Medlem
Skrivet av Ziljun:

Gillar inte alls MP3. De tog en serie som var känd för en dyster och vacker noir-stil, samt berättande med klass. Nu är Max bara en av många skalliga space marines som är huvudkaraktären i en av många tredjepersonsskjutare med cover gameplay. Ingen finess alls i berättandet eller monologerna, det är för det mästa one-liners och kommenterar som låter löjliga. Max lät cynisk och dyster i de första två men nu låten han bara testosteronpumpad som vilken actionclown som helst. Svär gör han också, höger och vänster. Det är ett okej spel men det är absolut inte Max Payne.

sammanfatta spelet bättre än hela recentionen ovan

Inaktiv

Ååååneeej! Hela spelet känns som en oändlig filmsekvens där man endast får kontroll av snubben lite nu och då för att skjuta några skurkar. Hela banorna känns som kulisser i en fet labyrint, man kan inte ens öppna skåpdörrar eller vrida på kranar som man kunde i de förra. Att man ens har stöd för handkontroll och en massa val för auto-sikte visar ju på att man inte tagit pc-versionen/communityn på allvar. Checkpoints och oändliga filmsekvenser.. De går inte heller att skippa om man spelar om någon checkpoint/bana. Noir känslan är helt borta, kvar finns bara en gammal gubbe som är full och klagar på livet. Uck!

Medlem

Skulle bara säga att spelet flyter på bra på min gamla burk Core2Duo @ 3Ghz+ och ett gammalt HD4870, allt på high eller högre och 1920x1080, antar det var drivrutinerna eller tesselation i allmänhet som spökade i Tomas fall, kom ju en ny drivrutin nyligen.

Kanske bud på att köpa det då även om det verkar lite som gruwiz skrev på sina ställen, svårt som fan på Normal, känner mig klumpig jämfört med tidigare spel.

Medlem

Egna quicksave är något som ska vara i ett spel släpp 2012. O ni som ger minus för tidigare kommentar.
väx upp vi spelare ska ha valmöjligheter i spel. Vissa saker i spelet vill man bara göra igen..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

" autospar-punkten" är verkligen som gör ett spel dåligt. Hoppas på patch senare för det är verkligen 1995 att inte kunna spara när man vill. Så det blir inget köp innan detta är fixat. Hur bra det än är in game. Ringer mob så sitter man med skägget i brevlådan o får spela om.. Surt.

Skrivet av chopper:

Egna quicksave är något som ska vara i ett spel släpp 2012. O ni som ger minus för tidigare kommentar.
väx upp vi spelare ska ha valmöjligheter i spel. Vissa saker i spelet vill man bara göra igen..

Autosave är ju snarare något som har kommit med senare tiden (konsol) Och knappast 1995, då man faktiskt kunde quick save'a hela tiden!

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ziljun:

Gillar inte alls MP3. De tog en serie som var känd för en dyster och vacker noir-stil, samt berättande med klass. Nu är Max bara en av många skalliga space marines som är huvudkaraktären i en av många tredjepersonsskjutare med cover gameplay. Ingen finess alls i berättandet eller monologerna, det är för det mästa one-liners och kommenterar som låter löjliga. Max lät cynisk och dyster i de första två men nu låten han bara testosteronpumpad som vilken actionclown som helst. Svär gör han också, höger och vänster. Det är ett okej spel men det är absolut inte Max Payne.

skallig? det är han inte hela tiden, han är nersupen och trött på livet.
beroende av sprit och tabletter, mer jävlig än någonsin..man lider med honom...allt utspelar sig från överklassen till totala slummen..det känns som en interaktiv actionfilm...mer levande än någonsin

man ska lira MP3 i lagom doser, helst i soffan med ett par kalla om man kan!

Haha warpgun i soffan med kalla öl! Classic


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

[quote=dotque]

Skrivet av chopper:

" autospar-punkten" är verkligen som gör ett spel dåligt. Hoppas på patch senare för det är verkligen 1995 att inte kunna spara när man vill. Så det blir inget köp innan detta är fixat. Hur bra det än är in game. Ringer mob så sitter man med skägget i brevlådan o får spela om.. Surt.

Skrivet av chopper:

Egna quicksave är något som ska vara i ett spel släpp 2012. O ni som ger minus för tidigare kommentar.
väx upp vi spelare ska ha valmöjligheter i spel. Vissa saker i spelet vill man bara göra igen..

