Medlem

Ni som betvivlar att folk redan spelat spelet får tänka på att det släpps i USA/Kanada (och även Australien, det ni.) ett par dagar tidigare än här i Europa. Plus det där med att spel ibland skickas ut och kommer innan release.

Redan fått mitt spel och börjat spela igenom lite smått, och får säga att jag inte är speciellt imponerad än så länge. Mängden QTE som de klämt in hittils är ganska extrem, vilket gör att jag hela tiden vill sluta spela.
Kan även säga att det redan märks manuskriptet är skrivet av mindre begåvade författare än Karpyshyn, då storyn redan efter ett par timmar känns klumpigare än tidigare. (ME2 var ganska mycket bättre, får jag tillägga)

Kanske blir bättre längre fram, men intrycket man får efter de första timmarna är inte speciellt bra.

Men att spelet får toppbetyg av spelsidor är väl inget oväntat, kolla bara på DA2..

Inaktiv

Tog mig förbi euro spärren och började lira vid US release. Kort sagt så är spelet gears of war / halo i mass effect skinn. Du får knappt dialoger att välja och banorna är linjära. Utforskarglädjen är borta och många side quests helt ointressanta och irrelevanta. Visst blir en del saker bättre med TPS stil, så som bling bling, dialoger, cutscenes och drama. Men om M2 var nedslipad M1, även om bra sådan så kan M3 knappt ingå i den kategorin.

Bioware har stupat mot galaxens största hot, EA Games.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Är det inget Mass Effect mmo på G då ? Har för mig om att man läst om det här på FZ, eller så var det nånannastans.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Tenchi:
Skrivet av darknshy:

Rutten serie.

Tillbaka till CoD med dig troll!

Cod är också en rutten serie


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kärleken till PC delen är helt .. ja.. borta?, usch säger jag bara.

Om inte jag minns fel så började Mass Effect till 360. Som FORTFARANDE är huvudplattformen.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Är det inget Mass Effect mmo på G då ? Har för mig om att man läst om det här på FZ, eller så var det nånannastans.

Bara i tankestadiet, som de sa för ett tag sedan. Läs här: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120228/mass-effect-serien...

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av KarateKurt:

Är det inget Mass Effect mmo på G då ? Har för mig om att man läst om det här på FZ, eller så var det nånannastans.

Bara i tankestadiet, som de sa för ett tag sedan. Läs här: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120228/mass-effect-serien...

Ja, det vet jag, men som du kanske inte kommer ihåg, så var 1an, och 2an, mycket bättre optimerat och mer inställningar till pcn "shrugs"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår verkligen inte hur du kan ge detta spel 5/5 Joakim, helt absurt.
Men kanske inte allt för förvånande med tanke på de pengar som den gigantiska ME3-reklamen som bakgrundsbild på FZ tillbringar.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=2aNb4DOsZEA på pc är det alltid bäst!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Precis klarat spelet, storyn är en 8:a, kunde ha varit en 10:a men faller pga för många kliché moment som drar ned stämningen. Gameplay tyckte jag var skit till en början men man vänjer väl sig, iof lite fräscht med olika stilar mellan spelen men det blev väldigt stressigt & jobbigt med all repetition, vill ja ha sådant spel så kör jag GoW.

Det är storyn & universumet som räddar den här titeln. Overall ett bra spel så ignorera min första kommentar, men ack så mycket bättre det kunde ha blivit.


signatur

The definition of insanity?

Redaktör
Skrivet av Sanazin:

Förstår verkligen inte hur du kan ge detta spel 5/5 Joakim, helt absurt.
Men kanske inte allt för förvånande med tanke på de pengar som den gigantiska ME3-reklamen som bakgrundsbild på FZ tillbringar.

Upplysningsvis har vi satt två andra femmor denna vecka (#Journey och #Street Fighter X Tekken), och där har jag inte hört en endaste antydan om att vi skulle vara köpta. Hur kommer det sig - kan bara mindre spel vara bra, eller får vi inte sätta toppbetyg på spel det annonseras friskt för?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sanazin:

Förstår verkligen inte hur du kan ge detta spel 5/5 Joakim, helt absurt.
Men kanske inte allt för förvånande med tanke på de pengar som den gigantiska ME3-reklamen som bakgrundsbild på FZ tillbringar.

