Det nya Mass Effect 3-slutet ska reflektera spelares val

Medlem

Låter lovande! Gillar att BioWare tar den tid dom behöver och inte trycker ut nått hastigt bara för att fansen flåsar dom i nacken.

Handen på hjärtat, hur lätt är det egentligen att göra ett slut för en spelserie som denna? Det är ju nästan omöjligt att få alla nöjda. Det måste vara en otroligt svår uppgift.

Ett så stort företag som BioWare skulle lika gärna kunna skita i alla och bara köra sitt race. Jag tycker det är starkt gjort att backa ett steg, gå tillbaka till ritbordet och lägga annat som var planerat åt sidan. Gratis dessutom.

Medlem

"Anledningen till att materialet inte fanns i spelet från början är på grund av att de inte visste att fans ville ha det."

Haha ge er Bioware, vadå visste inte att fans ville ha det? Det är väl klart att vi ville ha något ni lovat oss? Att våra val i slutändan betyder något!


signatur

Nämen!

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men slutet på ME3 var väl så pass dåligt som det var eftersom att scriptet till original-slutet läckte ut förra året. Vad jag skulle ha velat se är att de gav ut det slutet som DLC eftersom att det slutet knöt ihop storyn över alla de tre spelen på ett oändligt mycket bättre sätt än vad slutet som vi fick gjorde.

Inaktiv

Om slutet inte reflekterade spelarnas val genom spelet så var slutet helt värdelöst.

Medlem

Det trista är inte bara att det är samma slut med olika färger. Utan att det är så linjärt slut. Det är ju knappt några valmöjligheter efter vad man gjort i spelen. Det är det som är dåligt. Skitsamma ifall dem utökar sluten det kommer fortfarande vara dåligt. Och det ända som Mass Effect kommer vara ihågkommet för.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tycker det börjar bli lite väl tramsigt nu faktiskt.

Tycker inte jag. Ett spel som har fått 75 topp-betyg borde faktiskt likna ett spel som förtjänar det.

Inaktiv

Jag har inte spelat ettan ännu, så det blir att spela den och om igen på 2 och 3. Det gör jag vanligtvis aldrig, men det är väl som med filmer och böcker. Efter ett tag glömmer man och det blir spelbart igen . Det är bra att de ger skäl till omspelning av 2/3 nu också då.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

hur kommer detta funka då, måste man spela om hela 3an?

Medlem

Bra att de lyssnar på sina kunder. Spelet var kul men de sista tio minuterna var en styggelse som lämnade en sur eftersmak. Lustigt nog så var jag helt övertygad om att det hela bara var en internetfluga och att alla som klagade överdrev ända fram tills jag själv upplevde det så kallade slutet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ti.
Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ti.:

För egen del gäller:

Antal genomspelningar ME1: >10
Antal genomspelningar ME2: >15
Antal genomspelningar ME3: 1.

Slutet var en verklig besvikelse och definitivt inget som motiverade en andra genomspelning. Med facit i hand: tur att de inkluderade multiplayer-delen!

Hur orkar man lira igenom ett spel 10-15 gånger? För egen del finns det knappt något som motiverar en 3:e omspelning då man troligtvis gjort och sett allt och då finns det ju knappast något man kan bli överraskad av eller upptäcka längre.

ME: 2 gånger
ME 2: 1 gång
ME 3: 1 gång

Ja, alltså du kan ju spela som man och kvinna vilket ger väldigt många romansalternativ. Sedan är reaktionerna från dina vänner olika på de olika karaktärerna/dialogerna under alla olika uppdrag.
Med tiden släpptes ju ny DLC med nya uppdrag och nya karaktärer och då nya möjligheter osv.
För att inte nämna 100% renegade kontra paragon och en mix av dessa.

Så ja, det blir en hel del val och save-files.
Needless to say: jag älskar ME och är svårt besviken på slutet som det är just nu och ser fram emot "extended cut".

Insåg exvis. med min senaste save-file att jag inte hade gjort ett uppdrag varpå min Shepard stod som ett frågetecken i en dialog i trean trots jag mycket väl visste vad det handlade om.

Medlem

Jag förstår slutet men jag gillar det inte.. men ju mer jag funderar på det desto mer accepterar jag det.
Det är möjligt att Extended Cut kan bli riktigt bra.. men jag är varken positiv eller negativ till det i dagsläget.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Berling:

Tycker det börjar bli lite väl tramsigt nu faktiskt.

Tycker inte jag. Ett spel som har fått 75 topp-betyg borde faktiskt likna ett spel som förtjänar det.

Detta är den bästa kommentaren jag sett på den här sidan på länge.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Berling:

Tycker det börjar bli lite väl tramsigt nu faktiskt.

Tycker inte jag. Ett spel som har fått 75 topp-betyg borde faktiskt likna ett spel som förtjänar det.

Detta är den bästa kommentaren jag sett på den här sidan på länge.

Tycker spelet är otroligt överskattat, hela serien faktiskt.. men det är ju min åsikt detta.

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Reize:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av anon_1418:

Tycker det börjar bli lite väl tramsigt nu faktiskt.

Tycker inte jag. Ett spel som har fått 75 topp-betyg borde faktiskt likna ett spel som förtjänar det.

Detta är den bästa kommentaren jag sett på den här sidan på länge.

Tycker spelet är otroligt överskattat, hela serien faktiskt.. men det är ju min åsikt detta.

Amen to that


signatur

Imperator

12
Skriv svar