Autosave är ju snarare något som har kommit med senare tiden (konsol) Och knappast 1995, då man faktiskt kunde quick save'a hela tiden!

Auto save kom/var enda alternativet då jag började spela 1986 på amiga. O inte många spel som gav möjligheten att välja egna save 95. Men det är väl kanske olika beroende på vilken typ av spel man gillade. Oftast var det något som lades till i uppdateringar då spelare klagat. I dag anser jag att det ska vara standard för full frihet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av stormense:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

esc - quit - yes or no (eller egentligen nån lång mening typ "but i was too tired to go on"

Får då bara upp Paus, inget om att stänga av spelet in game.

Då trycker du nog på esc i en videosekvens.. annars ska man få upp menyn om det är under gameplay

Problemet är att det är filmsekvenser mest hela tiden..

Medlem

Spelade igenom både 1:an och 2:an igen i väntan på att 3:an skulle komma!
Nu såhär 1 timme in i 3:e spelet, vad fan äre för skit jag har betalat för? Konsoldynga!

Bara 3(?) vapen åt gången!
Mer Cutscenes än gameplay!
Styrningen är klumpig och känns mer seg än "realistisk"
Vad är för flashigt jävla äckeljus hela tiden? Man blir ju för fan galen!

Spelet ser bra ut och det är jävligt läcker action men du spelar ju i 10 sekunder sen äre nån jävla cutscene i 1 minut med blinkande ljus och konstiga färger, jävligt besviken!

Känns verkligen inte alls Max Payne.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

Hehe du kan inte använda "hela dubbla grafikminnet".


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

I SLI/Crossfire används inte dubbla grafikminnet. Endast ett minne används.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

I SLI/Crossfire används inte dubbla grafikminnet. Endast ett minne används.

Nja, det speglas snarare, båda GPU:er har en egen egen minnesmängd där samma information måste ligga, men det blir ju i praktiken samma som att ett minne används.

Dock tror jag OP menade att dubbel GPU-lösningar stöds som sådant i spelet. Spel där inte SLI/Crossfire stöds kör du ju bara på en GPU och därmed utnyttjas bara halva minnet ( även om det bara innebär en spegling att köra SLI/Crossfire om man ser till minnet, så drar du nytta av det om det har SLI/Crossfire stöd, i stället för att det är oanvänt ).

Vad som egentligen är relevant är att det stödjer 2xGPU lösningar


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Så här ser det ut:

Nvidia GTX 590 har ca: 2 x 1,5 GB


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Så här ser det ut:

http://i1201.photobucket.com/albums/bb353/stormense/Max_Payne...

Nvidia GTX 590 har ca: 2 x 1,5 GB

Jo men som herren sa här uppe


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Undra varför alla i media och reklam slår på stora trumman över fett med grafikminne på dubbel GPU man inte kan använda helt?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Undra varför alla i media och reklam slår på stora trumman över fett med grafikminne på dubbel GPU man inte kan använda helt?

Höga siffror säljer bra hos svenssons, kolla bara datorerna du kan köpa hos kedjor som elgiganten och alla andra ställen! "20000Gb grafikminne för maximal prestanda" osv..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Som några andra har nämnt tycker att kritiken mot prestandan är missvisande. Spelet flyter utmärkt för mig i 1080p (och jag är kräsen), trots att jag sitter på en 2500k och det betydligt långsammare HD 6870. Detta med alla inställningar på max, med undantag för MSAA. Kan det vara boven i dramat för FZ:s testsystem?

Utan MSAA -- eller drivarproblem, om det nu är det -- kan Max Payne 3 maxas* på system betydligt slöare än FZ:s monsterrigg och recensionen borde reflektera detta. Som det är skrivet nu ger det intrycket att man måste sitta på typ SLI för att få det spelbart i 1080p, vilket inte är sant.

I övrigt var dock recensionen förstklassig. Uppskattade att Tomas skrev från synvinkeln av ett gammalt fan av serien och jag håller med om hans slutsatser.

*semantikfråga om något kan "maxas" utan AA, jag vet.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av walter_iego:

Det var som väntat. Givet köp ändå när priset går ned ett par kronor och ören.

Runt 200 bagare: http://www.gamekeys4u.net/44-max-payne-3-key-uncut-retail.htm... Ryssarna får sina spel billigt.