Upplysningsvis har vi satt två andra femmor denna vecka (#Journey och #Street Fighter X Tekken), och där har jag inte hört en endaste antydan om att vi skulle vara köpta. Hur kommer det sig - kan bara mindre spel vara bra, eller får vi inte sätta toppbetyg på spel det annonseras friskt för?

Men Tompa då! Talar om ME3, inte om de andra spelen, struntar fullständigt i hur betygssättningen ser ut hos de andra spelen. Personligen hade jag inte satt en femma på ett spel som är begränsad till ett enda plattform och som släpps år 2012 (dvs. gamla PC releaser åt sidan) men åsikterna kan gå isär. Och det där med Street Fighter X ska jag inte ens tala om, rätt enkelt att kika på vad majoriteten av spelare anser om denna spel, inte är det 5/5 men åter igen, det handlar inte om ME3 och jag talar om betygssättningen på ME3 då detta är en tråd angående just ME3.
Haft huvudvärk hela dagen dock, så kan verka lite bitter, eller så är det tack vare den enorma besvikelse ME3 visade sig vara.. Nåja!

Axe
Medlem

VIKTIGT!
Stäng av spelet innan sista banan, avinstallera det och hitta på ett eget slut ni kommer bara bli sårade annars. En sådan fantastisk resa med de bästa karaktärerna i spelvärlden...
Jag började nästan grina pga slutet de har inte tänkt igenom det alls.

Ish
Medlem
Skrivet av Axe:

VIKTIGT!
Stäng av spelet innan sista banan, avinstallera det och hitta på ett eget slut ni kommer bara bli sårade annars. En sådan fantastisk resa med de bästa karaktärerna i spelvärlden...
Jag började nästan grina pga slutet de har inte tänkt igenom det alls.

Jag rage quita efter första uppdraget. Kändes som att jag satt och spelade ME2 fortfarande. Tror det blir avinstallation nu..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag har en fråga till Bennet.

Du spelade uppenbarligen ända till slutet. Tyckte du om det slutet? För mig så upplevde jag att det mesta positiva med recensionen stämde men hela mitt engagemang för serien dödades fatalt i de sista 15 minuterna av spelet.

Allt man hade kämpat för, alla mina val och hårda beslut över seriens gång spelade helt plötsligt ingen roll. Flera hål stod och blängde en i ansiktet.

The Catalyst säger att organiska och syntetiska liv kan aldrig leva tillsammans i fred, skapare och skapade är dömda att alltid vara i krig med varandra, medans Shepard (om man arbetade riktigt hårt för det) ungefär 3-4 timmar tidigare lyckades skapa fred mellan Geth och Quarrian raserna. Som inte nog är bara i fred, utan lever nu i symbios.

. Ingen av sluten kändes meningsfulla eller motiverade.

Och mängder av frågor och karaktärer stod obesvarade.

Vad hände med flottan? Vart tusan gjorde Joker med att fly istället för att desperat söka efter Shepard? Vad hände med Harbinger? All denna build-up för hur han var den stora onda och det kulminerar med en kort scen av att han skjuter lite laser överallt. Vad var denna mörka materia som höll på att äta upp insidan av Haestroms sol? Är nu alla döda för att Mass Relayerna exploderade (som visat i The Arrival DLCn till ME2, resulterar i att hela solsystem exploderar)?

Jag är en av skaran som inte är nöjd med slutet, det fanns uppenbart andra alternativ. Inte bara det, mängder av story arcs och plot points ignorerades totalt i slutet.

När slutet presenterades för mig

(som känns nu som en uppenbar rip-off från serien bilden kommer ifrån)

, så var detta vad jag tänkte mig att min Shepard var då.
http://images5.fanpop.com/image/photos/28100000/Simon-tengen-toppa-gurren-lagann-28143568-1024-576.jpg
, men det tyckte uppenbarligen inte Mass Effect 3s writers som bara slängde ut allt ur fönstret och hittade på ett hastigt slut utan någon riktig avslutning eller vettig förklaring. Ärligt talat, allt detta om ett episkt slut och vi får en urfånig

Deus Ex Machina som lämnar alla ledsna

.

