FZ Community Challenge: Origins diskussionstråd

Medlem
FZ Community Challenge: Origins diskussionstråd

Sådär! Nu är den här! Sommarens gamingutmaning! Diskutera utmaningen och allt annat här kamrater, så har vi en ren huvudtråd. Blir mindre huvudvärk för mig att sammanställa då

Vad tror ni? Vad kommer vi upp i? Vad ska ni lira?

Huvudtråden


signatur

Videomupp

Inaktiv

Låter kalasnice! Har väntat på att tävlingen ska komma tillbaks igen! Själv satsar jag på att köra klart ME3, vet dock inte hur långt jag har kvar så får se.
Blir också en fetingmatch vardera i Sins Rebellion och Civ med Gods & Kings, får väl höja svårighetsgraden lite.

inK
Medlem

Ska försöka bida med åtminstone ett par titlar.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Bara för att klarlägga, det är på söndag vi börjar räkna från då det är först då första juli är Men vi lägger upp trådarna nu för att man ska kunna förbereda. Ladda upp med energidryck, chips, vara ute i solen, sova etc. För på söndag, då satan!

Självklart kan man ju påbörja ett spel, men tänk då på att inte spela längre än 1/3 av spelet


signatur

Videomupp

Medlem

Kanske en dum fråga, men räknas omspelningar av tidigare avklarade spel?

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Kanske en dum fråga, men räknas omspelningar av tidigare avklarade spel?

Menar du som du själv spelat innan eller som klarats av utav andra medlemmar? Jag kommer att räkna ihop allt på två sätt i slutändan, antal unika titlar och antal klarade spel. Vi klarade förra året av runt 600 spel, men de låg utspridda på runt 350 olika titar Så det är fullt okej att klara av redan avklarade spel!


signatur

Videomupp

Medlem

Har ju planerat att köra igenom ME 1, ME 2 och ME 3 med samma karaktär igenom hela serien så det kommer att bli mitt bidrag. Det kommer att vara en Bad Shepard som skjuter först och frågar sen. Om det finns några speciella önskemål så är jag öppen för förslag.

phi
Medlem

Får hoppas att Baldur's Gate: EE släpps under under semestern så kan jag köra det på paddan. Annars lär det inte bli så mycket mer spelande för min del. Men släpps det så får det bli mitt bidrag i alla fall.

Medlem

Sweet! Har inte klarat Skyward Sword än! Sen blir det kanske lite sköna Indie spel som ligger på en lista på spel jag måste spela!

På söndag är det jag som börjar med "Ghostbusters: The Video Game" till 360.

Var är listan där jag kan lägga till den?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Fråga:

Hur räknas HD-samlingar? Tycker själv var och spel ska räknas som ett. Som exempelvis The Ratchet Trilogy, det rör ju säg om tre (fantastiska!!!) fullängdsäventyr.


signatur

En Bamseponny av folket

Fredrik: Tre spel = 3 points to you


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Nu har jag ju redan varit så ivrig så jag klarat det första...


signatur

En Bamseponny av folket

2 point


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ska köra ett game i Civilization V: Gods & Kings.

Med dessa inställningar utifall någon är nyfiken.
Random Civilization
Map type - Ring
World Size - Huge
Speed - Marathon,
Difficulty - King (för bättre än så är jag banne mig inte hur mycket jag än vill )

Förbockat "Complete Kills"

Övrigt är grundinställningar.

Startar på Söndag

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fråga:

Hur räknas HD-samlingar? Tycker själv var och spel ska räknas som ett. Som exempelvis The Ratchet Trilogy, det rör ju säg om tre (fantastiska!!!) fullängdsäventyr.

De får vi räkna individuellt. Det är ju som sagt fulltidsspel, och hade man spelat originaltiteln så hade vi ju räknat den ensamt


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:

2 point

Ettan tål att köras om. Och om. Och om.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

2 point

lol


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Traveller in time:

2 point

Ettan tål att köras om. Och om. Och om.

1^ºº points


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Innan jag hann läsa tråden trodde jag nästan att ni plötsligt bli it sponsrade av EA. Vi får se om jag deltar eller ej, om jag startar upp ett spel då "leken" startar kan man väl hoppas på att det finns en throphy som visar arr man klarat ut det.

Medlem

här borde man ju få in ca 20 titlar med lite tur

Medlem

Får man spela Co-op på sina spel? Själv ska jag lira bla Demon's souls och Diablo 2 och skulle ju vara trevligt att lira med någon annan.


signatur

Rwa?

Medlem

Har tänkt rusha igenom hela Max Payne - serien igen. Så det blir snart 3 spel till för min del... Mwahaha.

Jag håller ju på med min egen sommar-spel-utmaning, jag ska klara av 50 spel den här sommaren, så jag är gärna med i leken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Får man spela Co-op på sina spel? Själv ska jag lira bla Demon's souls och Diablo 2 och skulle ju vara trevligt att lira med någon annan.

Det är fullt tillåtet. Den andra personen får också gärna säga till. Då är ni ju två som klarat det.


signatur

Videomupp

Medlem

Blir till att börja välja ut kandidater när jag kommer hem. Prototype lär nog bli en iafa. Osäker på de andra. Säkert kanske Bionic Commando Rearmed också. Hmmm ska försöka hitta titlar som ingen annan spelar också för att få upp räkningen på unika titlar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

En ursäkt så god som någon att minska på de stackars bortglömda spelen i steambiblan

Medlem

Community challenge... Bah, kunde ni inte använda svenska till namnet för utmaningen.
Nåväl, får se om jag hittar något spel med eftertexter. Spelar inte så många sådana.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är kanske lite mycket jobb. Men en kul idé hade varit om FZ kunde fixa en Twitch.tv-kanal eller något åt det hållet där vi alla kunde samlas och streama medans vi försöker klara våra respektiva spel. För de som vill då alltså.

Skulle vara sjukt kul att få se andra FZ-medlemmar spela samt att få dela med sig av kärleken till spel. Plus att man kanske får se en hel del av de där bortglömda superspelen man inte längre kommer ihåg.
Och vad är mer bevis på att man klarat ett spel än att göra det live?

Och lite pr för FZ på samma gång.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Det är kanske lite mycket jobb. Men en kul idé hade varit om FZ kunde fixa en Twitch.tv-kanal eller något åt det hållet där vi alla kunde samlas och streama medans vi försöker klara våra respektiva spel. För de som vill då alltså.

Skulle vara sjukt kul att få se andra FZ-medlemmar spela samt att få dela med sig av kärleken till spel. Plus att man kanske får se en hel del av de där bortglömda superspelen man inte längre kommer ihåg.
Och vad är mer bevis på att man klarat ett spel än att göra det live?

Och lite pr för FZ på samma gång.

Riktigt bra ide vet du om det går att streama ps3 spel, om man kopplar den till datorn via nätvärket? Isf skulle jag gärna streama lite


signatur

Rwa?

123
Skriv svar