110 kr på ryska Steam (599 rubel)


signatur

Det var detta...

six
Medlem

Hade förväntat mig ett förstört max payne som knappt gick att spela på pc så blev glatt överaskad när jag provade det.
Når dock inte riktigt fram till att göra mig nöjd med att kalla det för max 3.
Enda spelmässiga jag har att klaga på är förståss de jädra turret segmenten som är extremt tråkiga och i vissa fall frustrerande i alla spel. Sen att det är för många fiender i varje encounter, säg att man gör ett fint bullet time hopp och skjuter ihjäl 10 fiender, jätte bra bara att när du ligger där på marken helt sårbar så hoppar det fram 5 fiender till runt hörnet och så är man död. Villket gör att det istället blir till att sitta och trycka bakom en vägg eller låda tills de flesta är döda,

Rekomenderades lite lägre settings med 16x msaa villket känns konstigt för mig, så drog ner msaa en bit och upp allt annat så såg det både snyggt ut och flöt på riktigt bra. 4k fps när man startar spelet och under allehanda cinematics vare sig man kör med VS eller inte kändes lite dumt gjort, iaf alla mina datorer har för vana att tjuta lite när fpsen går över 1-2k..

Som action spel skulle jag ge det en 4a ändå men som max payne uppföljare känns det mer som en 3a.

Medlem

Jag lämnade ett nyhetstips härom dagen om att en patch släppts till Max Payne 3 som bla "fixade" musacc problemet. Nu går det att sikta ordentligt. Hurra!

För er icke-Steam användare så gör man följande för att ta bort musaccen: Skapa en genväg till PlayMaxPayne3.exe och lägg till -nomouseaccel bakom PlayMaxPayne3.exe"

\PlayMaxPayne3.exe" -nomouseaccel

-ska det alltså stå. Bra av Rockstar att lyssna på kritiken och fixa det så fort.

Om man pangar busar via Steam istället så läggs samma kommando in i launch options för Max Payne 3 på samma sätt som man gör det på CS 1.6.

Medlem
Skrivet av Made:

Jag lämnade ett nyhetstips härom dagen om att en patch släppts till Max Payne 3 som bla "fixade" musacc problemet. Nu går det att sikta ordentligt. Hurra!

För er icke-Steam användare så gör man följande för att ta bort musaccen: Skapa en genväg till PlayMaxPayne3.exe och lägg till -nomouseaccel bakom PlayMaxPayne3.exe"

\PlayMaxPayne3.exe" -nomouseaccel

-ska det alltså stå. Bra av Rockstar att lyssna på kritiken och fixa det så fort.

Om man pangar busar via Steam istället så läggs samma kommando in i launch options för Max Payne 3 på samma sätt som man gör det på CS 1.6.

Du har inget kul som tar bort allt jävla blinkande och skit, ser ut som tv-störningar..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Max Payne har bara druckit för mycket. Inga konstigheter.

[quote=Remus]

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja! 4 jävla dvd-skivor! Hur fan kan spelet vara så stort???? Jag blev helt lyrisk när jag upptäckte en 4:e dvd-skiva! Det måste vara ett världsrekord i allt med spel att göra förutom MMORPG spel.

det största spelet jag varit med om var john woo liret med chow yun fat,hardboiled spelet nivet, det låg på 35 gb installerat. helt knasigt..
så det + det här spelet måste vara dom största.
varför dom är så stora?
1. för att göra livet surt för pirater,stora spel = färre som orkar hålla på och ladda hem illegalt.
2. för att nu när folk har hur stora hårddiskar som helst så slipper dom tänka på att komprimera och optimera filer,utan kan lägga in "raw"-data på ett helt annat sätt.

jag gillade max payne 3. det var den logiska fortsättningen,att gå från unket och nergånget - till varmt och superflashigt i sydamerika.
dock instämmer jag i det många andra säger, helt uselt att inte kunna hoppa förbi mellansekvenserna på andra omspelningen.
bullet time är helt värdelöst förutom när man gömmer sig bakom en vägg.
många många andra saker är helt uppåt väggarna knäppa.
men det som görs bra är riktigt bra.
utöver det så borde the janitor från scrubs tvserien spela max payne i en eventuell film.. http://1.bp.blogspot.com/-zeRMtUsxOEE/TbINR2JxJ3I/AAAAAAAAHck...

Inaktiv

värdelöst spel, aslånga mellanscener. sämsta köpet i år helt klart.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

123
Skriv svar