Och detta är inte bara ett rantande från ett ensamt fan av serien. Kolla runt lite löst på internet och se den allmänna reaktionen på hur Bioware valde att avsluta detta. Några väldigt fåniga anledningar (homo-sex scenerna som var ändå extremt fattiga, tillochmed i Bioware standard), men generellt sett i frustration om slutet. Lite lust att skicka in detta som ett tips till eran nyhetslåda.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Sämsta slutet.... Undrar om Bioware hatar ME spelarna....

Märks att Drew Karpyshyn inte jobbat på ME3 iaf.

Medlem

"Mass Effect 3 är slutet på en saga som tog sin början för över fyra år sedan. Lyckas Bioware knyta ihop alla lösa trådar och ge serien ett värdigt avslut?"

Kort svar: Nej.

Medlem
Skrivet av refuse:

"Mass Effect 3 är slutet på en saga som tog sin början för över fyra år sedan. Lyckas Bioware knyta ihop alla lösa trådar och ge serien ett värdigt avslut?"

Kort svar: Nej.

Haha Tänkte precis samma sak. Det finns en inofficiell omröstning på BSN där 88% hävdar att de inte gör det (än så länge har 26660 personer röstat i den.). Finns även en tråd på 810 (över 20.000 inlägg) sidor med folk som också säger att de inte lyckats knyta ihop alla lösa trådar och ge ett värdigt slut.

Medlem

Spelet var PERFEKT. Enda till slutet. Hela spelet var allt man hoppades.
MEN, dom kunde FAN ha gjort bättre slut till spelet!

Frilansare
Skrivet av Keasar:

Jag har en fråga till Bennet.

Du spelade uppenbarligen ända till slutet. Tyckte du om det slutet?

Ja jag tyckte om slutet. Det var bitterljuvt. Jag är en stark förespråkare för bra slut, och jag gillade det här. Självklart hade man kunnat göra det ännu bättre, och då tänker jag främst på fler möjligheter att interagera. Men som vissa vill, skriva om slutet, få ett "bra" slut (ett lyckligt?)... Aldrig i livet.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Keasar:

Jag har en fråga till Bennet.

Du spelade uppenbarligen ända till slutet. Tyckte du om det slutet?

Ja jag tyckte om slutet. Det var bitterljuvt. Jag är en stark förespråkare för bra slut, och jag gillade det här. Självklart hade man kunnat göra det ännu bättre, och då tänker jag främst på fler möjligheter att interagera. Men som vissa vill, skriva om slutet, få ett "bra" slut (ett lyckligt?)... Aldrig i livet.

Tror det är väldigt få av de som inte gillar slutet som vill ha ett "lyckligt" slut. Som det är nu finns det väl 2 sätt att se på slutet. Ett är inget slut och det andra har plot holes större än VY Canis Majoris. Och det är väl det folk vill ha fixat.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Keasar:

Jag har en fråga till Bennet.

Du spelade uppenbarligen ända till slutet. Tyckte du om det slutet?

Ja jag tyckte om slutet. Det var bitterljuvt. Jag är en stark förespråkare för bra slut, och jag gillade det här. Självklart hade man kunnat göra det ännu bättre, och då tänker jag främst på fler möjligheter att interagera. Men som vissa vill, skriva om slutet, få ett "bra" slut (ett lyckligt?)... Aldrig i livet.

Tror det är väldigt få av de som inte gillar slutet som vill ha ett "lyckligt" slut. Som det är nu finns det väl 2 sätt att se på slutet. Ett är inget slut och det andra har plot holes större än VY Canis Majoris. Och det är väl det folk vill ha fixat.

Precis, jag önskar mig inte ett lyckligt slut, utan ett logiskt slut. Det fanns för många hål för att jag skulle ha tyckt om det.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Ganska besviken på 3an måste jag säga kännde inte samma episka kännsla som ettan och tvåan kanske har man vant sig bara, men man känner sig inte lika engagerad, plus det var mycket mer linjärt eller jag uppfattade det som det iaf. Sämsta i triologin och slutet kunde man önska mycket mer utav.

Medlem

Om man är en riktig hardcore ME spelare så kan man kanske tänka ut slutet. Kolla den här teorin: http://www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U

Skriv svar