Carrier Command – beta nu, release i höst

Robot
Carrier Command – beta nu, release i höst

Förbokar du Bohemias nytolkning av 80-talsklassikern får du testa den redan i helgen.

#bohemia-interactive, #carrier-command, #carrier-command-gaea-mission


Medlem
Carrier Command – beta nu, release i höst

*sniff*
Nostalgitår..

Medlem

omg teh memories!

Pansarknekt

Man får äkta "pcspels" vibbar av nya Carrier Command, det ser riktigt roligt ut.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Det här kanske blir roligt....

...till skillnad från Battlefield 3

Troll lol lol lol lolololololol troll lol lol lol lol ;D

Medlem

Tycker alla arma-spelen varit fullständigt kasst gjorda med fantastiska tekniska problem så att betala för att få hjälpa dem att testa något som t.om de klassar som ofärdigt? Nej tack

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Tycker alla arma-spelen varit fullständigt kasst gjorda med fantastiska tekniska problem så att betala för att få hjälpa dem att testa något som t.om de klassar som ofärdigt? Nej tack

Anledningen till betan är ju att de förstått att de inte klarar av att göra någorlunda buggfria spel utan storskaliga tester, så att vara med nu och rapportera buggar kan ju hjälpa dem leverera ett färdigt spel på releasedagen

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Anledningen till betan är ju att de förstått att de inte klarar av att göra någorlunda buggfria spel utan storskaliga tester, så att vara med nu och rapportera buggar kan ju hjälpa dem leverera ett färdigt spel på releasedagen

Mycket bra poäng, visserligen, men får de inte fason på det så har man ändå betalat för ett trasigt spel.
Nä, betor tycker man borde kunna få gratis, och sen när de släpper fullversionen kan man köpa det då.

Undantaget i detta är väl minecraft som jag faktiskt köpte i beta-stadie, men då för kanske en hundring och för att det egentligen var ganska färdigt. Sedan mitt köp har flera saker bara lagts till men det har varit spelbart från starten.

Jag litar tyvärr inte på Bohemia helt enkelt.

Inaktiv

De måste fått det hela om bakfoten. Ska jag betala för att betatesta deras undermåliga/underfinansierade produkt? Tror dom folk är idioter? Eller vänta nu, det är de ju..

Om de betalar mig €40 så kan jag överväga ge det en timme. Trots att jag nästan spelade sönder CC när det begav sig.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Gagoff:

Tycker alla arma-spelen varit fullständigt kasst gjorda med fantastiska tekniska problem så att betala för att få hjälpa dem att testa något som t.om de klassar som ofärdigt? Nej tack

Anledningen till betan är ju att de förstått att de inte klarar av att göra någorlunda buggfria spel utan storskaliga tester, så att vara med nu och rapportera buggar kan ju hjälpa dem leverera ett färdigt spel på releasedagen

Krävs knappast något storskaligt test för att hitta de mest uppenbara buggar i ARMA... Svårt att ha NÅGOT förtroende för dem när buggfixande inte är något de har på prioritetslistan överhuvudtaget.

Medlem

Hahaha det märks väl att ovanstående kommentarer tillhör en yngre generation.

Vi som hade chansen att under 80talet få spela originalet Carrier Command ser istället vilka häftiga möjligheter det finns med detta projekt. Att betala utvecklingskostnaderna för ett spel är ju inget nytt fenomen, det verkar snarare vara den nya trenden just nu.

Sen att Bohemia har släppt buggiga produkter tidigare ARMA2(ARMA och Operation Flashpoint) är väl inget nytt i Spelbranschen, så ser ju vartenda release ut nu (sedan 10-15år tillbaka i tiden), och sen så har man istället hittat på något som kallas för DLC där man släpper sådant som man inte han klämma in i produkten innan release.

Jag har aldrig stött på några s.k. 'showstopper buggar' i OPF, ARMA eller ARMA2 och tycker att det är mer potenta produkter än t.ex. Battlefield och/eller COD serierna som upplevs som 'sandboxshooters' för oss som gillar dom större böljande slagfälten i ARMA2.

Sen som vanligt så hoppas jag att dom bittra kommentarerna ovanför inte syftar till Operation Flashpoint 2: Dragon Rising(och Red River) som inte hade något med Bohemia att göra, utan det var 'Codemasters' snöpna försök till att tjäna pengar på Bohemia's skapelse. Detta tål att påminnas om...

Medlem

Ojoj. det här verkar intressant.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

Stor text

Jajo, yngre och yngre. Jag är 24 men har en stor kärlek för äldre spel som kom ut innan jag var pottränad.
Jag kan t.om tänka mig att leta upp och ladda ner carrier command om det finns tillgängligt för att testa.

Jag har inget emot storskaliga miljöer. Det är fantastiskt när det fungerar.
ARMA har utan tvekan större kartor (iaf det jag kört) än Battlefield, och även om jag inte är jättenöjd med BF3's system (Mest stör jag mig på battlelog) så har jag faktiskt inte upplevt några större buggar där.
Inte heller har jag upplevt strul med COD-spelen eller dessa "mindre" shooters som finns i överflöd.

ARMA är/var en jättebra vision, men det föll på det tekniska, precis som väldigt många ryska spel, t.ex 7.62, E6, alla UFO-kloner osv. (Nej, jag säger inte att Bohemia är ryskt, men det är samma fenomen med bra tanke, uselt genomförande)

Medlem

M.m.mm...mman får styra alla plan/båtar/(Apcs?) själv också
I kinda want this.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

...
Sen som vanligt så hoppas jag att dom bittra kommentarerna ovanför inte syftar till Operation Flashpoint 2: Dragon Rising(och Red River) som inte hade något med Bohemia att göra, utan det var 'Codemasters' snöpna försök till att tjäna pengar på Bohemia's skapelse. Detta tål att påminnas om...

Ja just ja... det där spelet... Flashpoint 2. Riktigt dåligt spel. Vilket betyg fick det på FZ förresten?

Sådärja, nu har jag fått trolla av mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Chimaera72:

...
Sen som vanligt så hoppas jag att dom bittra kommentarerna ovanför inte syftar till Operation Flashpoint 2: Dragon Rising(och Red River) som inte hade något med Bohemia att göra, utan det var 'Codemasters' snöpna försök till att tjäna pengar på Bohemia's skapelse. Detta tål att påminnas om...

Ja just ja... det där spelet... Flashpoint 2. Riktigt dåligt spel. Vilket betyg fick det på FZ förresten?

Sådärja, nu har jag fått trolla av mig.

Det var i varje fall inte så buggigt att det var ospelbart vid release.

1
Skriv svar