut någon vitsig kommentar istället.

Liksinnad, det märks.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.

Tråkmåns.

Inspirationen flödar.

Jösses vad dryg du är. Lägg ner detta tramset eller tänk ut någon vitsig kommentar istället.

Liksinnad, det märks.

Du satt och funderade i 1½ dag och detta var det bästa du kunde komma på? Det är sorgligt att du räknas in i gruppen om unga som är "vår framtid".

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

Rage-kopia kallar jag inte awesome.

lol, hur i helvete kan du veta att det är en Rage-kopia utifrån ett par screenshots?, som dessutom ser bra mycket bättre ut än Rage.

Fanboy.

Tråkmåns.

Inspirationen flödar.

Jösses vad dryg du är. Lägg ner detta tramset eller tänk ut någon vitsig kommentar istället.

Liksinnad, det märks.

Du satt och funderade i 1½ dag och detta var det bästa du kunde komma på? Det är sorgligt att du räknas in i gruppen om unga som är "vår framtid".

Märks att du inte tagit klivet ut i arbetslivet än lille vän.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Märks att du inte tagit klivet ut i arbetslivet än lille vän.

Haha "Lika hjärnor" och hela den biten. Suttit och tänkt samma mening efter varje inlägg du postat i denna tråden

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:

Märks att du inte tagit klivet ut i arbetslivet än lille vän.

Haha "Lika hjärnor" och hela den biten. Suttit och tänkt samma mening efter varje inlägg du postat i denna tråden

Vilket vokabulär.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:

Märks att du inte tagit klivet ut i arbetslivet än lille vän.

Haha "Lika hjärnor" och hela den biten. Suttit och tänkt samma mening efter varje inlägg du postat i denna tråden

Vilket vokabulär.

Du måste erkänna att det är faktiskt ganska gulligt som du anstränger dig Skulle kunna sitta här och läsa dina inlägg en lång tid framöver. Du har så mycket att tillföra med dina vitsiga "omg fanboy" osv.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MiLeS:

Märks att du inte tagit klivet ut i arbetslivet än lille vän.

Haha "Lika hjärnor" och hela den biten. Suttit och tänkt samma mening efter varje inlägg du postat i denna tråden

Vilket vokabulär.

Du måste erkänna att det är faktiskt ganska gulligt som du anstränger dig Skulle kunna sitta här och läsa dina inlägg en lång tid framöver. Du har så mycket att tillföra med dina vitsiga "omg fanboy" osv.

Du svarar ju, säger väl allt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

12
Skriv svar